
Aquest curs proposa descobrir de manera pràctica les dimensions dramàtiques del moviment, per tal d’ajudar-vos a l’execució de números de circ. El curs caminarà a través de les nocions d’interpretació i de creativitat fins a la composició gestual.
El cos i el moviment és un punt comú entre l’artista del circ i l’actor i per aquest motiu, aquest curs està organitzat de forma conjunta per l’Associació de Professionals del Circ de Catalunya (APCC) i l’Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya (AADPC).
Inici del curs: 1 de febrer de 2010
Fi del curs: 5 de febrer de 2010
Durada: Curs de 30 hores. De dilluns a divendres de 10.00 a 13.00 h i de 14.00 a 17.00 h.
Traducció: hi haurà traducció francès – català/ castellà
Preu: 200 euros (socis APCC i AADPC); 400 euros per a no socis.
Hi ha un màxim de 20 places, 10 per a actors i 10 per a artistes de circ, que s’ocuparan per selecció de currículum.
Cal adreçar el currículum del 15 al 31 de desembre de 2009 a:
Artistes de circ: activitats@lacentraldelcirc.cat
Actors: elsa-lesgolfes@aadpc.cat
Teatralitat del moviment pels actors i artistes del circ.
Aquest curs proposa descobrir i desenvolupar de manera pràctica els vocabularis i les dimensions dramàtiques possibles del moviment, per tal d’ajudar-vos de cara a l’execució de papers dramàtics o números de circ.
El cos i el moviment ha estat un dels primers punts comuns entre l’actor i l’artista del circ. Yves Marc proposa explorar els fonaments anatòmics i fisiològics del cos i del moviment, amb la finalitat d’alimentar cada artista en la seva pràctica escènica.
El desenvolupament del curs, enriquit amb la diversitat de pràctiques artístiques dels participants, caminarà a través de les nocions d’interpretació, de creativitat fins a la composició gestual.
Yves Marc és codirector artístic, juntament amb Claire Heggen, de la companyia Théâtre du Mouvement, fundada el 1975. Ha estudiat mim corporal amb Etienne Decroux i s’ha format en diverses tècniques i estètiques corporals (esport d’alt nivell, quinesiologia, consciència corporal).
La seva concepció de l’art de l’actor i del mim contemporani està basada en la teatralitat del moviment i la gestualitat. Integra el coneixement del mim corporal i l’elabora a les fronteres de la dansa dramàtica, d’un teatre d’objectes, del teatre textual on el cos hi està implicat. El cos de l’actor se situa al cor mateix de la creació artística.
Actualment, representa l’última obra que ha creat, «Je pense donc ça se voit»
Més informació del docent i de la companyia: www.theatredumouvement.com
Comentaris