Passa al contingut principal

Com es posa el públic al carrer?

Aquest cap de setmana vaig anar a dos espectacles del Circorts, els dos molt interessants. El primer va ser el del Boni i, com a públic em vaig trobar molt còmode, ja que van deixar un espai prou gran perquè, qui volgués, s'assegués a terra (sobretot nens), després cadires (unes 4 fileres) i després la gent dreta (o sigui els tardons). En canvi l'endemà vaig anar a veure Sólo Manolo i va ser un veritable suplici haver de suportar el públic. De seguida, abans de començar es van posar uns fileres de nens i els pares de peu just al darrera (de cada nen), creant un mur de contenció infranquejable. Jo estava a la trinxera, just entre els nens i els pares. El veritable problema va ser quan (abans fins i tot de començar l'espectacle) van començar a arribar més nens que es posaven al davant (com és normal), però aleshores els primers pares no tiraven endarrera perquè no volien perdre els seus nens de vista. Ho sigui, que es va crear una pressió a la zona on estava que feia que els nens s'aixequessin, que algun pare se't poses de peu al davant perquè volia tenir controlat el fill i crits de "Estàs bé?", "Ara no veig la meva nena!" i uf!!!!!

A altre llocs com a Tàrrega hi ha més marge per convèncer als espectadors i fer alguna maniobra, però en un actuació on només hi ha pares i fills és una batalla perduda.

Comentaris

Anònim ha dit…
És tant important l'espai escènic com la ubicació del públic, i ho dic per experiència. Molt sovint l'organitzador no pensa en aquest detall i un públic mal ubicat pot ensorrar l'espectacle. Així que jo recomano insistir sempre a l'organitzador de l'acte que posi cadires i que pensi en les bones condicions del públic. En l'exemple de Les Corts, jo mateix vaig demanar cadires i vaig dir com s'havien de colocar. Per desgracia això és així, et toca fer la feina que haurien de fer els altres, però si tots insistim potser al final aconseguirem les millors condicions per treballar.

Salut

Entrades populars d'aquest blog

Traces al Mercat de les Flors

Ahir al Mercat s´hi respirava un aire diferent, abans de començar ja s´hi notava alegria, la gent hi anava per a veure circ. Traces es una proposta de la Cia Les sept doights de la main, ( per explicar-ho millor, els de Les sept doights de la main van agafar cinc joves recent sortits de l´escola de Montreal per a muntar un espectacle). Una proposta molt coreografiada amb petits esquitxos de text, que revelen una mica la personalitat de cada un i deixen florir les seves virtuts en un ritme i una energia molt potents. Amb 25 anys mes o menys semblen criatures jugant amunt hi avall, amb tot el que troben, una cosa després de l`altra oferint a vegades petites estones una mica lentes, al costat d´unes del tot trepidants. La majoria d´ells, provenen d´una escola de circ de Sant Francisco on hi ha un professor originari de Xina. I els moments d´acrobàcia, son els que realment sobresurten i et queden al cap: Mortal amb pirueta d´un dels germans Cruz, en torre a sobre del altre ( clau d´un m

Mirando a YUkali al CAixa Forum

Aquest dissabte a les 21 hores Mirando A Yukali a l'Auditori del Caixaforum. es veu que han retallat un munt tota la programació cultural, la cultura és una de les principals formes que es veuen amenaçades per la crisis econòmica, quan nosaltres no hem pogut fer cap tipus d'especulació i intentem viure al marge de tot capitalisme liberal brusc i assassí. però bé que necessitem treballar!! els bancs per tal de blanquejar diners inverteixen amb art però ara que no en tenen ni dels bancs podrem viure.... és tot un rollo!!! ens pensàvem que tot baixaria i que per fi la crisis posaria un altre cop el món , la gasolina els habitatges més assequibles, però qui acaba pagant els errors dels avariciosos son els més febles i no sé si ells hi paguen gaire!! bé jo no hi entenc però m'han demanat que s'ha de omplir la sala si no segurament ja no es faran més coses de aquestes de circ al caixa forum, com si ara nosaltres haguéssim de fer la promoció! doncs aquí estic, convidant-vos a

SOPAPO WEON , Ricardo Gallardo

                En Ricardo Gallardo ens ha deixat L'artista, formador, director i col·laborador de nombroses iniciatives de circva morir dissabte a la nit en un accident El nostre amic Ricardo Gallardo va morir la nit de dissabte en un accident de moto. Ricardo, format a a la Universitat ARCIS de Santiago de Xile, i més tard a Bèlgica, Paris i Cuba, va formar amb Irina Zadek el duo Lavados amb el qual va participar a nombrosos festivals i cabarets a Holanda, Suïssa i Alemanya. A Barcelona, va crear amb Andrés Melero la companyia Deados, de la qual destaca la producció Kampingplatz, amb la qual han girat per nombrosos països. Ricardo Gallardo, soci de l’APCC, era profesor de l’escola, de circ Rogelio Rivel, membre de la comissió artística de l’Ateneu Popular 9 Barris i col•laborador de La Central del Circ en diversos projectes, com els actuals Circoneta o Disparate!. Gallardo també va ser director de muntatges com el 15è Circ d'Hivern, l'espectacle Circumstàncie