Agenda
<< AltresESPECTACLEDe Paso - Das Welttheater der Straße, Schwerte (Alemanya)
- Companyia:
- La Industrial Teatrera
- Inici:
- 30 d'agost de 2013
- Final:
- 31 d'agost de 2013
- Lloc:
- Schwerte
De paso, un espectacle sobre el cicle de la vida en clau de clown
PREMIS DE CIRC DE CATALUNYA ZIRKÒLIKA 2012
Millor Direcció - Millor posada en escena
Millor Direcció - Millor posada en escena
Comença la rifa de la vida… Naixes i et trobes amb tot un món per descobrir, un món per córrer i girar...
Passa el temps, passen els anys... I de cop ja no tens temps per jugar… I bufa el vent, el vent de la casualitat, que et fa pessigolles, que t’empeny, que et duu d’aquí cap allà.
I potser, amb sort, aquest vent et faci ballar, et faci sentir pessigolles a l’estómac...
I el món continua girant, encara que de vegades l’intentem aturar.
ZIRKÒLIKA – CRÒNICA FIRA TÀRREGA, JORDI JANÉ Setembre 2011
«De paso, de La Industrial Teatrera (Jaume Navarro i Mamen Olías, direcció Jordi Purtí) és un molt aconseguit espectacle de pallasso contemporani que contempla la vida, la mort i el tornar a començar com si tot plegat passés tot passant. Naixement, infància, adolescència, amor, sexe, maduresa, senectut, mort, un son no tan etern i tornem-hi que no ha estat res. El tema és d’aquells en què els tòpics i els infantilismes t’amenacen a cada passa, però la companyia els supera sobradament amb una bona dramatúrgia, un plantejament sintètic de les situacions i una actuació mesurada, transparent i de gran empatia amb el públic».
«De paso, de La Industrial Teatrera (Jaume Navarro i Mamen Olías, direcció Jordi Purtí) és un molt aconseguit espectacle de pallasso contemporani que contempla la vida, la mort i el tornar a començar com si tot plegat passés tot passant. Naixement, infància, adolescència, amor, sexe, maduresa, senectut, mort, un son no tan etern i tornem-hi que no ha estat res. El tema és d’aquells en què els tòpics i els infantilismes t’amenacen a cada passa, però la companyia els supera sobradament amb una bona dramatúrgia, un plantejament sintètic de les situacions i una actuació mesurada, transparent i de gran empatia amb el públic».
LA TEATRAL - CRÍTICA, GONZALO ANDINO Març 2011
La Industrial Teatrera, un emocional repaso por el ciclo de la vida
«(...) infaliblemente, una prueba emocional para los corazones más acorazados. Un lenguaje que mantiene coherencia y linealidad, hasta el punto de provocar “autohomenajes” y guiños de un montaje a otro, pero que, por fortuna, al mismo tiempo sufre una evolución en forma y contenido que consigue no solo aportar nuevas visiones, sino la ansiedad por querer saber más, por ver el siguiente espectáculo, contemplar el próximo desnudo espiritual, el nuevo derroche de honestidad y sensibilidad. (...) nos llevan también a la metafísica del clown, con dos payasos sin narices, expuestos y dispuestos, que hacen del juego la declaración más fantástica sobre la felicidad que podamos imaginar o de la velocidad la base del aturdimiento
que tanto nos aleja de nosotros mismos.
Amor, trabajo, aprendizaje, azar, compañía y soledad... Existencialismo tratado desde la emoción y la sencillez, sin alardes ni tulancias, cuidando todos los detalles y haciendo partícipe al público, que siempre está presente, simbolizando, tal vez, a todos los compañeros de viaje que vamos incorporando, y a veces, soltando por decisión propia o ajena. Nadie que haya vivido algún momento de su existencia con cierta intensidad, y que entre emocionalmente en la dinámica de la Industrial, puede quedar impasible. El que ha visto De Paso ha vivido una vida entera.»
La Industrial Teatrera, un emocional repaso por el ciclo de la vida
«(...) infaliblemente, una prueba emocional para los corazones más acorazados. Un lenguaje que mantiene coherencia y linealidad, hasta el punto de provocar “autohomenajes” y guiños de un montaje a otro, pero que, por fortuna, al mismo tiempo sufre una evolución en forma y contenido que consigue no solo aportar nuevas visiones, sino la ansiedad por querer saber más, por ver el siguiente espectáculo, contemplar el próximo desnudo espiritual, el nuevo derroche de honestidad y sensibilidad. (...) nos llevan también a la metafísica del clown, con dos payasos sin narices, expuestos y dispuestos, que hacen del juego la declaración más fantástica sobre la felicidad que podamos imaginar o de la velocidad la base del aturdimiento
que tanto nos aleja de nosotros mismos.
Amor, trabajo, aprendizaje, azar, compañía y soledad... Existencialismo tratado desde la emoción y la sencillez, sin alardes ni tulancias, cuidando todos los detalles y haciendo partícipe al público, que siempre está presente, simbolizando, tal vez, a todos los compañeros de viaje que vamos incorporando, y a veces, soltando por decisión propia o ajena. Nadie que haya vivido algún momento de su existencia con cierta intensidad, y que entre emocionalmente en la dinámica de la Industrial, puede quedar impasible. El que ha visto De Paso ha vivido una vida entera.»
ARA MULTIMÈDIA – CRÍTICA, MARTA ROSELLA GISBERT Juny 2013
«M’atreviria a dir -i probablement estiga arriscant molt- que pocs espectacles saben transmetre el sentit de la vida tan deliciosament com ho fa De paso. (...) Un barreja entranyable de petites acrobàcies i mímica que reflexiona, agra i molt dolçament, sobre les etapes vitals.
(...) De paso és una obra que, capaç d’empatitzar i entendrir a tots els públics, et recorre el cos com un calfred suau, gens violent. Sense por.»
«M’atreviria a dir -i probablement estiga arriscant molt- que pocs espectacles saben transmetre el sentit de la vida tan deliciosament com ho fa De paso. (...) Un barreja entranyable de petites acrobàcies i mímica que reflexiona, agra i molt dolçament, sobre les etapes vitals.
(...) De paso és una obra que, capaç d’empatitzar i entendrir a tots els públics, et recorre el cos com un calfred suau, gens violent. Sense por.»
Enllaços relacionats

Comentaris