Passa al contingut principal

Dissabte a la tarda a la Bisbal

Vaig començar veient la nova versió de l'espectacle del Trio Zindare. Crec que és la tercera i potser la primera versió que vaig veure a l'123 del pallasso, més curta i amb el Pepé fent cascades és la que em va agradar més. Ara el paper còmic el fa el Miner i ho fa molt bé, té molt protagonisme, però potser allarguen una mica massa el muntatge del quadrant, sense afegir-hi consistència fins al final de tot.

També vaig veure un parell de números de malabars-acrobàcia de carrer. Per una banda, els Happy Stars amb els seus trucs amb bicicletes acrobàtiques (el que avui en el món de l'esport li diuen flatland) amb dos personatges que tenien el seu encant, però sense cap història. Alguns trucs de les bicis o el diàbolo eren més efectistes que difícils, però també hi va haver algunes perles, com equilibris amb els peus a la roda de davant o dos diàbolos per sota el braç. L'altre parella era Magmanus, un duo de joves acròbates escandinaus que parlaven molt amb el públic i feien una mica de tot: "passing" de malabars, equilibris sobre mans... però sobretot "bàscula", aprofitaven la gran envergadura d'un d'ells per fer bons salts, crec que van acabar amb un triple endarrere, a part de striptease final fent salts a la "bàscula".

Constato que la música dels 80 s'ha imposat en els espectacles del circ de carrer. No sé si té a veure amb algun trauma juvenil amb la sèrie "Fama", però així són les coses. Ja tinc ganes de veure quan el posi de moda la música dels 90!

El millor de la tarda, per mi, va ser Gregor Wollny, un mim molt complet amb un humor una mica agressiu (sobretot amb els nens de primera fila). Tot i que la majoria de "gags" eren molt vistos (la maleta, el metro, els globus...) els fa amb gran domini i els enllaça a tota pastilla sense perdre mai l'atenció del públic. Jo destacaria els número amb el metro i amb el plànol del final.

Finalament, a la nit, vaig veure els pallassos ukrainesos Mimirichi. Un espectacle que girava entorn del paper. Un pallasso intentava recollir el trossos de paper que els altres dos pallassos escampaven per tot arreu. Un espectacle amb bones idees que recordaven a l'Snow Show de l'Slava (marcant les distàncies), sobretot amb la manera de jugar amb el públic, tot i que menys fi amb els moviments i els gestos. A mi em va agradar sobretot la simbiosi amb el públic que van aconseguir en alguns moments, realment el públic va deixar de ser públic que "exigeix que l'entretinguin" i es va posar a "jugar" amb els artistes. A estones em va recordar l'estil dels Chapertons (també, però menys, els Vol Ras o el Tricicle). L'espectacle està ben pensat i funciona, tot i el típic eclecticisme rus en la música que anava de l'Ska a Queen a tot drap sense el més mínim prejudici.

Després d'anar a la Bisbal i haver llegit l'informe el CoNCA, crec que és hora de treure'ns de sobre alguns complexos. Els espectacles de carrer (i els pocs de sala que hi ha també) d'aquí estan a l'alçada (i en molts casos són millors) que els espectacles internacionals del mateix tipus que es programen als festivals d'aquí. No puc parlar dels festivals de fora perquè no hi vaig.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Traces al Mercat de les Flors

Ahir al Mercat s´hi respirava un aire diferent, abans de començar ja s´hi notava alegria, la gent hi anava per a veure circ. Traces es una proposta de la Cia Les sept doights de la main, ( per explicar-ho millor, els de Les sept doights de la main van agafar cinc joves recent sortits de l´escola de Montreal per a muntar un espectacle). Una proposta molt coreografiada amb petits esquitxos de text, que revelen una mica la personalitat de cada un i deixen florir les seves virtuts en un ritme i una energia molt potents. Amb 25 anys mes o menys semblen criatures jugant amunt hi avall, amb tot el que troben, una cosa després de l`altra oferint a vegades petites estones una mica lentes, al costat d´unes del tot trepidants. La majoria d´ells, provenen d´una escola de circ de Sant Francisco on hi ha un professor originari de Xina. I els moments d´acrobàcia, son els que realment sobresurten i et queden al cap: Mortal amb pirueta d´un dels germans Cruz, en torre a sobre del altre ( clau d´un m

Mirando a YUkali al CAixa Forum

Aquest dissabte a les 21 hores Mirando A Yukali a l'Auditori del Caixaforum. es veu que han retallat un munt tota la programació cultural, la cultura és una de les principals formes que es veuen amenaçades per la crisis econòmica, quan nosaltres no hem pogut fer cap tipus d'especulació i intentem viure al marge de tot capitalisme liberal brusc i assassí. però bé que necessitem treballar!! els bancs per tal de blanquejar diners inverteixen amb art però ara que no en tenen ni dels bancs podrem viure.... és tot un rollo!!! ens pensàvem que tot baixaria i que per fi la crisis posaria un altre cop el món , la gasolina els habitatges més assequibles, però qui acaba pagant els errors dels avariciosos son els més febles i no sé si ells hi paguen gaire!! bé jo no hi entenc però m'han demanat que s'ha de omplir la sala si no segurament ja no es faran més coses de aquestes de circ al caixa forum, com si ara nosaltres haguéssim de fer la promoció! doncs aquí estic, convidant-vos a

SOPAPO WEON , Ricardo Gallardo

                En Ricardo Gallardo ens ha deixat L'artista, formador, director i col·laborador de nombroses iniciatives de circva morir dissabte a la nit en un accident El nostre amic Ricardo Gallardo va morir la nit de dissabte en un accident de moto. Ricardo, format a a la Universitat ARCIS de Santiago de Xile, i més tard a Bèlgica, Paris i Cuba, va formar amb Irina Zadek el duo Lavados amb el qual va participar a nombrosos festivals i cabarets a Holanda, Suïssa i Alemanya. A Barcelona, va crear amb Andrés Melero la companyia Deados, de la qual destaca la producció Kampingplatz, amb la qual han girat per nombrosos països. Ricardo Gallardo, soci de l’APCC, era profesor de l’escola, de circ Rogelio Rivel, membre de la comissió artística de l’Ateneu Popular 9 Barris i col•laborador de La Central del Circ en diversos projectes, com els actuals Circoneta o Disparate!. Gallardo també va ser director de muntatges com el 15è Circ d'Hivern, l'espectacle Circumstàncie