Passa al contingut principal

EL TEXT AL CIRC

Fa bastant de temps ja que veiem espectacles de circ on els actors parlen, i el text classic o contemporani comparteix espai amb circ i moviment. El tema és bastant delicat perque parlar en un escenari es necessita tant treball com qualsevol tecnica de circ i sovint, els actors de circ no tenen traballada aquesta faceta com altres. Pero jo admiro qui arrisca i prova, si ho fa amb respecte, perque sovint els meus professors o mestres de circ m han dit que en circ no es parla i sentim molt en el mon del circ que no s han de fer mescles molt variades. Crec que aquesta posicio es tancada, jo durant l escola vaig provarho i va ser una gran experiencia.
Tenia ganes de parlar d aixo perque dissabte vaig anar a veure un espectacle de circ a Limoux, sur de França. La companyia Dare Dart presentava un espectacle tot fresc titulat "De l´autre cote du cronometre". Xav et Sophie condueixen l espectacle a traves de textos que parlen de la vida d una dona, molt particular, i que dits per ells, utilitzant un mur d escalada i diferents tecniques aeeres, m arribaven d una manera molt forta i em deixaven imaginar l historia com jo volia. He vist molts espectacles amb text i la veritat és que ho trobava una cosa molt arriscada i sovint no ben acabada i veient els Dare Dart i torno a creure, bravo.
Els DARE dART son companys de circ de fa uns anys, són de la generació dels Galindos, diuen que tenen molts problemes per vendre l espectacle, no ho entenc es bonissim i molt fresc. El problema és que a França si no surts de Chalon, ho has fet un camí de subvencions per certa gent, ho tens difícil per l autocreacio una mica arriscada, sobretot en sales de teatre.
Bueno no se que en pensareu vosaltres...Fins aviat

Comentaris

Joan Ramon ha dit…
Jo crec que l´interpretació tant de text, com gestual, s´ha de dominar per a fer un espectacle. Com a mínim has de saber interpretar,sinó no ho facis. Tant en dansa com en circ, a vegades la gent s´atreveix a interpretar sense preparar-se de veritat. Pel que fa al text, el mes al·lucinant que he vist son els "Pret a portes" que expliquen tota una història dramàtica tot fent equil·líbris.
Anònim ha dit…
Com tots sabreu , quan els pallassos van començar parlar a molts no els agrada res de res això també pasa amb el cinema mut , quan es va fer sonor tampoc a la pista del circ tradicional passa el mateix a l'únic artista que se li permet parlar a part del presentador és el pallasso amb això transmet sensacions mes subtils , això vol dir que arriba mes al publico

Els artistes circenses poden tenir o no necessitat d'utilitzar la veu depen del que vulguin transmetra

Utilitzar la veu és un mitjà mes d'arribar al publico i no tot el publico és igual
Xerraires és una molt bona paraula que defineix aquell que parla molt i que segons com ho utilitza també pot ser una característica del personatge i atenció no és tan fàcil com molts es pensen estar-se una hora en acció i equilibris i parlar amb el publico per connectar i arribar a la improvisació

Entrades populars d'aquest blog

Traces al Mercat de les Flors

Ahir al Mercat s´hi respirava un aire diferent, abans de començar ja s´hi notava alegria, la gent hi anava per a veure circ. Traces es una proposta de la Cia Les sept doights de la main, ( per explicar-ho millor, els de Les sept doights de la main van agafar cinc joves recent sortits de l´escola de Montreal per a muntar un espectacle). Una proposta molt coreografiada amb petits esquitxos de text, que revelen una mica la personalitat de cada un i deixen florir les seves virtuts en un ritme i una energia molt potents. Amb 25 anys mes o menys semblen criatures jugant amunt hi avall, amb tot el que troben, una cosa després de l`altra oferint a vegades petites estones una mica lentes, al costat d´unes del tot trepidants. La majoria d´ells, provenen d´una escola de circ de Sant Francisco on hi ha un professor originari de Xina. I els moments d´acrobàcia, son els que realment sobresurten i et queden al cap: Mortal amb pirueta d´un dels germans Cruz, en torre a sobre del altre ( clau d´un m

Mirando a YUkali al CAixa Forum

Aquest dissabte a les 21 hores Mirando A Yukali a l'Auditori del Caixaforum. es veu que han retallat un munt tota la programació cultural, la cultura és una de les principals formes que es veuen amenaçades per la crisis econòmica, quan nosaltres no hem pogut fer cap tipus d'especulació i intentem viure al marge de tot capitalisme liberal brusc i assassí. però bé que necessitem treballar!! els bancs per tal de blanquejar diners inverteixen amb art però ara que no en tenen ni dels bancs podrem viure.... és tot un rollo!!! ens pensàvem que tot baixaria i que per fi la crisis posaria un altre cop el món , la gasolina els habitatges més assequibles, però qui acaba pagant els errors dels avariciosos son els més febles i no sé si ells hi paguen gaire!! bé jo no hi entenc però m'han demanat que s'ha de omplir la sala si no segurament ja no es faran més coses de aquestes de circ al caixa forum, com si ara nosaltres haguéssim de fer la promoció! doncs aquí estic, convidant-vos a

SOPAPO WEON , Ricardo Gallardo

                En Ricardo Gallardo ens ha deixat L'artista, formador, director i col·laborador de nombroses iniciatives de circva morir dissabte a la nit en un accident El nostre amic Ricardo Gallardo va morir la nit de dissabte en un accident de moto. Ricardo, format a a la Universitat ARCIS de Santiago de Xile, i més tard a Bèlgica, Paris i Cuba, va formar amb Irina Zadek el duo Lavados amb el qual va participar a nombrosos festivals i cabarets a Holanda, Suïssa i Alemanya. A Barcelona, va crear amb Andrés Melero la companyia Deados, de la qual destaca la producció Kampingplatz, amb la qual han girat per nombrosos països. Ricardo Gallardo, soci de l’APCC, era profesor de l’escola, de circ Rogelio Rivel, membre de la comissió artística de l’Ateneu Popular 9 Barris i col•laborador de La Central del Circ en diversos projectes, com els actuals Circoneta o Disparate!. Gallardo també va ser director de muntatges com el 15è Circ d'Hivern, l'espectacle Circumstàncie