Mercè Pérez Pons / Tarragona / 17 MAY 2013 – 20:26 CET
Jordi Gaspar (Caldes de Montbui, 1977) porta a la motxilla dues edicions com a director artístic del festival Trapezi de Reus, la Fira de Circ de Catalunya. Va agafar-ne les regnes quan, després de 15 anys al capdavant de la fira, els seus fundadors, Bet Miralta i Jordi Aspa, de la companyia Escarlata Circus, se’n van desvincular. El repte ha sigut gran: el Trapezi va guanyar el Premi Nacional de Circ del 2012 que atorga el Ministeri de Cultura. Però tot i el reconeixement, paradoxalment Gaspar s’ha trobat un camí ple d’entrebancs: va haver de tancar a corre-cuita la programació de la darrera edició del festival, que es va cloure diumenge passat, per l’absència d’un pressupost ferm fins poques setmanes abans de la inauguració. A més, dos manifestos han envoltat la Fira. Un de l’Associació de Professionals de Circ de Catalunya (APCC) i l’altre signat per una cinquantena de personalitats de les arts escèniques i polítics, tots ells carregant contra les administracions i demanant un compromís ferm amb el futur del festival.Malgrat tot, Gaspar es mostra il·lusionat. Alhora, reflexiona sobre la professió reivindicant més escoles, propostes de circ contemporani arriscades i un replantejament de les subvencions.
Pregunta. Quin paper té Trapezi dins el món del circ?
P. Com veu el circ català en relació al de la resta d’Espanya?
P. Com és aquest nou circ?
P. Què falla per què no es puguin quedar?
P. Com encaixa la pluja de manifestos sorgits criticant el Trapezi d’aquest any?
P. Com us perjudica la retallada de les subvencions?
P. Els teatres encara s’han d’obrir més al circ?
LAS RESPOSTES A :Publicat ahttp://ccaa.elpais.com/ccaa/2013/05/17/quadern/1368815171_501998.html
Comentaris