Passa al contingut principal

Critica del Rodo

Hola amics,
Per fi no cal que opini jo mateix del que faig, Han fet una crítica en un diari del que estem fer a l´ateneu, L´ha fet el senyor Barrera. Al Punt. No se si es pot fer aixo de publicar una cosa que ve d´una altra web, però si no es fa si us plau digueu-mo. Aixi doncs:
Direcció artística: Leandre Ribera
Producció: El Bidó de Nou Barris
Lloc: Ateneu Popular de Nou Barris
Dia: 17 de desembre. Fins al 8 de gener
Artistes: Candice Bordes i Joan Ramon Graell (quadrant aeri), Claire Ducreux (ballarina), Quim Girón (equilibrista), Rafael López (portador i acròbata), Antònia Ruiz (trapezi i corda), Cristina Solé (pallassa), Karl Stets (corda fluixa)
L'espectacle d'aquest any del Circ d'Hivern a l'Ateneu de Nou Barris és sorpenent i destaca per la concepció global, el desenvolupament dalt de l'escenari i, sobretot, per la claríssima aposta cap a un estil de circ a les antípodes del model tradicional. Que ningú s'esperi veure, tampoc, una història com la de l'any passat, perquè no n'hi ha cap.
El color blanc és omnipresent en un escenari presidit per una plataforma rodona i en què es veu clarament la mà de Claire Ducreux, provinent de la dansa i creadora de la idea orginal juntament amb Teresa Celis, coordinadora pedagògica de l'escola Rogelio Rivel; i del pallasso Leandre Ribera, que també és el director de l'espectacle. El millor de Rodó no és tant el resultat final, que no és homogeni, sinó el treball que fan els vuit artistes dalt de l'escenari. Els últims minuts del muntatge són esplèndits, amb un número de quadrant aeri notabilíssim a càrrec de Candice Bordes i Joan Ramon Graell, tots dos acabats de llicenciar a l'Escola Superior de les Arts Circenses de Brussel·les. Aquest número -que, a diferència de la resta d'exercicis, s'inclou amb música en directe- ja va esborronar fa uns mesos a Tiana, durant l'homenatge a Joan Armengol organitzat per l'Associació de Professionals del Circ de Catalunya (APCC). Antònia Ruiz, que els últims mesos se l'ha vist amb un número de trapezi còmic amb la seva parella de Drilok, presenta destacables exercicis de corda. També hi ha molt bons detalls, com la corda que es converteix en unes ulleres, la primera de les dues caigudes de la pallassa Cristina Solé (que l'any passat feia un striptease divertidíssim) i una contorsió de fàbula en forma d'anella. El comiat de tots els artistes connecta a la perfecció amb un públic que, entusiasmat per l'espectacle, es va posar dempeus el dia de l'estrena per aplaudir unàninament. Però globalment, per als qui tenen una determinada idea de circ que no es basa en un concepte, no és un espectacle captivador i sòlid com ho van ser La ciutat dels prodigis (2003) i Circus Klezmer (2004).

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Traces al Mercat de les Flors

Ahir al Mercat s´hi respirava un aire diferent, abans de començar ja s´hi notava alegria, la gent hi anava per a veure circ. Traces es una proposta de la Cia Les sept doights de la main, ( per explicar-ho millor, els de Les sept doights de la main van agafar cinc joves recent sortits de l´escola de Montreal per a muntar un espectacle). Una proposta molt coreografiada amb petits esquitxos de text, que revelen una mica la personalitat de cada un i deixen florir les seves virtuts en un ritme i una energia molt potents. Amb 25 anys mes o menys semblen criatures jugant amunt hi avall, amb tot el que troben, una cosa després de l`altra oferint a vegades petites estones una mica lentes, al costat d´unes del tot trepidants. La majoria d´ells, provenen d´una escola de circ de Sant Francisco on hi ha un professor originari de Xina. I els moments d´acrobàcia, son els que realment sobresurten i et queden al cap: Mortal amb pirueta d´un dels germans Cruz, en torre a sobre del altre ( clau d´un m

Mirando a YUkali al CAixa Forum

Aquest dissabte a les 21 hores Mirando A Yukali a l'Auditori del Caixaforum. es veu que han retallat un munt tota la programació cultural, la cultura és una de les principals formes que es veuen amenaçades per la crisis econòmica, quan nosaltres no hem pogut fer cap tipus d'especulació i intentem viure al marge de tot capitalisme liberal brusc i assassí. però bé que necessitem treballar!! els bancs per tal de blanquejar diners inverteixen amb art però ara que no en tenen ni dels bancs podrem viure.... és tot un rollo!!! ens pensàvem que tot baixaria i que per fi la crisis posaria un altre cop el món , la gasolina els habitatges més assequibles, però qui acaba pagant els errors dels avariciosos son els més febles i no sé si ells hi paguen gaire!! bé jo no hi entenc però m'han demanat que s'ha de omplir la sala si no segurament ja no es faran més coses de aquestes de circ al caixa forum, com si ara nosaltres haguéssim de fer la promoció! doncs aquí estic, convidant-vos a

SOPAPO WEON , Ricardo Gallardo

                En Ricardo Gallardo ens ha deixat L'artista, formador, director i col·laborador de nombroses iniciatives de circva morir dissabte a la nit en un accident El nostre amic Ricardo Gallardo va morir la nit de dissabte en un accident de moto. Ricardo, format a a la Universitat ARCIS de Santiago de Xile, i més tard a Bèlgica, Paris i Cuba, va formar amb Irina Zadek el duo Lavados amb el qual va participar a nombrosos festivals i cabarets a Holanda, Suïssa i Alemanya. A Barcelona, va crear amb Andrés Melero la companyia Deados, de la qual destaca la producció Kampingplatz, amb la qual han girat per nombrosos països. Ricardo Gallardo, soci de l’APCC, era profesor de l’escola, de circ Rogelio Rivel, membre de la comissió artística de l’Ateneu Popular 9 Barris i col•laborador de La Central del Circ en diversos projectes, com els actuals Circoneta o Disparate!. Gallardo també va ser director de muntatges com el 15è Circ d'Hivern, l'espectacle Circumstàncie