
Hola just ahir em va tornar a passar a la Radio de Cambrils i no una vegada si no moltes vegades desde fa temps i és que em pregunten com és que no actues en Trapezi, la pegunta me la fan el mateix publiç programadors i regidors de cultura i tècnics i companys D'ofici
la meva resposta és pregunta-l'hi als seus organitzadors
un any mes Professor Karoli no actua a Trapezi
els artilugis amb rodes com,monocicles alts amb cames
bicis enanes de 10, 20 , 30 cms ,monoroda amb motor
no te cap interes per Trapezi.
ACTUACIONS MAIG 2009
Maig 9 Arbucies Barcelona Teatre La Xarza
“ 10 Esplugues Francoli Tarragona Festa de la Bicicleta
“ 16 La Trinitat Barcelona Centre Civic
“ 17 Amposta Tarragona La Xarxa Teatre
“ 23 Cornella Barcelona mati /tarde La Roda
28,29,30,31 Santa Maria de Feria Portugal
festival DE TEATRO DE RUA IMAGINARIUS
Comentaris
Si fosis frances seria mes facil...
Potser es questio de canviar de nacionalitat.
Jo no veig perquè hauria de ser així, de fet, a vegades m'he trobat que molts festivals programen les mateixes coses i, pel què a mi respecta em fan perdre l'interès, ja que no aniré voltant pels festivals per veure les mateixes coses. Ara bé, també entenc que alguns festivals estan orientats bàsicament a la població i poden no tenir especial interès en què vingui gent de fora.
En qualsevol cas, vist des de fora, sembla que si un artista ha passat per quasi-tots els festivals, ja està prou reconegut. Vull dir que pot ser més interessant passar per tots els festivals menys un que passar només per un festival (sigui quin sigui).
Ja ha passat per Catalunya la companyia franco-catalana, cridacompany? http://www.scenesdecirque.org/compagnie-cridacompany.php
Des del punt de vista de l´artista. Hi han les mateixes possibilitats per a la gent d´aqui per a produir coses per a anar a l´estranger??
Però no he actuat a Valladolid, Va de Calle ni a Galícia Festiclown ,
ni Zaragoza festes del Pilar , Reus ,Albacete ,Cornella Català Circus i
molts altres festivals consolidats sobre circ i no passa res.
Possiblement com no treballo amb Exclusives de Representació i treballo
per lliure i no envio dossier als festivals ja que crec que són ells els quals
s'han d'interessar .
però quan el Public que et veu actuar et pregunta perquè no actuas a Reus
el que seguiré dient és pregunti-l'hi al que organitza el festival.
Un Festival que mou tantíssims diners públics NO POT TENIR UNA DIRECCIO FIXA que programa en funció d'amiguismes i interessos personals (www.escarlata.com ---> Properes actuacions... i les que vindran). Programació francesa? Quid pro quo?
No etenc com els professionals del Circ han permés un premi de tan dubtosa veritat.
Dono total suport a www.trapezi.cat
Perô deixant a banda aixô crec que el trapezi es un festival molt ben programat, i que molts desitgem anar a veure els espectacles...
Un festival que any rere any demostra el seu exit de public...
Que desde hace tiempo yo al menos tampoco tengo la oportunidad
De actuar en Francia donde existen mas de 200 festivales de circo
Pero si encima los pocos festival que hay en Cataluña como tu
bien dices , cierra puerta a las compañías del país es lógico que
La gente de circo , se pregunte porque unos tanto y otros nada
Porque estamos hablando de trabajo del pan que cómenos y comen
nuestros hijos
de 3 festivales y dos teatros
Festival Grec de Barcelona
Un espectacle de circ de Marcello Chiarenza i Alessandro Serena Italia
TEATRO tIVOLI Les 7 Doigts de la Main Francia
CIRCO Price20 al 30 de mayo Les 7 Doigts de la Main Francia
circo Price callejeando Festival
Gramoulinoghone Cia 2 Reien Merci Francia
Fazzoletto Circo Ripapolo Belgica
Monsieur Culbuto Cia Dynamogene Belgica
Festival De Arrigoriaga Abigal Collins Belgica
Festival De Arrigoriaga Simon Collins Inglaterra
Festival De Arrigoriaga Joseph Collard Belgica Cirqúlation Locale Belgica
X FESTIVAL INTERNACIONAL DE TEATRO Y ARTES DE CALLE DE VALLADOLIDDel 26 al 31 de mayo de 2009
2 Rien Merci “Gramoulinophone” Francia circo
Cie. Carpe Diem / Marie-Anne Michel; “Sieste Verticale” Francia Circo
Dirque et fien “Oh suivant!”; Bélgica Circo
Les Philébulistes “Vol Philébulien” FranciaCirco
Makadam Kaníbal “Gavalo Kanibal” Francia Circo
This side up “Controller Falling Project”; Australia; Circo
TRAPEZI 70 % companyias Francesas
Si una cosa esta clara es que a França hi ha molta mes estructura que aquí, per això molta gent d´aquí esta treballant a França.
Es normal que als grans Teatres i circs d´aqui es programin espectacles de fora, això es bonissim per a continuar estant en contacte amb el mon.
El problema es que no hi han produccions grans aqui, i les que hi han tenen molts problemes per a difondres.
1. ¿Quants altres festivals han produït 3 espectacles de circ fets aquí (en una edició!)? I, a més, de tarannàs prou diferents (em sembla a mi) com Zirkus Frak, Deadós i Aticus.
2. ¿Quin altre festival crea un espectacle inaugural expressament per la ocasió? I, a més a més, dirgit pel català Manel Trias amb música de Pascal Comelade i 8 (artistes alguns d'aquí o afincats aquí).
3. ¿Quants festivals fan l'esforç de portar artistes catalans que han acabat establint-se a l'estranger? En aquest cas la companyia Cridacompany per exemple.
4. ¿Quants festivals dediquen un espai als artistes en formació? I així el públic pugui "avaluar" comparativament el nivell de l'ensenyament circense català.
5. ¿I tot el tema de l'OFF? Fa uns anys hi va haver certa polèmica sobre la programació OFF en alguns festivals (com Tàrrega i altres), no crec que el Trapezi se'l pugui criticar per això.
6. Atenció! Bèlgica no és França, Dinamarca no és França, Anglaterra no és França (i sobretot Canadà no és França)! No penso fer el recompte perquè tinc altra feina, però el fet que hi hagi una gran presència de circ europeu és normal. Penso que a França hauria de passar el mateix, potser aquesta fira de Paris on va l'APCC esta ajudant en aquest sentit (no ho sé). Però no només això, penso que és d'aplaudir l'esforça de portar companyies de lluny, com en aquesta ocasió d'Austràlia.
7. Crec que també és remarcable l'esforç que ha fet el Trapezi de Reus per promocionar el circ Africà portant sempre companyies bones i completament desconegudes.
8. ¿Qui és artista català i qui no? Vull dir que hi ha alguns artistes que potser no han nascut aquí però han produït el seu espectacle aquí o l'han estrenat aquí o viuen aquí o potser ni tan sols té sentit preguntar-s'ho perquè viuen girant pel món. N'hi ha uns quants d'aquest al Trapezi d'enguany (els quals jo no m'atreviria a dir que SÓN francesos).
9. Em sembla perfecte que quan algú pregunti "¿Perquè no et programen el Trapezi?" Es digui "Pregunta-ho als programadors." Ells són els responsables i els qui decideixen qui actua. O és que alguna associació (per exemple l'APCC) hauria de dictar llistes als festivals perquè els artistes anessin passant de manera rotatòria i així tothom content? Jo no hi estaria d'acord, però tot és opinable.
10. Per acabar no ens hauríem de preguntar perquè no es programen més artistes catalans a França i reflexionar d'una manera constructiva. Relacionar directament la direcció d'Escarlata del festival amb què ells sí actuen a la resta d'Europa em sembla una mica simple. L'APCC és qui hauria de posar-se a treballar al respecte i no la Fira del Circ Trapezi. Posats a fer argumentacions esbiaixades, potser també ens hauríem de preguntar si, per exemple, Llenties i Marabú s'ha representat en tants festival i festes majors catalanes com L'home Roda? Potser simplement és que uns actuen més en un sector i altres en altres sectors. I poso aquest exemples perquè són els únics protagonistes de la discussió sembla (ja que ningú més a parlat amb nom propi).
Això és el què jo penso i em sembla genial discutir i criticar sense compassió qualsevol cosa (és més a mi m'encanta fer-ho), però una mica menys de mala llet jo també l'agrairia, que això només és un blog.
Carles
que em pregunta el perquè jo no actuo en un festival hi ha persones que li busquen cinc peus al gat
Ni a estat la meva intenció ni ho serà mai parlar de països ni de catalans ni de quotes i si un festival és
o no és o un artista és , jo no sóc ningú per a dir-li als demes que han de fer , solament pretenc fer
el meu treball honestament , i opinar i escoltar i si algú creu que jo vull obligar al govern que em posi
un plat en la taula i que sóc mediocre doncs també és valit és la seva opinió és com em veu , i no
em molesta perquè cre que no em coneix, he actuat en 25 països del planeta i seguiré en això sense
pretendre ser algú ,ni atemptar a ningú visça la llibertat d'Expressió i de programació
1. ¿Quants altres festivals han produït 3 espectacles de circ fets aquí (en una edició!)? I, a més, de tarannàs prou diferents (em sembla a mi) com Zirkus Frak, Deadós i Aticus.Aixó de produïr caldria discutir-ho i conèixer més a fons quines són les condicions. Sobint confonem produïr amb programar i/o fer la estrena en un festival.
2. ¿Quin altre festival crea un espectacle inaugural expressament per la ocasió? I, a més a més, dirgit pel català Manel Trias amb música de Pascal Comelade i 8 (artistes alguns d'aquí o afincats aquí).Es crea quan la direcció en té ganes. L'any del Fòrum, el senyor Aspa estava tan ocupat que la inauguració va ser del tot indigne (contractant un espectacle sobre catàleg)... i ningú no en va dir res. Si la direcció fos amiga del Loquillo, ell també hagués fet la música. El que importa són els amiguets.
3. ¿Quants festivals fan l'esforç de portar artistes catalans que han acabat establint-se a l'estranger? En aquest cas la companyia Cridacompany per exemple.Com el Barça i el Cesc Fàbregas, no? Au va! De quin esforç parles? El que cal potenciar són les companyies d'aquí. Escarlata Circus no para de dir que el circ català no té nivell, i obviament ni ells ni el CAER no faran res per ajudar a aquest circ nostre. Una companyia belga establida a Catalunya és una companyia amb producció catalana. Una companyia catalana establida a França és també catalana. El que estaria bé és fer l'esforç de portar a artistes catalans que han acabat establint-se a Catalunya, no creus?
4. ¿Quants festivals dediquen un espai als artistes en formació? I així el públic pugui "avaluar" comparativament el nivell de l'ensenyament circense català.Sí, ok! Aquesta és precisament la feina qua hauria de fer la FIRA DE CIRC DE CATALUNYA. Però per què els professionals estan al marge?
5. ¿I tot el tema de l'OFF? Fa uns anys hi va haver certa polèmica sobre la programació OFF en alguns festivals (com Tàrrega i altres), no crec que el Trapezi se'l pugui criticar per això.L'OFF Trapezi de Reus va tocar fons quan s'hi va presentar la Caroline Dream. L'any següent ja no es va fer. Dues cosetes: aquest espai hauria de ser amateur per un costat, però per l'altre és que no hauria ni d'existir. Els artistes no han de treballar gratis, aixó està clar, i Trapzei l'únic que va fer va ser eliminar un espai que no hagués hagut de tenir mai, tot i que, d'altra banda, era l'únic espai on podien participar-hi companyies catalanes amb els "artistes en formació" que tant defenses, doncs per altres víes sempre quedaven descartats.
6. Atenció! Bèlgica no és França, Dinamarca no és França, Anglaterra no és França (i sobretot Canadà no és França)! No penso fer el recompte perquè tinc altra feina, però el fet que hi hagi una gran presència de circ europeu és normal. Penso que a França hauria de passar el mateix, potser aquesta fira de Paris on va l'APCC esta ajudant en aquest sentit (no ho sé). Però no només això, penso que és d'aplaudir l'esforça de portar companyies de lluny, com en aquesta ocasió d'Austràlia.OK. I estaràs d'acrod en que Bèlgica, Dinamarca, Anglaterra o Canadà no són ni França ni Catalunya. Com es deia el festival? "Fira de Circ de Catalunya"? Ui. I els catalans on són? Entre el públic, suposo. Aplaudeixo que vinguin companyies de fora i rebutjo que la representació catalana sigui tan i tan minsa. Cal consensuar un terme mig ente la direcció i qui paga el Festival, que són els ents públics que, en teoria, defensen la cultura.
7. Crec que també és remarcable l'esforç que ha fet el Trapezi de Reus per promocionar el circ Africà portant sempre companyies bones i completament desconegudes.Aquí sí m'has fet riure! Escarlata Circus va al Congo a fer un càsting o contacta amb representants francesos (amb un esforç remarcable) per a que els portin?
8. ¿Qui és artista català i qui no? Vull dir que hi ha alguns artistes que potser no han nascut aquí però han produït el seu espectacle aquí o l'han estrenat aquí o viuen aquí o potser ni tan sols té sentit preguntar-s'ho perquè viuen girant pel món. N'hi ha uns quants d'aquest al Trapezi d'enguany (els quals jo no m'atreviria a dir que SÓN francesos).Uns quants? Quants? Està clar: tots som catalans, des de la Patagònia fins a Groenlàndia, oi?
9. Em sembla perfecte que quan algú pregunti "¿Perquè no et programen el Trapezi?" Es digui "Pregunta-ho als programadors." Ells són els responsables i els qui decideixen qui actua. O és que alguna associació (per exemple l'APCC) hauria de dictar llistes als festivals perquè els artistes anessin passant de manera rotatòria i així tothom content? Jo no hi estaria d'acord, però tot és opinable.Recorda que el Trapezi és una Fira amb un importantíssim suport financer de diner públic. La Generalitat i el CAER haurien de lluitar per tenir uns mínims de representació catalana, al igual que haurien de lluitar per tenir una direcció que canviï periòdicament, com passa a Tàrrega o la Fira Mediterrània, un fet que enriquiria el festival. Als únics que els hi va bé la Fira és a la companyia que dirigieix el festival i a l'Ajuntament de Reus, doncs reben molt de públic. Els hi has preguntat als programadors (als pocs que hi van, doncs no hi ha infraestructura per ser una fira) si ells o els seus clients poden pagar els espectacles que van a Trapezi? Els espectacles que poden pagar-se són els que no hi són: els d'aquí.
10. Per acabar no ens hauríem de preguntar perquè no es programen més artistes catalans a França i reflexionar d'una manera constructiva. Relacionar directament la direcció d'Escarlata del festival amb què ells sí actuen a la resta d'Europa em sembla una mica simple. L'APCC és qui hauria de posar-se a treballar al respecte i no la Fira del Circ Trapezi. Posats a fer argumentacions esbiaixades, potser també ens hauríem de preguntar si, per exemple, Llenties i Marabú s'ha representat en tants festival i festes majors catalanes com L'home Roda? Potser simplement és que uns actuen més en un sector i altres en altres sectors. I poso aquest exemples perquè són els únics protagonistes de la discussió sembla (ja que ningú més a parlat amb nom propi).Entenc pel que dius que la teva reflexió constructiva és que ja t'agrada que la única Fira de Circ de Catalunya no tingui participació catalana. Tu entens que la Associacio de Professionals de Circ de Catalunya i la Fira de Circ de Catalunya no han de tenir res a veure (per molt que la primera lluiti per a que es programi circ català i la segona, que ho pot fer, no doni l'exemple). Molt bé. És una opinió. Però és la teva i no crec que la comparteixin tots els artistes catalans que, sistemàticament, queden fora de la programació, sobint estrenant espectacle i amb propostes empresarialment arriscades. El Trapzei hauria de mimar el circ català i als seus professionals. No pot beneficiar sempre als mateixos. Hi ha artistes que no hi entren mai, i en canvi n'hi ha d'altres que cada cosa que fan, queda inmediatament programada (o produïda, o coproduïda, com més t'agradi) a Trapezi. Simple no és adonar-se'n del benefici que en treu la direcció. Simple és defensar l'indefensable. És una llàstima que la Fira de Circ de Catalunya no representi al circ català.
Lo encuentro dinámico y lo que hace en su espectáculo me pare único
Porque lo que presenta no lo hace todo el mundo animo Karoli hay gente
Que opina lo contrario eres un referente para muchos
el discurs de l'especimen Karoli no se sosté per enlloc, ni la seva feina que ja no està en vigor.
el professor Karoli no actua a Trapezi i a aquest pas no actuarà enlloc.
El que volia dir es que el Trapezi Reus es el festival mes gran de Catalunya, amb les coses positives i negatives que suposa això (per exemple es impossible veure-ho tot)
Que hi hagi un festival de circ internacional potent es bo(no per que tingui el nom de fira de circ de Catalunya no deixa de ser un festival internacional encara que sempre hi hagi representació catalana) , una altra cosa es que sigui prioritari en una política general de programació a Catalunya.
També s´ha de fer un punt hi apart, molts teatres programen peces d´altres teatres a canvi de que els hi programin a ells. Això es fa en dansa, música, teatre i per que no en circ. I es normal que la majoria de coses que programes ho facis amb amics, part del treball es fer-te amic dels programadors.
Una última cosa dir que l´espectacle del Karoli no te sentit, en Karoli es sens dubte un monociclista impressionant entre d´altres coses. I amb això tornem al principi, parlem de circ si us plau, per a barallar-se ja estan els polítics.
Maldad del que escribe , del inculto y celoso y los prepotentes lo diré de nuevo Karoli es Una maquina sobre ruedas y un referente
Marzo 19 Roldan Murcia
“ 29 Villar de Arnedo Rioja
“ 30,31 Benavente Zamora
Abril 2,3 Festival circadaSevilla
“ 5 Bermujos Sevilla
“ 13 casa Elizalde Barcelona
“ 20,21 Isla La Palma Tenerife
“ 23 Caldes de MalavellaGirona
Mayo 3 Villafranca Navarra
“ 7 Sevilla Centro cultural
“ 10 Sants Barcelona
“ 16 Balaguer Barcelona
“ 17 Festiva MonoCastelldefels
“ 18 Parc Ciutadella Festas
“ 18 Molins de Rei Barcelona
“ 25 Tarrassa Barcelona
“ 28.29 Formentera Baleares
“ 31 Ordino Andorra
Junio 7 Cornella Barcelona
“ 10 Expo Circo Hotel Tower
“ 15 Palencia capital)
“ 21 Castelldefels anac Blau
“ 25 Irun Guipuzcoa
“ 29 Arbizu Navarra
juliol 4,5 Viladecans Festival
“ 6 San Boi Llobregat
“ 12 Donostia Gipuzkoa
“ 13 Andorra la Vella Andorra
“ 18 Antzuola Guipúzcoa
“ 19 Puigcerda Girona
“ 20 Hostalets de Balenya
“ 23 Mutriku Gipuzkoa
“ 25,26,27 Alava Expo y Espect
Agosto 2 Planoles Girona
“ 9 Pineda de Mar Barcelona
“ 13 Torrepacheco Murcia
“ 15,16,17 Budapest Hungria
Agosto 20 Melida Navarra mañana
“ 20 Tafalla Navarra
“ 23 Orriols Girona
Sepbre 9 Ziordia Navarra
10 Sant Sadurni D´anoia
1 Furgarolas Barcerlona
15 Poble Nou Barcelona
20 Sant Feliu de Codines
25 Festes de la Merçe B
23 Festes Merçe
24 Festes de la Merçe
Octubre 11 Festival Circense Corts
17 Igualada
Novbre 25 L´Hospitalet
30 Lloret de Mar
Decebre 19 Sants
23 la llagosta
28 Castellar del valles
La Caroline t'agradara o no, pero quan va anar a l'Off del Trapezi les condicions economiques eran quasi inexistents i l'espai no precisament el millor, per tant el que va fer va ser probar un nou numero per primera vegada.
La Caroline per cert... porta 25 anys com a pallassa.
Tens molta mala llet.
Aqui hi han algunes critiques de l'espectacle de la Caroline Dream per contrarrestar l'infame comentari de l'Snac:
http://www.pallassos.com/carol/spanish/prensa.htm
"La risa del público no podia parar; la locura de la actriz, sus ocurrencias y su estilo único; hicieron de esta noche un montón de carcajadas que no tenia fin (...) el público la ovacionó de pie en el Teatro Alvarado" 18-10-2007 Diario La Opinion (MÉXICO)
- '¡DIME QUE SÍ!', el descubrimiento de una buena payasa. Es un trabajo que se ve con enorme agrado y que tiene momentos francamente buenos. Caroline Dream tiene poder de comunicación, una gestualidad generosa y amplitud de registros.
GONZALO PÉREZ DE OLAGUER - El Periodico de Catalunya - 13-09-2002
- ¡Dime que sí!, un show de payasos de Caroline Dream, éxito en la pasada Fira de Tàrrega
Roger Pascual - El Periodico 14-09-02
aLex navarro
crec que em malinterpretes el comentari sobre la Caroline.
L'OFF Trapezi de Reus va tocar fons quan s'hi va presentar la Caroline Dream. L'any següent ja no es va fer.No entenc el comentari a la defensiva, perque a la Caroline la admiro i respecto molt. De fet, dic i repeteixo que l'OFF va tocar fons aquell any perque crec que un artista professional no s'ha de presentar a un OFF (sabent quines són les condicions econòmiques d'un OFF) i molt menys se l'ha de seleccionar. Dic tocar fons, perque la Caroline (a qui poso dins de la etiqueta de "circ català" o "circ d'aquí" o digue-li com vulguis, doncs és molt de casa nostra) és una artista que ha de treballar, com a mínim, en un cabaret de Trapezi (on el seu número hagués funcionat mil vegades millor) o directament dins del programa. Mai a l'OFF.
És el que jo penso, la meva (sempre discutible) opinió personal, i per aixó ho he escrit. En cap cas amb ànim d'ofendre o amb segones intencions.
Mala llet la tenen els que escriuen les barbaritats gratuites que vomiten sobre en Karoli, que agradi o no, és un històric del circ català i es mereix el més gran dels respectes com a artista i com a professional. Que la seva feina agrada es plasma en la quantitat de bolos que fa.
Ara bé. Aprofitant que has comentat aquí, m'agradaria saber què en penses tu de la programació de Trapezi i de la escassa participació catalana, que crec que és el que ha motivat que ara com ara hi hagi tants comentaris en aquest post.
Una abraçada i disculpa si no em vaig saber explicar. En cap cas volia que se'm malinterpretés d'aquesta manera.
També s´ha de fer un punt hi apart, molts teatres programen peces d´altres teatres a canvi de que els hi programin a ells. Això es fa en dansa, música, teatre i per que no en circ. I es normal que la majoria de coses que programes ho facis amb amics, part del treball es fer-te amic dels programadors.
entonces quiere decir que jordi programa companias de otros para que programen su espectaculo en otros festivales?
a no sabia que los programadores programan a sus amigos antes de programar un espuctaculo que merece ser programado.que poco profesional esto,no?