Passa al contingut principal

Competitivitat

Tot i que es conegut que molta de la cultura es deficitària, ens podrien dir que potser el circ no està en els circuits, no te una formació reglada i està a anys llum de les altres arts a nivell d´ajudes i reconeixements de tota mena per que es un art que no portaria ni públic ni diners.

Entre els arguments per a debatir-ho hi podria haver que l´empresa d´espectacles vivents mes rica del món des de fa mes de deu any es un circ, el mateix circ que bat records d´assistència a Barcelona quan ve. ( encara que em faci mandra dir-ho es el Cirque du Soleil), Això podríem dir que es una casualitat que una flor no fa estiu, però el que passa es que abans d´aquest circ hi havia la família Felt amb el Riggling Bross.

Podríem també analitzar alguns circs tradicionals com a nuclis autosuficients dedicats a les arts escèniques.

Son les altres arts molt mes eficients que el circ? la recaptació es molt mes gran? Tot i la gran publicitat dels grans teatres que omplen els fanals de les ciutats de cartells, hi ha molta mes assistència? Pel que he vist la resposta es contundentment no. I si no només cal mirar i comparar les dades de l´adetca on per exemple el segon espectacle amb mes public del Nacional es Llits. El mes vist al Mercat: Le fil sous la Neige. També l´informe del conca sobre l´estat de la Cultura deixa veure com es d´exportable el circ.

Aquells partits que aposten per a que Catalunya tingui una cultura competitiva, exportable, amb molta investigació i desenvolupament no poden oblidar el circ en els seus programes electorals. Es ben trist que no sigui així.

 L´Oriol m´ha dit que no s´entén quan demano idees per a seguir aquesta serie. Ho intentaré explicar millor. Simplement estic fent un diàleg interior, ja que ningú m´escriu sobre perquè unes arts estan mes recolzades que les altres. Faig un viatge pels valors que defensen els diferents partits polítics per que intento convencem de que la única raó no sigui la voluntat política i els lobis establerts. Per a fer això si m´ajudeu millor i sinó aniré fent. ...    

Comentaris

natàlia ha dit…
Ja ja ja realment costa una mica d'entendre què vols dir amb el teu diàleg interior però no t'ho prenguis malament !!!
A mi també m'agrada el CIRC , però no qualsevol circ !
M'agrada el circ de barri , el de festa major de poblet perdut al Pirineu o en qualsevol lloc del món, el de les companyies que transmeten valors de canvi social i que ho fan amb inteció estètica però sobretot m'agrada el circ lliure , el que independenment de les subvenions o de les polítiques culturals de l'Ajuntament de torn fa el seu circ.
No m'agrada el circ de les grans empreses , i tampoc m'agrada que CIRC hagi de parlar amb polítics .
A mi m'agradaria que el CIRC fos una manera de viure més lliure i també una manera d'anar canviant el món !
De moment ho deixo aquí ...però ...continuraaaaaaa....
ah ; i també m'agrada el circ que paga bé als seus artistes !;)
Joan Ramon ha dit…
Com tu has ben dit t´agrada el circ lliure i a mi també. Quin mal hi ha en que els artistes puguin tenir un circuit d´exhibició, quin mal hi ha en que al la gent que ens agrada el circ tinguem per exemple una programació estable per a poder gaudir del que ens agrada.
Si tu tens uns ideals de canvi social, de solidaritat... és perfecte la llàstima es que els partits polítics que tenen aquests valors, no tenen el circ en el seu programa electoral.

Entrades populars d'aquest blog

Traces al Mercat de les Flors

Ahir al Mercat s´hi respirava un aire diferent, abans de començar ja s´hi notava alegria, la gent hi anava per a veure circ. Traces es una proposta de la Cia Les sept doights de la main, ( per explicar-ho millor, els de Les sept doights de la main van agafar cinc joves recent sortits de l´escola de Montreal per a muntar un espectacle). Una proposta molt coreografiada amb petits esquitxos de text, que revelen una mica la personalitat de cada un i deixen florir les seves virtuts en un ritme i una energia molt potents. Amb 25 anys mes o menys semblen criatures jugant amunt hi avall, amb tot el que troben, una cosa després de l`altra oferint a vegades petites estones una mica lentes, al costat d´unes del tot trepidants. La majoria d´ells, provenen d´una escola de circ de Sant Francisco on hi ha un professor originari de Xina. I els moments d´acrobàcia, son els que realment sobresurten i et queden al cap: Mortal amb pirueta d´un dels germans Cruz, en torre a sobre del altre ( clau d´un m

Mirando a YUkali al CAixa Forum

Aquest dissabte a les 21 hores Mirando A Yukali a l'Auditori del Caixaforum. es veu que han retallat un munt tota la programació cultural, la cultura és una de les principals formes que es veuen amenaçades per la crisis econòmica, quan nosaltres no hem pogut fer cap tipus d'especulació i intentem viure al marge de tot capitalisme liberal brusc i assassí. però bé que necessitem treballar!! els bancs per tal de blanquejar diners inverteixen amb art però ara que no en tenen ni dels bancs podrem viure.... és tot un rollo!!! ens pensàvem que tot baixaria i que per fi la crisis posaria un altre cop el món , la gasolina els habitatges més assequibles, però qui acaba pagant els errors dels avariciosos son els més febles i no sé si ells hi paguen gaire!! bé jo no hi entenc però m'han demanat que s'ha de omplir la sala si no segurament ja no es faran més coses de aquestes de circ al caixa forum, com si ara nosaltres haguéssim de fer la promoció! doncs aquí estic, convidant-vos a

SOPAPO WEON , Ricardo Gallardo

                En Ricardo Gallardo ens ha deixat L'artista, formador, director i col·laborador de nombroses iniciatives de circva morir dissabte a la nit en un accident El nostre amic Ricardo Gallardo va morir la nit de dissabte en un accident de moto. Ricardo, format a a la Universitat ARCIS de Santiago de Xile, i més tard a Bèlgica, Paris i Cuba, va formar amb Irina Zadek el duo Lavados amb el qual va participar a nombrosos festivals i cabarets a Holanda, Suïssa i Alemanya. A Barcelona, va crear amb Andrés Melero la companyia Deados, de la qual destaca la producció Kampingplatz, amb la qual han girat per nombrosos països. Ricardo Gallardo, soci de l’APCC, era profesor de l’escola, de circ Rogelio Rivel, membre de la comissió artística de l’Ateneu Popular 9 Barris i col•laborador de La Central del Circ en diversos projectes, com els actuals Circoneta o Disparate!. Gallardo també va ser director de muntatges com el 15è Circ d'Hivern, l'espectacle Circumstàncie