El Trapezi no enganxa
Menys professionals estrangers i menys públic | Els organitzadors ja pensen en l'any vinent en un format més concentrat i atrevit
Imatge d'un dels espectacles del Trapezi d'enguany Foto: Laia Solanellas
Edició per oblidar. El festival Trapezi d'aquest any no serà per recordar. Després d'un prefestival marcat pels dubtes sobre el compromís del consistori i la Generalitat amb el Trapezi, Reus s'ha tornat a omplir aquest cap de setmana de propostes de gran qualitat tot i començar amb mal peu amb un espectacle inaugural molt fluix i perjudicat per la pluja.
La Fira del Circ de Catalunya ha mantingut un bon nivell de públic, unes 90.000 persones, però no s'ha arribat als 100.000 espectadors d'edicions passades. La poca presència de programadors internacionals -que visiten la fira per contractar les companyanies- és un dels aspectes que els organitzadors ja han apuntat per a corregir en la propera edició. La fira compleix l'any vinent la seva majoria d'edat i es planteja canviar-ne el format per concentrar en menys dies les propostes artístiques o apostar per espectacles més atrevits i irreverents. Tot i així, els organitzadors s'han mostrat satisfets pel nivell de públic i per «la fidelitat» que any a any demostra la ciutadania reusenca i del país en el festival. La «bona acollida» de les propostes ha estat agraïda per les companyies que han tornat a destacar «la vessant humana» del Trapezi i la resposta dels espectadors.
El director artístic de la fira, Jordi Gaspar, ha recordat que no es pot perdre «aquest bon tracte amb el públic i les companyies», una de les «essències» del Trapezi i que el fa «tan especial». «Si perdem això, si perdem que la gent tingui ganes de venir, serà molt difícil tornar-ho a recuperar i no podrem competir amb altres esdeveniments d'aquests tipus», ha apuntat el director. Com ha apuntat Gaspar, dissabte va ser el dia amb més afluència de públic, i en què les platees del Teatre Fortuny i el Teatre Bartrina van fer ple, així com les sessions golfes de La Palma.
Menys programadors
Finalment han estat 29 els programadors que s'han inscrit a la fira, sobretot de Catalunya i algun vingut d'altres punts de l'estat espanyol. La nota negativa ha estat la ínfima presència de programadors internacionals, només dos programadors suecs. El problema, com ha apuntat el Gaspar, «la gran davallada ha estat per un tema de comunicació, no s'ha avisat amb prou previsió i apuntem que l'any que ve hem de millorar en aquest aspecte però hi ha un cantó professional força fidel que és el que hem aconseguit mantenir», ha explicat.
Punt i apart
Les dues darreres edicions del Trapezi han suposat un procés de «transició» per al festival amb molts canvis, molts dubtes i molts entrebancs. Amb l'objectiu que la Fira del Circ de Catalunya consolidi un model de qualitat i èxit, els organitzadors han apuntat que es posaran a treballar «d'immediat» en la divuitena edició de l'any vinent. Gaspar, que complirà el tercer i últim any com a director artístic del festival, ha apuntat algunes de les idees que treballa per incorporar en la nova edició del Trapezi, com la intenció de reforçar l'oferta infantil i apropar al públic «idees més descabellades» que els aboquin a «reflexionar».
També es planteja la possibilitat d'ajustar-lo en temps, concentrant les principals propostes durant el cap de setmana quan més afluència de públic hi ha. «S'ha de mantenir nivell i l'estatus i replantejar nous formats», ha afegit Gaspar.
Edició per oblidar. El festival Trapezi d'aquest any no serà per recordar. Després d'un prefestival marcat pels dubtes sobre el compromís del consistori i la Generalitat amb el Trapezi, Reus s'ha tornat a omplir aquest cap de setmana de propostes de gran qualitat tot i començar amb mal peu amb un espectacle inaugural molt fluix i perjudicat per la pluja.
La Fira del Circ de Catalunya ha mantingut un bon nivell de públic, unes 90.000 persones, però no s'ha arribat als 100.000 espectadors d'edicions passades. La poca presència de programadors internacionals -que visiten la fira per contractar les companyanies- és un dels aspectes que els organitzadors ja han apuntat per a corregir en la propera edició. La fira compleix l'any vinent la seva majoria d'edat i es planteja canviar-ne el format per concentrar en menys dies les propostes artístiques o apostar per espectacles més atrevits i irreverents. Tot i així, els organitzadors s'han mostrat satisfets pel nivell de públic i per «la fidelitat» que any a any demostra la ciutadania reusenca i del país en el festival. La «bona acollida» de les propostes ha estat agraïda per les companyies que han tornat a destacar «la vessant humana» del Trapezi i la resposta dels espectadors.
El director artístic de la fira, Jordi Gaspar, ha recordat que no es pot perdre «aquest bon tracte amb el públic i les companyies», una de les «essències» del Trapezi i que el fa «tan especial». «Si perdem això, si perdem que la gent tingui ganes de venir, serà molt difícil tornar-ho a recuperar i no podrem competir amb altres esdeveniments d'aquests tipus», ha apuntat el director. Com ha apuntat Gaspar, dissabte va ser el dia amb més afluència de públic, i en què les platees del Teatre Fortuny i el Teatre Bartrina van fer ple, així com les sessions golfes de La Palma.
Menys programadors
Finalment han estat 29 els programadors que s'han inscrit a la fira, sobretot de Catalunya i algun vingut d'altres punts de l'estat espanyol. La nota negativa ha estat la ínfima presència de programadors internacionals, només dos programadors suecs. El problema, com ha apuntat el Gaspar, «la gran davallada ha estat per un tema de comunicació, no s'ha avisat amb prou previsió i apuntem que l'any que ve hem de millorar en aquest aspecte però hi ha un cantó professional força fidel que és el que hem aconseguit mantenir», ha explicat.
Punt i apart
Les dues darreres edicions del Trapezi han suposat un procés de «transició» per al festival amb molts canvis, molts dubtes i molts entrebancs. Amb l'objectiu que la Fira del Circ de Catalunya consolidi un model de qualitat i èxit, els organitzadors han apuntat que es posaran a treballar «d'immediat» en la divuitena edició de l'any vinent. Gaspar, que complirà el tercer i últim any com a director artístic del festival, ha apuntat algunes de les idees que treballa per incorporar en la nova edició del Trapezi, com la intenció de reforçar l'oferta infantil i apropar al públic «idees més descabellades» que els aboquin a «reflexionar».
També es planteja la possibilitat d'ajustar-lo en temps, concentrant les principals propostes durant el cap de setmana quan més afluència de públic hi ha. «S'ha de mantenir nivell i l'estatus i replantejar nous formats», ha afegit Gaspar.
Comentaris