Passa al contingut principal

Crítica de Koozà a Hour.ca

Crec que està prou ben feta, tot i que una mica superficial (jo espero donar la replica d'aquí a una setmana). Per cert, si noteu alguna cosa rara, no és que faci moltes faltes d'ortografia, és que està en anglès.

The circus is back!
Isa Tousignant

Finally, the Cirque puts on a show to write home about

I kvetched, I bitched, I complained, I wrote - I even got into fights. Over the last couple years, I voiced my disappointment with what the Cirque du Soleil was becoming so loudly that it's kind of ridiculous, considering how little I actually cared at the outset. Over time, though, it became an undeniable irritant. It became symbolic: The Cirque du Soleil, which I remembered with so much rosy-coloured amazement from my childhood, was selling out to the bullshit of Vegas, forgoing acrobatics and human feats for the sake of unbearable music and flash. But at last - far be it from me to take it egotistically and conclude they listened to me, oh no - it has dawned on them. Circus is about circus. And the circus is back in town.

Kooza, the Cirque's latest touring show, launched under the big top in the Old Port on May 3 to the roaring acclaim of hundreds of awestruck spectators. Every single person in the house, which featured kids of all ages, left with that cherished sense of possibility that truly extraordinary physical abilities instil: the superhuman potential in all of us.

The show, designed like a classical circus around a large circular stage, pulls out all the stops. There are contortionists of mind-boggling capacities (true human pretzels - where do they fit their organs?), an incredible balance artist who stacked a dozen chairs on top of one another and balanced atop them, a team of four tightrope walkers that made us fear for their lives, a gorgeous unicycling duo, the world's
most impressive juggler and a bevy of preposterous clowns. The laughs are as plentiful as the gasps of fear, and as genuine - there are times, I swear, when you're not sure they'll make it. There is a distinct paucity of safety ropes, while the risks taken seem higher than ever in recent memory: a trapeze artist, fiery in her red sequins, flew so high above my head, unattached and screaming like a daredevil banshee, that she both made me want to take cover and experience life through her eyes. The pièce de résistance, the Wheel of Death (which made its debut in Kà), has two acrobats running and hopping and skipping - yes, with ropes - above, inside, over and under a huge, 20-foot-high spinning wheel contraption. No one exhaled during that whole act.

Of course, there's still the Cirque's signature cheesified world music, as well as a severe dose of exoticization - this time it's India - but as backdrops to the incredible feats enacted by their world-class talent pool, they are both entirely inoffensive. Kooza's success rests simply in the winning equation: circus first, Cirque second.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Traces al Mercat de les Flors

Ahir al Mercat s´hi respirava un aire diferent, abans de començar ja s´hi notava alegria, la gent hi anava per a veure circ. Traces es una proposta de la Cia Les sept doights de la main, ( per explicar-ho millor, els de Les sept doights de la main van agafar cinc joves recent sortits de l´escola de Montreal per a muntar un espectacle). Una proposta molt coreografiada amb petits esquitxos de text, que revelen una mica la personalitat de cada un i deixen florir les seves virtuts en un ritme i una energia molt potents. Amb 25 anys mes o menys semblen criatures jugant amunt hi avall, amb tot el que troben, una cosa després de l`altra oferint a vegades petites estones una mica lentes, al costat d´unes del tot trepidants. La majoria d´ells, provenen d´una escola de circ de Sant Francisco on hi ha un professor originari de Xina. I els moments d´acrobàcia, son els que realment sobresurten i et queden al cap: Mortal amb pirueta d´un dels germans Cruz, en torre a sobre del altre ( clau d´un m

Mirando a YUkali al CAixa Forum

Aquest dissabte a les 21 hores Mirando A Yukali a l'Auditori del Caixaforum. es veu que han retallat un munt tota la programació cultural, la cultura és una de les principals formes que es veuen amenaçades per la crisis econòmica, quan nosaltres no hem pogut fer cap tipus d'especulació i intentem viure al marge de tot capitalisme liberal brusc i assassí. però bé que necessitem treballar!! els bancs per tal de blanquejar diners inverteixen amb art però ara que no en tenen ni dels bancs podrem viure.... és tot un rollo!!! ens pensàvem que tot baixaria i que per fi la crisis posaria un altre cop el món , la gasolina els habitatges més assequibles, però qui acaba pagant els errors dels avariciosos son els més febles i no sé si ells hi paguen gaire!! bé jo no hi entenc però m'han demanat que s'ha de omplir la sala si no segurament ja no es faran més coses de aquestes de circ al caixa forum, com si ara nosaltres haguéssim de fer la promoció! doncs aquí estic, convidant-vos a

SOPAPO WEON , Ricardo Gallardo

                En Ricardo Gallardo ens ha deixat L'artista, formador, director i col·laborador de nombroses iniciatives de circva morir dissabte a la nit en un accident El nostre amic Ricardo Gallardo va morir la nit de dissabte en un accident de moto. Ricardo, format a a la Universitat ARCIS de Santiago de Xile, i més tard a Bèlgica, Paris i Cuba, va formar amb Irina Zadek el duo Lavados amb el qual va participar a nombrosos festivals i cabarets a Holanda, Suïssa i Alemanya. A Barcelona, va crear amb Andrés Melero la companyia Deados, de la qual destaca la producció Kampingplatz, amb la qual han girat per nombrosos països. Ricardo Gallardo, soci de l’APCC, era profesor de l’escola, de circ Rogelio Rivel, membre de la comissió artística de l’Ateneu Popular 9 Barris i col•laborador de La Central del Circ en diversos projectes, com els actuals Circoneta o Disparate!. Gallardo també va ser director de muntatges com el 15è Circ d'Hivern, l'espectacle Circumstàncie