FIRMA YA PROU CAMIONS a la N-II !!! HOLA A TOTS La nostre Ex Gerent de la APCC Laia Alzueta i els veïns de Bàscara,Pontós, Orriols,Calabuig,Palau de Santa Eulalia .... ja portem quasi 50 dies tallant la carretera matí i Tarda.
Petitioning Plataforma Prou Camions N-II PROU CAMIONS a la N-II !!!
HOLA A TOTS La nostre Ex Gerent de la APCC Laia Alzueta i els veïns de Bàscara,Pontós, Orriols,Calabuig,Palau de Santa Eulalia .... ja portem quasi 50 dies tallant la carretera matí i Tarda.
El nostre objectiu és que els camions no passin per la NII sinó que utilitzin la A-P7
que té un tram paral.lel i va quasi buida , cada mitja hora poden arribar a passar 200 camions pel mig del poble i no us podeu imaginar con de perillós es circular i creuar la NII cada dia.
Entre altres accions hem commençât una campanya de recollidas de signatures
- Link de Change.org http://www.change.org/es/peticiones/prou-camions-a-la-n-ii
-
-
La Plataforma Prou Camions N-II ha iniciat una campanya imparable a les comarques gironines per tal d’aconseguir suprimir el trànsit continu de camions per la carretera N-II i obtenir millores d’infraestructures en els punts més perillosos d’aquesta via, com a primer pas necessari per a la reducció de la sinistralitat i per a la millora de la qualitat de vida dels ciutadans i ciutadanes afectats pel pas d’aquesta via.
Fem una crida a tota la ciutadania i a les diverses entitats, organitzacions i municipis afectats perquè s’adhereixin a aquest manifest, firmant la present petició, i se sumin a la campanya de denúncia i mobilitzacions.
MANIFEST PER A LA PROHIBICIÓ DEL PAS DE CAMIONS PER LA N-II
1. La carretera N-II, batejada com “el corredor de la mort”, té una sinistralitat elevadíssima i evitable. Un estudi recent del RACC calcula que presenta una taxa d’una víctima lleu, greu o mortal diària només en el pas per les comarques de Girona. El risc de patir un accident greu en els trams no desdoblats de la N-II és 5 vegades superior que a l’autopista.
2. En el 75% dels accidents a la N-II hi ha implicat un camió, fet que incrementa la gravetat d’aquests accidents i ocasiona que, en molts casos, siguin mortals.
3. La carretera N-II no suporta la quantitat de trànsit diari a què està sotmesa i és un dels punts més transitats del país. Actualment hi circulen uns 30.000 vehicles diaris, quantitat que augmenta a mesura que s’agreuja la crisi econòmica.
4. El pas de camions per la N-II representa el 30% de tots els vehicles, el doble dels que circulen per l’autopista AP-7.
5. A la major part de països d’Europa els camions estan obligats a circular per l’ autopista.
6. L’autopista AP-7 està infrautilitzada, i pot absorbir sense problemes l’excés de vehicles de la N-II.
7. El conveni firmat entre Foment i Abertis pel tercer carril de l’AP-7 sembla fer inviable el desdoblament de la N-II fins a la finalització de la concessió, el 2021. Per conveni, Abertis rep una indemnització desorbitada per part de l’erari públic, que pot arribar a 3.000.000.000 d’euros, si no s’assoleix un mínim de vehicles a l’AP-7. Amb el desdoblament de la N-II, disminuiria encara més el trànsit de vehicles per l’autopista i incrementaria el cost d’aquesta indemnització. Fent passar els camions per l’AP-7 s’augmentaria la xifra de trànsit i disminuirien, així, les milionàries penalitzacions.
8. L’estat precari en què es troba actualmentla N-II, i que segons el nostre criteri és conseqüència de la ineficaç gestió i la manca d’inversió del Govern espanyol en la N-II, amb obres inacabades a diferents punts del traçat, augmenta la perillositat de la via i és un fre per a la competitivitat del territori i el desenvolupament econòmic i social de les comarques gironines.
9. L’excés de trànsit de la N-II afecta molt negativament la qualitat de vida de les persones que viuen en pobles per on travessa o passa aquesta via.
Per aquestes raons, exigim
PRIMER. Que de manera immediata es prohibeixi el trànsit continu de camions per la N-II i que aquest sigui absorbit per l’autopista AP-7.
SEGON. Que es faci la inversió necessària per a eliminar els punts negres de més sinistralitat de la carretera N-II.
Amb aquestes mesures es resoldrà parcialment el problema de la congestió de la N-II i es millorarà l’índex de perillositat, fet que repercutirà positivament en la disminució dels accidents i en reduirà el cost social i econòmic.
Bàscara, 6 de març de 2013
PLATAFORMA PROU CAMIONS N-II
Comentaris