Passa al contingut principal

2º Esborrany de l'Estatut del Artista

Us fem arribar l’esborrany del Codi de Bones Pràctiques que ha elaborat elBufet Bergós, en bona part gràcies a les vostres indicacions sobre les males pràctiques en el món del circ. El document és una primera proposta i tenim quinze dies per fer les esmenes que considereu oportunes ( aclariments, correccions, etc.) que us agrairemque ens envieu per mail. Amb les vostres aportacions el Bufet Bergós redactarà en una segona versió. Aquest codi ha sorgit arrel de la proposta per un Informe de l’Estatut deL’Artista que està redactant el Departament de Cultura juntament amb representants de totes les associacions de professionals de l’àmbit artístici el Departament proposa que aquests codis dels diferents sectors (dansa, música, teatre, arts visuals, etc.) siguin de compliment obligatori per les persones, empreses i entitats que rebin subvenció del propi Departament . Si esteu interessats en llegir els codis de la resta de sectors, envieu-nos un mail que us els farem arribar. Si creieu convenient obrir una taula de debat per treballar la redacció delcodi comuniqueu-ho a l’oficina que posarà en marxa la creació d’una comissió. El consens de tots és bàsic per tirar endavant un document que ha de servir per posar les bases de convivència del nostre sector.
Moltes gràcies per la vostra col·laboració.


Associació de Professionals de Circ de Catalunya - APCC
Tel 93 354 64 30 / Fax 93 350 30 00
mail : info@catcirc.com
Adreça : C/ Portlligat, 11-15
08042 Barcelona
http://apcc.cat/
Horari d´oficina: De dilluns a divendres de 10h a 14h.


Grup de Treball Estatut del Artista i del Creador

CODI DE BONES PRÀCTIQUES EN L’ÀMBIT DEL CIRC

Preàmbul

En el marc d’un “Estatut de l’Artista i del Creador”, és a dir, d’un règim específic que tingui en compte les peculiaritats dels professionals de l’art i la creació, l’establiment de pautes d’actuació mitjançant l’elaboració i subscripció per tots els seus actors de codis de bones pràctiques, alhora que fomenta i dóna rellevància a l’esperit de col∙laboració imprescindible per la millora de les condicions existents, permet, també, assolir l’equilibri necessari entre els diferents interessos en joc.

Així mateix, la Generalitat de Catalunya, i en concret el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, és competent per establir com a requisit d’admissió o com a criteri de valoració en les subvencions que s’aproven per resolució o ordre del conseller, el compliment dels esmentats codis de bones pràctiques.

En conseqüència, s’estableixen les següents pautes de conducta que els professionals i agents culturals hauran de respectar en les seves relacions:

PRIMERA.- Contracte per escrit.

Les relacions professionals entre l’artista i l’empresari o agent cultural estaran regulades mitjançant contracte signat per ambdues parts en què s’especificaran les condicions de la relació amb el màxim detall possible, a fi i efecte d’evitar divergències d’interpretació, en especial, inclouran de forma expressa: a) la quantia de la contraprestació pactada; b) la forma i terminis de pagament; c) la designació d’un interlocutor vàlid i amb facultats suficients; d) la part obligada a la subscripció de la pòlissa de responsabilitat civil per danys a tercers i els termes d’aquesta; e) les autoritzacions necessàries en matèria de drets d’imatge amb expressió concreta dels mitjans i abast de la seva utilització.

Les parts signaran el corresponent contracte com a mínim quinze dies naturals abans de la primera actuació. Si s’escau, la part obligada remetrà, amb antelació suficient a l’altra part, exemplar signat o còpia de l’esmentat contracte per a que la seva recepció es produeixi com a mínim set dies naturals abans de l’actuació.

SEGONA.- Contraprestacions i despeses

La contraprestació pactada per l’actuació es farà efectiva en el termini màxim de trenta dies des de la data de l’actuació.

Les parts podran establir en el contracte una bestreta per despeses (transport, dietes) en base al pressupost que presenti l’artista, que serà abonada amb caràcter previ a l’actuació.

L’empresari o agent cultural complirà escrupolosament els terminis fixats per la normativa fiscal i laboral aplicable en matèria de certificats i altres documents similars.

TERCERA.- Programació i anul∙lacions

Els responsables de la programació d’espectacles i tallers de circ establiran les dates, horaris i llocs de les actuacions prèvia consulta sobre la seva idoneïtat als representants dels artistes o als artistes que es preveu contractar. Així mateix, es comprometen a consultar, amb caràcter previ, als artistes afectats els canvis de dia, horari, lloc i ordre de les actuacions.

Les garanties en cas d’anul∙lació de l’actuació han de ser atorgades per ambdues parts de forma recíproca. La decisió unilateral d’anul∙lació de l’actuació per una de les parts sense causa justificada donarà dret a l’altra part a una compensació pels danys i perjudicis causats. L’anul∙lació serà comunicada immediatament tant si hi ha contracte signat com si només s’ha acordat reserva provisional de dates.

En cas d’anul∙lació el mateix dia de l’actuació l’artista rebrà el 100% de la contraprestació pactada, incloent-hi els casos de força major, excepte que l’anul∙lació sigui imputable a aquest.

QUARTA.- Condicions de treball

L’empresari o agent cultural dotarà l’espai on l’artista ha de desenvolupar la seva activitat de les condicions establertes en la corresponent fitxa tècnica i dels elements necessaris per a un resultat satisfactori de l’actuació, en especial: equip tècnic pel muntatge i desmuntatge, camerí i dutxes i un interlocutor permanent.

L’empresari o agent cultural disposarà dels permisos necessaris per a realitzar l’activitat i complirà amb la resta de condicions i requisits exigits per la normativa aplicable, en concret, en matèria de seguretat en el treball i responsabilitat civil.

CINQUENA.- Promoció i difusió de l’espectacle.

L’empresari o agent cultural ha de promoure i difondre l’actuació en les condicions pactades i l’artista aportarà tots els materials necessaris amb aquesta finalitat.

En tot cas, l’empresari o agent cultural ha d’assegurar una publicitat adequada a la proposta, respectar la fitxa tècnica, enviar un dossier de premsa a la companyia i distribuir el material promocional que se li faciliti.

SISENA.- Representació (management).

El manager o representant respectarà les condicions pactades amb l’artista, en concret, en relació amb la contraprestació d’aquest per la seva actuació, amb els seus honoraris com a intermediari i amb el full de ruta.

Comentaris

Hola soc Txupi, m'agradaria fer una proposta en relacio a els espais escenics o plaçes on fem circ, quarta, condicions de treball, penso que no seria tan
dificil "obligar" o demanar als organitzadors de events o agents que hagin d'enviar una imatge del lloc on es realitzara l'event i un esquema de la ruta per arribar al lloc del event. Donat que, segur, que a l'hora de arribar al
espai on durem a terme l'activitat ens em trobat sorpreses. En definitiva crec que ens haurien d'informar de les condicions actuals dels espais al detall.

Salut i Circ

Entrades populars d'aquest blog

Traces al Mercat de les Flors

Ahir al Mercat s´hi respirava un aire diferent, abans de començar ja s´hi notava alegria, la gent hi anava per a veure circ. Traces es una proposta de la Cia Les sept doights de la main, ( per explicar-ho millor, els de Les sept doights de la main van agafar cinc joves recent sortits de l´escola de Montreal per a muntar un espectacle). Una proposta molt coreografiada amb petits esquitxos de text, que revelen una mica la personalitat de cada un i deixen florir les seves virtuts en un ritme i una energia molt potents. Amb 25 anys mes o menys semblen criatures jugant amunt hi avall, amb tot el que troben, una cosa després de l`altra oferint a vegades petites estones una mica lentes, al costat d´unes del tot trepidants. La majoria d´ells, provenen d´una escola de circ de Sant Francisco on hi ha un professor originari de Xina. I els moments d´acrobàcia, son els que realment sobresurten i et queden al cap: Mortal amb pirueta d´un dels germans Cruz, en torre a sobre del altre ( clau d´un m

Mirando a YUkali al CAixa Forum

Aquest dissabte a les 21 hores Mirando A Yukali a l'Auditori del Caixaforum. es veu que han retallat un munt tota la programació cultural, la cultura és una de les principals formes que es veuen amenaçades per la crisis econòmica, quan nosaltres no hem pogut fer cap tipus d'especulació i intentem viure al marge de tot capitalisme liberal brusc i assassí. però bé que necessitem treballar!! els bancs per tal de blanquejar diners inverteixen amb art però ara que no en tenen ni dels bancs podrem viure.... és tot un rollo!!! ens pensàvem que tot baixaria i que per fi la crisis posaria un altre cop el món , la gasolina els habitatges més assequibles, però qui acaba pagant els errors dels avariciosos son els més febles i no sé si ells hi paguen gaire!! bé jo no hi entenc però m'han demanat que s'ha de omplir la sala si no segurament ja no es faran més coses de aquestes de circ al caixa forum, com si ara nosaltres haguéssim de fer la promoció! doncs aquí estic, convidant-vos a

7º ENCUENTRO DE MALABARISTAS MALABARIA VII "Malabaria" Herrera de Pga. 7-9 Octubre

VII "Malabaria" Herrera de Pga. 7-9 Octubre Notapor aitortxuherrera » Dom Sep 04, 2011 11:36 am 7º ENCUENTRO DE MALABARISTAS MALABARIA 7, 8 y 9 octubre 2011 Herrera de Pisuerga (PALENCIA) VIERNES 7 19:00. Recepción de participantes e inscripciones. Lugar. Centro Juvenil. CONTACTO: encuentromalabaria@hotmail.com JAIME - 661921226 disponible a partir de las 22:00 Precio del encuentro es de 13€ en la preinscripción (antes del día 7 de octubre) y de 15 € en el encuentro. Incluye: camiseta, chapa, identificaciones, desayuno sabado y domingo, comida del sábado y domingo, alojamiento, talleres, acceso a las instalaciones y alguna sorpresa. POR RAZONES DE SEGURIDAD E HIGIENE NO SE ADMITEN ANIMALES EN TODAS LAS INSTALACIONES DEL ENCUENTRO Ingresar la preinscripción en Caixa – 2100 6080 54 0200015462 En concepto. Malabaria 2011, NOMBRE APELLIDOS y traed el recibo del pago al encuentro. OS ESPERAMOS ¡HASTA LA VISTA MALABARISTAS! ATENCION: puedes colaborar con el Malabaria comprando pape