Passa al contingut principal

El Festival Internacional de Circ, garantit fins al 2017 L'Ajuntament de Figueres i Diputació es comprometen a aportar el 20% del pressupost en les 4 properes edicions


L'Ajuntament de Figueres i Circus Arts Foundation, fundació cultural privada sense ànim de lucre creadora i organitzadora del Festival Internacional de Circ, han tancat un conveni que garanteix la continuïtat de l'esdeveniment fins, com a mínim, el 2017. En el conveni s'estipula que ajuntament i Diputació aportaran fins al 20% del pressupost de les quatre properes edicions. En total, està previst que l'aportació pública sigui de 470.000 euros. Circus Arts Foundation es compromet a aconseguir, a través de patrocinis i venta d'entrades, el 80% restant del pressupost. En només dues edicions han passat per Figueres més de 120 artistes a través de 44 números inèdits a Europa, provinents de 17 països.
Està previst que el conveni es formalitzi en les properes setmanes, aprofitant la presentació de la tercera edició del Festival Internacional de Circ Ciutat de Figueres. En el document, que ja s'ha tancat, les dues parts posen de manifest la necessitat de garantir la presència d'un festival que, amb només dues edicions, ha atret més de 37.000 espectadors i s'ha convertit en un referent del panorama artístic europeu. En aquestes primeres edicions, el Festival de Circ ha proposat més de 120 artistes a través de 44 números inèdits a Europa, provinents de 17 països.
L'acord preveu que, sumant les aportacions del consistori i la Diputació de Girona, l'aportació pública sigui de 110.000 euros en el 2014, 115.000 euros el 2015, 120.000 euros el 2016 i 125.000 euros l'any 2017. En total, per tant, fins a 470.000 euros en quatre anys. El conveni suposa un salt quantitatiu important per a l'esdeveniment ja que, en la primera edició, l'aportació pública va ser de 45.000 euros i, en la segona, va pujar fins als 85.000 euros. El conveni recull que correspon a l'organitzador aconseguir anualment el finançament del 80% restant -previst en mig milió d'euros-, a través de patrocinis privats i venda d'entrades.
Segons han comunicat les dues parts, la voluntat és que el conveni serveixi per consolidar i mantenir "l'excel·lent dinàmica" mostrada en les dues primeres edicions. A més, també s'estipula que el Festival es celebrarà anualment entre els mesos de febrer i març i mantindrà el seu emplaçament del Recinte Firal de Figueres, seu de la segona edició, després que la primera es fes al Castell de Sant Ferran.
L'alcaldessa de Figueres, Marta Felip, s'ha mostrat satisfeta perquè Figueres garanteix la presència d'un espectacle que considera "únic" a Catalunya i d'una "excel·lent qualitat". "El festival ens projecta arreu del món, amb una notorietat que traspassa les nostres fronteres", ha declarat.

Per la seva part, el director del festival i president de la fundació organitzadora, Genís Matabosch, ha ressaltat que l'estabilitat que ofereix el conveni permetrà concentrar més energies en la "complexa tasca" de cerca de patrocinis privats per a un certamen que va comptar, en la passada edició, amb la complicitat de 126 empreses i entitats nacionals i internacionals.
Així mateix, i més enllà del festival, el conveni reflecteix igualment la voluntat d'ambdues parts de convertir Figueres en un referent internacional del món del circ i, en aquest sentit, es crearà una comissió de treball mixta per consolidar la capitalitat circense i la projecció mundial com a tal de la ciutat.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Traces al Mercat de les Flors

Ahir al Mercat s´hi respirava un aire diferent, abans de començar ja s´hi notava alegria, la gent hi anava per a veure circ. Traces es una proposta de la Cia Les sept doights de la main, ( per explicar-ho millor, els de Les sept doights de la main van agafar cinc joves recent sortits de l´escola de Montreal per a muntar un espectacle). Una proposta molt coreografiada amb petits esquitxos de text, que revelen una mica la personalitat de cada un i deixen florir les seves virtuts en un ritme i una energia molt potents. Amb 25 anys mes o menys semblen criatures jugant amunt hi avall, amb tot el que troben, una cosa després de l`altra oferint a vegades petites estones una mica lentes, al costat d´unes del tot trepidants. La majoria d´ells, provenen d´una escola de circ de Sant Francisco on hi ha un professor originari de Xina. I els moments d´acrobàcia, son els que realment sobresurten i et queden al cap: Mortal amb pirueta d´un dels germans Cruz, en torre a sobre del altre ( clau d´un m

Mirando a YUkali al CAixa Forum

Aquest dissabte a les 21 hores Mirando A Yukali a l'Auditori del Caixaforum. es veu que han retallat un munt tota la programació cultural, la cultura és una de les principals formes que es veuen amenaçades per la crisis econòmica, quan nosaltres no hem pogut fer cap tipus d'especulació i intentem viure al marge de tot capitalisme liberal brusc i assassí. però bé que necessitem treballar!! els bancs per tal de blanquejar diners inverteixen amb art però ara que no en tenen ni dels bancs podrem viure.... és tot un rollo!!! ens pensàvem que tot baixaria i que per fi la crisis posaria un altre cop el món , la gasolina els habitatges més assequibles, però qui acaba pagant els errors dels avariciosos son els més febles i no sé si ells hi paguen gaire!! bé jo no hi entenc però m'han demanat que s'ha de omplir la sala si no segurament ja no es faran més coses de aquestes de circ al caixa forum, com si ara nosaltres haguéssim de fer la promoció! doncs aquí estic, convidant-vos a

7º ENCUENTRO DE MALABARISTAS MALABARIA VII "Malabaria" Herrera de Pga. 7-9 Octubre

VII "Malabaria" Herrera de Pga. 7-9 Octubre Notapor aitortxuherrera » Dom Sep 04, 2011 11:36 am 7º ENCUENTRO DE MALABARISTAS MALABARIA 7, 8 y 9 octubre 2011 Herrera de Pisuerga (PALENCIA) VIERNES 7 19:00. Recepción de participantes e inscripciones. Lugar. Centro Juvenil. CONTACTO: encuentromalabaria@hotmail.com JAIME - 661921226 disponible a partir de las 22:00 Precio del encuentro es de 13€ en la preinscripción (antes del día 7 de octubre) y de 15 € en el encuentro. Incluye: camiseta, chapa, identificaciones, desayuno sabado y domingo, comida del sábado y domingo, alojamiento, talleres, acceso a las instalaciones y alguna sorpresa. POR RAZONES DE SEGURIDAD E HIGIENE NO SE ADMITEN ANIMALES EN TODAS LAS INSTALACIONES DEL ENCUENTRO Ingresar la preinscripción en Caixa – 2100 6080 54 0200015462 En concepto. Malabaria 2011, NOMBRE APELLIDOS y traed el recibo del pago al encuentro. OS ESPERAMOS ¡HASTA LA VISTA MALABARISTAS! ATENCION: puedes colaborar con el Malabaria comprando pape