El circ, confluència de les arts · Cicle de videofòrums · De l’11 al 14 de desembre a l’Antic Teatre de Barcelona
HORARIS
DIMARTS, DIMECRES, DIJOUS i DIVENDRES DE DESEMBRE: 19:00
Gratuït
DIMARTS, DIMECRES, DIJOUS i DIVENDRES DE DESEMBRE: 19:00
Gratuït
“El circ, confluència de les arts”
durada / duración / duration / durée: 120 min
Cicle de Videofòrums
Ciclo de videoforum
Cycle of video forums
Cycle de forums vidéo
Ciclo de videoforum
Cycle of video forums
Cycle de forums vidéo
Comissari del cicle i animador dels fòrums: Jordi Jané (escriptor, periodista i crític de circ)
Programa:
Dimarts 11 Desembre a les 19:00h
/// CAT
Acròbates i ballarins seduïts per la pintura
Com es coreografien un quadre o una escultura? Com es posen en pista? Algunes respostes en els treballs dramatúrgics de la trapezista Pénélope Hausermann sobre l’obra de l’artistaHans Bellmer i els de la companyia Aracaladanza i Le Cirque du Soleilsobre el món de René Magritte.
Projecció i anàlisi de fragments deNubes (Cia. Aracaladanza), Quidam (Cirque du Soleil), Object nature i Trapezi butterfly chair (Hausermann).
Acròbates i ballarins seduïts per la pintura
Com es coreografien un quadre o una escultura? Com es posen en pista? Algunes respostes en els treballs dramatúrgics de la trapezista Pénélope Hausermann sobre l’obra de l’artistaHans Bellmer i els de la companyia Aracaladanza i Le Cirque du Soleilsobre el món de René Magritte.
Projecció i anàlisi de fragments deNubes (Cia. Aracaladanza), Quidam (Cirque du Soleil), Object nature i Trapezi butterfly chair (Hausermann).
Dimecres 12 Desembre a les 19:00h
/// CAT
Alexander Calder, el circ fet escultura: La poètica del circ ha fascinat profundament pintors de tots els temps i tendències, però pocs artistes plàstics han passat de la superfície al volum. El nord-americàAlexander Calder n’és potser el més emblemàtic.
Projecció i anàlisi de Le cirque de Calder, de Carles Vilardebò.
Alexander Calder, el circ fet escultura: La poètica del circ ha fascinat profundament pintors de tots els temps i tendències, però pocs artistes plàstics han passat de la superfície al volum. El nord-americàAlexander Calder n’és potser el més emblemàtic.
Projecció i anàlisi de Le cirque de Calder, de Carles Vilardebò.
Dijous 13 Desembre a les 19:00h
/// CAT
La mirada transparent del cinema
Federico Fellini va saber traslladar a la pantalla l’art i la vida dels saltimbanquis sense els tòpics habituals amb què ho fan la majoria de cineastes. Amb La Strada (1954), Fellini firma el seu últim film neorealista, i anys més tard aixecarà una molt polèmica acta de defunció del gènere dels pallassos (I clowns, 1970).
Projecció i anàlisi de La Strada, protagonitzada per Anthony Quinn i Giulietta Masina.
La mirada transparent del cinema
Federico Fellini va saber traslladar a la pantalla l’art i la vida dels saltimbanquis sense els tòpics habituals amb què ho fan la majoria de cineastes. Amb La Strada (1954), Fellini firma el seu últim film neorealista, i anys més tard aixecarà una molt polèmica acta de defunció del gènere dels pallassos (I clowns, 1970).
Projecció i anàlisi de La Strada, protagonitzada per Anthony Quinn i Giulietta Masina.
Divendres 14 Desembre a les 19:00h
/// CAT
Trànsfugues del circ
Hi ha artistes essencialment circenses que es projecten fora del circ per construir una obra sense lligams ni etiquetes. Entre molts d’altres, podríem parlar de l’art eqüestre de Bartabas o les creacions malabarístiques de Jérôme Thomas. Però avui ens centrarem en el funàmbul Philippe Petit.
Projecció i anàlisi del documental Man on wire.
Trànsfugues del circ
Hi ha artistes essencialment circenses que es projecten fora del circ per construir una obra sense lligams ni etiquetes. Entre molts d’altres, podríem parlar de l’art eqüestre de Bartabas o les creacions malabarístiques de Jérôme Thomas. Però avui ens centrarem en el funàmbul Philippe Petit.
Projecció i anàlisi del documental Man on wire.
Comentaris