El pressupost de Cultura i Mitjans de Comunicació per al 2009 prioritza l’impuls a les indústries culturals
L’ICIC té un pressupost de 58,3 milions d’euros per a subvencions i ajuts Es destinen 20 milions d’euros addicionals per donar més liquiditat a les empreses culturals i afrontar a la crisi
El pressupost del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació per al 2009 té una voluntat clarament industrialista i aposta per la cultura i els mitjans de comunicació com a sectors econòmics estratègics i d’alt valor afegit, capaços de transferir innovació i creativitat als altres sectors de l’economia. En aquest sentit, a més de destinar 58,3 milions d’euros a les indústries culturals a través de les partides i les línies de subvencions de l’ICIC, es disposarà de prop de 20 milions d’euros addicionals per tal de donar una major liquiditat a les empreses culturals i afrontar a la crisi.
Durant el 2009 l’ICIC aprofundirà també en els mecanismes de corresponsabilitat econòmica amb el sector cultural a través de les aportacions reintegrables, que s’han redissenyat d’acord amb les indicacions de la Sindicatura de Comptes. Les noves aportacions reintegrables consten de dos trams, un de caràcter cultural i un d’empresarial. El tram cultural permet finançar com a màxim el 33% del projecte en funció de criteris d'interès cultural, social, estratègic i lingüístic. El tram empresarial permet finançar fins al 50% de la resta. Els fons es reintegren segons els resultats i la part cultural es retorna quan el promotor obté beneficis.
Així mateix, es duran a terme diverses actuacions per tal d’eixamplar el mercat cultural, d’entre les quals destaquen: la continuació del Pla de Foment de la Lectura; la signatura d’acords de col·laboració amb les indústries culturals i els mitjans de comunicació per tal d’intensificar la difusió d’espectacles i altres activitats culturals; els ajuts per a l’assistència a les fires internacionals; o l’impuls a les mostres, mercats i fires dels diferents sectors.
El pressupost del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació per al 2009 és de 650,7 milions d’euros (313.260.127 per a l’àrea de Cultura i 337.454.652 per a l’àrea de comunicació), un 3,5% més que el 2008. Aquest pressupost representa el 2,2% del pressupost de la Generalitat per al 2009, la mateixa proporció que l’any 2008.
Es tracta d’un pressupost d’austeritat, d’acord amb la davallada d’ingressos per part de la Generalitat, que disminueix notablement la despesa en publicitat, protocol, estudis, treballs tècnics i inversió en edificis (un 31,1%, uns 9 milions d’euros).
L’ICIC té un pressupost de 58,3 milions d’euros per a subvencions i ajuts Es destinen 20 milions d’euros addicionals per donar més liquiditat a les empreses culturals i afrontar a la crisi
El pressupost del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació per al 2009 té una voluntat clarament industrialista i aposta per la cultura i els mitjans de comunicació com a sectors econòmics estratègics i d’alt valor afegit, capaços de transferir innovació i creativitat als altres sectors de l’economia. En aquest sentit, a més de destinar 58,3 milions d’euros a les indústries culturals a través de les partides i les línies de subvencions de l’ICIC, es disposarà de prop de 20 milions d’euros addicionals per tal de donar una major liquiditat a les empreses culturals i afrontar a la crisi.
Durant el 2009 l’ICIC aprofundirà també en els mecanismes de corresponsabilitat econòmica amb el sector cultural a través de les aportacions reintegrables, que s’han redissenyat d’acord amb les indicacions de la Sindicatura de Comptes. Les noves aportacions reintegrables consten de dos trams, un de caràcter cultural i un d’empresarial. El tram cultural permet finançar com a màxim el 33% del projecte en funció de criteris d'interès cultural, social, estratègic i lingüístic. El tram empresarial permet finançar fins al 50% de la resta. Els fons es reintegren segons els resultats i la part cultural es retorna quan el promotor obté beneficis.
Així mateix, es duran a terme diverses actuacions per tal d’eixamplar el mercat cultural, d’entre les quals destaquen: la continuació del Pla de Foment de la Lectura; la signatura d’acords de col·laboració amb les indústries culturals i els mitjans de comunicació per tal d’intensificar la difusió d’espectacles i altres activitats culturals; els ajuts per a l’assistència a les fires internacionals; o l’impuls a les mostres, mercats i fires dels diferents sectors.
El pressupost del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació per al 2009 és de 650,7 milions d’euros (313.260.127 per a l’àrea de Cultura i 337.454.652 per a l’àrea de comunicació), un 3,5% més que el 2008. Aquest pressupost representa el 2,2% del pressupost de la Generalitat per al 2009, la mateixa proporció que l’any 2008.
Es tracta d’un pressupost d’austeritat, d’acord amb la davallada d’ingressos per part de la Generalitat, que disminueix notablement la despesa en publicitat, protocol, estudis, treballs tècnics i inversió en edificis (un 31,1%, uns 9 milions d’euros).
Comentaris