Passa al contingut principal

El circ coreografiat d'Eolienne


Diumenge, en un teatre principal de Sabadell quasi ple de famílies amb ganes de veure circ, es va presentar la companyia francesa Eolienne amb l'espectacle Marie-Louise. Ells mateixos s'etiqueten com a circ coreografiat i és una molt bona etiqueta, ja que s'assembla molt als espectacles que s'estan fent de dansa contemporània, amb moments de tot, però fonamentat amb la deambulació dels personatges per la sala amb poca interpretació i molt moviment. El públic va aplaudir generosament i va sortir content (o això em va semblar). Per cert, crec que és quasi l'única cosa de circ que es veurà a Sabadell en aquesta tardor-hivern, que està bé, però sent ciutat amiga del circ potser és poc.

El concepte de l'espectacle era la pintura (Miró, Hooper, Schiele,...). Així que s'anaven projectant pintures famoses en teles a l'escenari mentre els ballarins ballaven al davant. Només en una ocasió interpretant els personatges del quadre, en el Jardí de les Delícies del Bosco, en què (previsiblement) van començar a saltar, cridar i fer l'animal de punta a punta de l'escenari. La resta era més un intent de transmetre amb el moviment corporal les sensacions dels quadres ("complicat" direu, "sí" dic jo, "No va resultar una mica eteri tot plegat?" preguntareu, "sí, però passa bé. A més, la gent en comtes d'eteri o volàtil (no sé perquè) diu poètic" dic jo).

Pel què fa a les tècniques de circ destaca la contorsió i predominen les corretges aèries en diferents formats i ajudats de politges es mouen d'aquí cap allà, una mica això que en diuen dansa vertical. Personalment, crec que això de ser tant sintètic amb el moviment irracional (que no sempre equival a sentimental o conmovedor o...) és una postura estètica que ja em comença a cansar, vull dir què ho he vist masses vegades. Els espectacles se'm fan llargs i em costa d'entrar a l'esepctacle, al final em deixo simplement portar per la música i m'entretinc mirant, però no n'aprofito res. Crec que es desaprofita la oportunitat de crear més emocions en l'espectador que simplement les derivades d'un ritme més ràpid o més lent o uns moviments més lírics o més caòtics. En qualsevol cas la coreografia era correcte, la música i la il·luminació bones i els interprets bons ballarins i fins i tot hi va haver un petit número de teles a tres i algunes verticals a camara lenta força impresionants.

Finalment, com es tractava d'una obra de dansa contemporania, hi van haver els nus de rigor. Només començar els ballarins passen per davant el teló i fan de model davant del públic, un d'ells es queda despullat d'esquena (la senyora del meu costat li comenta al marit "Quin cul que té, és tipus atlètic"), després una noia surt a l'escenari (la senyora diu "i ara aquesta què ens ensenyarà?") i ensenya els pits (una mare li comenta a la filla "són exigencies del guió" i la filla li diu si als pastorets també ho haurà de fer, la mare li diu que no, que el guió només exigeix pintar-se de vermell i posar-se banyes).

Comentaris

Joan Ramon ha dit…
dons que vagin en compte que els pastorets ja no son el que eren..

Entrades populars d'aquest blog

Traces al Mercat de les Flors

Ahir al Mercat s´hi respirava un aire diferent, abans de començar ja s´hi notava alegria, la gent hi anava per a veure circ. Traces es una proposta de la Cia Les sept doights de la main, ( per explicar-ho millor, els de Les sept doights de la main van agafar cinc joves recent sortits de l´escola de Montreal per a muntar un espectacle). Una proposta molt coreografiada amb petits esquitxos de text, que revelen una mica la personalitat de cada un i deixen florir les seves virtuts en un ritme i una energia molt potents. Amb 25 anys mes o menys semblen criatures jugant amunt hi avall, amb tot el que troben, una cosa després de l`altra oferint a vegades petites estones una mica lentes, al costat d´unes del tot trepidants. La majoria d´ells, provenen d´una escola de circ de Sant Francisco on hi ha un professor originari de Xina. I els moments d´acrobàcia, son els que realment sobresurten i et queden al cap: Mortal amb pirueta d´un dels germans Cruz, en torre a sobre del altre ( clau d´un m

Mirando a YUkali al CAixa Forum

Aquest dissabte a les 21 hores Mirando A Yukali a l'Auditori del Caixaforum. es veu que han retallat un munt tota la programació cultural, la cultura és una de les principals formes que es veuen amenaçades per la crisis econòmica, quan nosaltres no hem pogut fer cap tipus d'especulació i intentem viure al marge de tot capitalisme liberal brusc i assassí. però bé que necessitem treballar!! els bancs per tal de blanquejar diners inverteixen amb art però ara que no en tenen ni dels bancs podrem viure.... és tot un rollo!!! ens pensàvem que tot baixaria i que per fi la crisis posaria un altre cop el món , la gasolina els habitatges més assequibles, però qui acaba pagant els errors dels avariciosos son els més febles i no sé si ells hi paguen gaire!! bé jo no hi entenc però m'han demanat que s'ha de omplir la sala si no segurament ja no es faran més coses de aquestes de circ al caixa forum, com si ara nosaltres haguéssim de fer la promoció! doncs aquí estic, convidant-vos a

SOPAPO WEON , Ricardo Gallardo

                En Ricardo Gallardo ens ha deixat L'artista, formador, director i col·laborador de nombroses iniciatives de circva morir dissabte a la nit en un accident El nostre amic Ricardo Gallardo va morir la nit de dissabte en un accident de moto. Ricardo, format a a la Universitat ARCIS de Santiago de Xile, i més tard a Bèlgica, Paris i Cuba, va formar amb Irina Zadek el duo Lavados amb el qual va participar a nombrosos festivals i cabarets a Holanda, Suïssa i Alemanya. A Barcelona, va crear amb Andrés Melero la companyia Deados, de la qual destaca la producció Kampingplatz, amb la qual han girat per nombrosos països. Ricardo Gallardo, soci de l’APCC, era profesor de l’escola, de circ Rogelio Rivel, membre de la comissió artística de l’Ateneu Popular 9 Barris i col•laborador de La Central del Circ en diversos projectes, com els actuals Circoneta o Disparate!. Gallardo també va ser director de muntatges com el 15è Circ d'Hivern, l'espectacle Circumstàncie