La primera sorpresa va ser que tot i arribar mitja hora abans, el públic ja estava entrant a sala i s'havien acabat les entrades! Finalment vaig poder entrar, encara que em vaig perdre els primers 5 minuts.
La majoria de números eren els mateixos que a Terrassa: La Cosa Nostra amb banquina (destaca els tres mortals seguits del final) i mà a mà on hi ha alguns salts de l'àgil cap per avall agafada a l'últim segon per la cintura que són d'infart. El Karl amb els seus magnífics números de corda i el pallasso boig Anisset que va tornar a posar la por al cos a públic. És una mica com el Leo Bassi quan amenaça el públic o quan es denigra a si mateix, un no sap si és real o no. Dóna una sensació de descontrol tipus Fura dels Baus quan estaven inventant un llenguatge. A això cal afegir que sembla que s'estigui jugant la vida en alguns salts a la perxa o des de l'escenari (mortal "planxat" endarrere amb el cos totalment desmanegat). També s'hi va afegir el Luik (el petit suís) amb els diàbolos amb molt bona tècnica, explotant sobretot els "suïcidis" (no en va és l'alumne de la Rogelio que més he vist actuar pels cabaret encara abans i tot d'acabar l'escola i és que té una tècnica molt bona).
PUNT I APART
Morgan: Medalla de plata al Cirque du demanin 2008 i presentat com: "és famós al Blog del Joan Ramon" (Atenció a la dada, la seva primera aparició a Barcelona dins un cabaret solidari que no apareix ni a la programació estable de l'AteneuPOP9barris). Quina bèstia! fa malabars amb pilotes, sobretot amb 3, combinant el contacte amb el cap (on és capaç de mantenir la pilota en equilibri en 3 o 4 llocs diferents!) i els peus, tan amb la part de sobre com amb la planta. Els moments de perplexitat més absoluta són quan fa malabars (3 pilotes) amb una mà i un peu (del mateix costat), quan posa els braços a la nuca i llença la pilota amb el peu i la torna a recollir amb el peu fent-la passar entre el braç i el cap i quan comença a fer diferents llançaments amb la planta del peu. Increïble!
A més va quedar una qüestió a l'aire: ¿Havia l'Alba (la presentadora) d'ensenyar les tetes? Si no ho va fer va ser per la indecisió del públic, que com sempre no sap el què vol o és incapaç d'expressar-ho. La qüestió és més important del què sembla. Si estiguéssim a Toronto seria perfectament normal que entre un número de malabars i un altre de clown hi hagués un striptease i la gent (homes i dones) l'aplaudirien com qualsevol altre. ¿Malauradament? aquí això tindria un toc sexista. Sigui com sigui això s'ha de normalitzar. Evidentment no cal que un cabaret sigui com els del Molino, però també s'ha de deixar la porta oberta a totes les possibilitats. Tot està bé mentre no caiguem en l'error de la dansa on si no apareix una ballarina despullada de manera gratuïta sembla que l'espectacle no sigui ben bé contemporani.
La majoria de números eren els mateixos que a Terrassa: La Cosa Nostra amb banquina (destaca els tres mortals seguits del final) i mà a mà on hi ha alguns salts de l'àgil cap per avall agafada a l'últim segon per la cintura que són d'infart. El Karl amb els seus magnífics números de corda i el pallasso boig Anisset que va tornar a posar la por al cos a públic. És una mica com el Leo Bassi quan amenaça el públic o quan es denigra a si mateix, un no sap si és real o no. Dóna una sensació de descontrol tipus Fura dels Baus quan estaven inventant un llenguatge. A això cal afegir que sembla que s'estigui jugant la vida en alguns salts a la perxa o des de l'escenari (mortal "planxat" endarrere amb el cos totalment desmanegat). També s'hi va afegir el Luik (el petit suís) amb els diàbolos amb molt bona tècnica, explotant sobretot els "suïcidis" (no en va és l'alumne de la Rogelio que més he vist actuar pels cabaret encara abans i tot d'acabar l'escola i és que té una tècnica molt bona).
PUNT I APART
Morgan: Medalla de plata al Cirque du demanin 2008 i presentat com: "és famós al Blog del Joan Ramon" (Atenció a la dada, la seva primera aparició a Barcelona dins un cabaret solidari que no apareix ni a la programació estable de l'AteneuPOP9barris). Quina bèstia! fa malabars amb pilotes, sobretot amb 3, combinant el contacte amb el cap (on és capaç de mantenir la pilota en equilibri en 3 o 4 llocs diferents!) i els peus, tan amb la part de sobre com amb la planta. Els moments de perplexitat més absoluta són quan fa malabars (3 pilotes) amb una mà i un peu (del mateix costat), quan posa els braços a la nuca i llença la pilota amb el peu i la torna a recollir amb el peu fent-la passar entre el braç i el cap i quan comença a fer diferents llançaments amb la planta del peu. Increïble!
A més va quedar una qüestió a l'aire: ¿Havia l'Alba (la presentadora) d'ensenyar les tetes? Si no ho va fer va ser per la indecisió del públic, que com sempre no sap el què vol o és incapaç d'expressar-ho. La qüestió és més important del què sembla. Si estiguéssim a Toronto seria perfectament normal que entre un número de malabars i un altre de clown hi hagués un striptease i la gent (homes i dones) l'aplaudirien com qualsevol altre. ¿Malauradament? aquí això tindria un toc sexista. Sigui com sigui això s'ha de normalitzar. Evidentment no cal que un cabaret sigui com els del Molino, però també s'ha de deixar la porta oberta a totes les possibilitats. Tot està bé mentre no caiguem en l'error de la dansa on si no apareix una ballarina despullada de manera gratuïta sembla que l'espectacle no sigui ben bé contemporani.
Comentaris
lo de la porta a les 9 30 jo li vaig dir a en MArti que en el bloc posava a les 22 i ell em va dir que ho havia dit a tothom a les 20 30 al meil que va enviar a tohom i l'agnes havia dit a les 9 i això va ser un lio. però estic contenta que igualment tothom pogues entrar i que no hi faltés ningu. perque va ser un cabaret impresionant amb un grna plaer i fecilitat a fer-lo.
això comensa a funcionar. n'hem de fer més, sense parar!!!
amb el mòdic preu de 6 euros la gent pegava amb alegria, jo crec que només necessitem un espai i els artistes ja es podrien guanyar bé el seu sou!
profecionalitzem els cabarets del nou circ!!
jo vaig a per totoes per fer-ho possible.
proper cabaret el 5 de desembre a l'espai coluch, la carpa petita del crac a sant esteva de palautordera.
fins sempre
abans de fer els posters de l espectacle s havia decidit com horari les deu. quan es van imprimir hi va haver un error en el disseny i va sortir les 20h30. LLavors vem decidir de fer una xerradeta al bar a les 20h30 i començar a les 21h30. Jo no em vaig fixar que estava marcat aki al blog a les 10 i aixi es va quedar...si algu més va tenir molesties em sap greu...
Si el cabaret no estava programat a l ateneu és perque la programacio comença a l´octubre i el juliol no anuncien lo del setembre.
Sapigueu que ha anat tot bé i s han tret bastants diners pel projecte i estic d acord amb l´alba sobre ques ha de fomentar el cabaret del circ d ara pero crec que s hauria de subvencionar una mica per algu!!!
Joder! Normalment quan ens "queixem" d'alguna cosa ningú ens fa cas. Gràcies per les disculpes i em sap greu haver-me perdut la xerrada.
Això del preu, no és que sigui barato és que és superbarato, sobretot tenint en compte la qualitat dels artistes, la música en directe i la qualitat tècnica que tenen els de l'Ateneu.