Passa al contingut principal

La tecnologia...

Avui he anat a una xerrada sobre Eines digitals per a la internacionalització. En ella s´ha parlat de diferents mitjans d´estudiar els mercats on anem per a veure com hem de vendre els nostres espectacles. Una d´aquestes eines es Google Estadistiques de cerca (google Insights ). Per que serveix us preguntareu, dons ni mes ni menys per veure que es busca al google, algú nega a hores d´ara que es com a mínim una visió de l´interes de la gent???
Quan he arribat a casa m´he posat a jugar amb aquesta nova joguina hi n´he tret això:
He comparat el circ amb la dansa... ( de fet hi han alguns límits, hi ha d´haver un mínim de cerques i amb només Catalunya no hi arribava per tant he fet la cerca a Espanya, però només en Català)


I comparant-ho amb el teatre:



Jugant més ho he comparat amb la Ópera i els Titelles, això es trampa per que Òpera s´escriu googelianament igual en català que en casltellà per tant dono el resultats de la província de Barcelona:

circ: 9
dansa: 9
teatre: 100
opera: 56
titelles: 2

La pregunta és ( les ajudes han d´esser un reflex de l´interes de la ciutadania?? )

Comentaris

URI ha dit…
La pregunta té trampa.

Per començar els artistes també són ciutadania i clarament cadascun estarà interessat en el seu camp (o això és el que sembla).

Després, és clar que les coses amb més ajuda tenen certa avantatge.

Les ajudes haurien de donar-se segons la qualitat i l'impuls.

L'impuls hauria de fer-se d'una manera transversal, sobretot amb les companyies joves i els sectors emergents (per tant tenint en compte la demanda dels artistes que existeixen i passant una mica del públic i les estadístiques).

La manera de premiar la qualitat és problemàtica. Sobretot per la manca de crítica i reflexió sobre els resultats de les ajudes. És cert que en l'art hi ha una part subjectiva molt important, però també hi ha un part objectiva que no té prou pes (la estadística que ensenyes forma part d'aquesta part, però no ho és tot).

I finalment hi ha la part que les ajudes s'acaben convertint en un repartiment. Vull dir que no es fa la pregunta ¿quants diners necessitem? I després s'intenta invertir tot el necessari, sinó que es parteix d'una xifra i es divideix en parts. I d'aquestes parts n'hi ha algunes d'inamovibles que coaccionen tota l'altre subvenció (per exemple: subvencions Liceu, Auditori, TNC, Grec...). Evidentment no es tracten igual les infraestructures, imaginem-nos que diuen "Em de construir el Tren d'Alta Velocitat, però només tenim diners per fer la línia en una direcció, que la gent torni en autobús"?.

Entrades populars d'aquest blog

Traces al Mercat de les Flors

Ahir al Mercat s´hi respirava un aire diferent, abans de començar ja s´hi notava alegria, la gent hi anava per a veure circ. Traces es una proposta de la Cia Les sept doights de la main, ( per explicar-ho millor, els de Les sept doights de la main van agafar cinc joves recent sortits de l´escola de Montreal per a muntar un espectacle). Una proposta molt coreografiada amb petits esquitxos de text, que revelen una mica la personalitat de cada un i deixen florir les seves virtuts en un ritme i una energia molt potents. Amb 25 anys mes o menys semblen criatures jugant amunt hi avall, amb tot el que troben, una cosa després de l`altra oferint a vegades petites estones una mica lentes, al costat d´unes del tot trepidants. La majoria d´ells, provenen d´una escola de circ de Sant Francisco on hi ha un professor originari de Xina. I els moments d´acrobàcia, son els que realment sobresurten i et queden al cap: Mortal amb pirueta d´un dels germans Cruz, en torre a sobre del altre ( clau d´un m

Mirando a YUkali al CAixa Forum

Aquest dissabte a les 21 hores Mirando A Yukali a l'Auditori del Caixaforum. es veu que han retallat un munt tota la programació cultural, la cultura és una de les principals formes que es veuen amenaçades per la crisis econòmica, quan nosaltres no hem pogut fer cap tipus d'especulació i intentem viure al marge de tot capitalisme liberal brusc i assassí. però bé que necessitem treballar!! els bancs per tal de blanquejar diners inverteixen amb art però ara que no en tenen ni dels bancs podrem viure.... és tot un rollo!!! ens pensàvem que tot baixaria i que per fi la crisis posaria un altre cop el món , la gasolina els habitatges més assequibles, però qui acaba pagant els errors dels avariciosos son els més febles i no sé si ells hi paguen gaire!! bé jo no hi entenc però m'han demanat que s'ha de omplir la sala si no segurament ja no es faran més coses de aquestes de circ al caixa forum, com si ara nosaltres haguéssim de fer la promoció! doncs aquí estic, convidant-vos a

SOPAPO WEON , Ricardo Gallardo

                En Ricardo Gallardo ens ha deixat L'artista, formador, director i col·laborador de nombroses iniciatives de circva morir dissabte a la nit en un accident El nostre amic Ricardo Gallardo va morir la nit de dissabte en un accident de moto. Ricardo, format a a la Universitat ARCIS de Santiago de Xile, i més tard a Bèlgica, Paris i Cuba, va formar amb Irina Zadek el duo Lavados amb el qual va participar a nombrosos festivals i cabarets a Holanda, Suïssa i Alemanya. A Barcelona, va crear amb Andrés Melero la companyia Deados, de la qual destaca la producció Kampingplatz, amb la qual han girat per nombrosos països. Ricardo Gallardo, soci de l’APCC, era profesor de l’escola, de circ Rogelio Rivel, membre de la comissió artística de l’Ateneu Popular 9 Barris i col•laborador de La Central del Circ en diversos projectes, com els actuals Circoneta o Disparate!. Gallardo també va ser director de muntatges com el 15è Circ d'Hivern, l'espectacle Circumstàncie