Passa al contingut principal

Click


Ahir es va fer la preestrena de l´últim circ d´hivern de l´Ateneu Popular de Nou Barris. Una vegada mes l´ateneu ens sorprèn amb una proposta totalment diferent a les anteriors.
L´espectacle, d´aquest any es diu Click i es un espectacle creat i dirigit per Hansel Cereza i coreografia de Susana Goulart. Un espectacle teatre contemporani circ ( Be o almenys es la meva humil interpretació.) amb dj Mau en directe.
El Miner protagonitza l´obra i es un home que viu sol en un antic teatre fins que un dia plou i s´omple de gent. Els altres personatges van apareixent i desenvolupant les seves tècniques. Entre d´altres el Break Dance de la Jessica i la gimnàstica de la Sofia. La resta, els nostres elegants amics de Aticus-tilt: l´Ignasi, la Natalie, la Roser i la Miriam.
Es un espectacle que no busca l´espectacularitat del risc, si no l´estètica del moviment, i això es delicat, el risc es veu de seguida, i l´estètica es subjectiva.
Un bon treball dels acròbates ( que per cert son tots ben guapos ) en una peça diferent on potser només hi falta una mica de varietat de tècnica, ja que la majoria son aeris. Quan fa que no hi ha malabarista al circ d´hivern??

Comentaris

URI ha dit…
Sí, coincideixo que és un espectacle teatral, on no es busca mai la complicitat del públic. Això és renunciar a un dels potencials més grans del circ i, des del meu punt de vista, la cosa que més defineix el circ com a art, més enllà d'un conjunt de tècniques. Tot i així, a mi em sembla bé que arrisquin. Si fas un espectacle de vanguàrdia és normal no entusiasmar, ja que et col·loques en terreny de ningú. Sobretot és interessant que ho hagi fet l'Ateneu POP9b, que són un referent i tenen molt públic fidel (i no tenen cap necessitat d'arriscar).

Per altra banda, crec que t'has deixat de dir que l'escenografia i la il·luminació són una de les millors que s'han vist en un circ d'hivern. Al igual que les coreografies. Un altre tema és si aquesta estètica (propera al musical) afavoreix molt a la història o no.

Un dels problemes que, potser, té el muntatge és la parsimònia de tot plegat, excepte en un parell de moments. Tot transcorre equilibradament, com seduint l'espectador (hipnotitzant-lo). Però, com el rerefons és la soledat (que em fa pensar en l'Scrooge de la Cançó de Nadal), tot plegat acaba enfonsant a l'espectador a la cadira i quan arriba el final i s'intenta fer riure al públic amb un número còmic...no hi ha manera, ni a cops d'obertura rossiniana. És llàstima que aquest final (que per altra banda, es podria haver resolt de manera semblant a Candilejas) no aconsegueixi el seu propòsit, ja que faria que la gent se n'anés a casa d'una altra manera.

L'ambient que es respira a l'escenari és com d'escenografia d'òpera, però traient els cantants. No només ho dic perquè el director hagi dirigit varies escenografies d'òpera amb la Fura dels Baus, ni per la música d'òpera que abunda en l'espectacle per l'afició que li té el protagonista sinó perquè són un seguit d'imatges, amb molta estètica, que aconsegueixen omplir l'escenari (a vegades amb aquesta tàctica de fer moltes coses alhora en diferents indrets de l'escenari distraient a l'espectador), però que en l'òpera són complement de la història principal i aquí no hi ha història a complementar. A més, el públic de l'òpera ja està acostumat a que les coses succeeixin lenta i ordenadament, en el circ un espera que passin coses de pressa (moltes si pot ser) i tant se val si són del dret com del revés.

Tot i així, és interessant la gran quantitat de referents que es deixen anar durant l'obra. A part dels que he dit, a vegades un pensa amb Cinema Paradiso.

També sorprèn la comicitat nul·la de l'espectacle. Evidentment, no cal que tots els espectacles de circ tinguin pallassos o números còmics, però es troben a faltar. Tampoc és habitual donar tan protagonisme a la sensualitat intrínseca que tenen alguns números de circ, però en aquest cas encaixa perfectament.

Finalment destacaria també la destresa en fusionar (sense mesclar gaire) el breack dance amb l'acrobàcia.

Entrades populars d'aquest blog

Traces al Mercat de les Flors

Ahir al Mercat s´hi respirava un aire diferent, abans de començar ja s´hi notava alegria, la gent hi anava per a veure circ. Traces es una proposta de la Cia Les sept doights de la main, ( per explicar-ho millor, els de Les sept doights de la main van agafar cinc joves recent sortits de l´escola de Montreal per a muntar un espectacle). Una proposta molt coreografiada amb petits esquitxos de text, que revelen una mica la personalitat de cada un i deixen florir les seves virtuts en un ritme i una energia molt potents. Amb 25 anys mes o menys semblen criatures jugant amunt hi avall, amb tot el que troben, una cosa després de l`altra oferint a vegades petites estones una mica lentes, al costat d´unes del tot trepidants. La majoria d´ells, provenen d´una escola de circ de Sant Francisco on hi ha un professor originari de Xina. I els moments d´acrobàcia, son els que realment sobresurten i et queden al cap: Mortal amb pirueta d´un dels germans Cruz, en torre a sobre del altre ( clau d´un m

Mirando a YUkali al CAixa Forum

Aquest dissabte a les 21 hores Mirando A Yukali a l'Auditori del Caixaforum. es veu que han retallat un munt tota la programació cultural, la cultura és una de les principals formes que es veuen amenaçades per la crisis econòmica, quan nosaltres no hem pogut fer cap tipus d'especulació i intentem viure al marge de tot capitalisme liberal brusc i assassí. però bé que necessitem treballar!! els bancs per tal de blanquejar diners inverteixen amb art però ara que no en tenen ni dels bancs podrem viure.... és tot un rollo!!! ens pensàvem que tot baixaria i que per fi la crisis posaria un altre cop el món , la gasolina els habitatges més assequibles, però qui acaba pagant els errors dels avariciosos son els més febles i no sé si ells hi paguen gaire!! bé jo no hi entenc però m'han demanat que s'ha de omplir la sala si no segurament ja no es faran més coses de aquestes de circ al caixa forum, com si ara nosaltres haguéssim de fer la promoció! doncs aquí estic, convidant-vos a

SOPAPO WEON , Ricardo Gallardo

                En Ricardo Gallardo ens ha deixat L'artista, formador, director i col·laborador de nombroses iniciatives de circva morir dissabte a la nit en un accident El nostre amic Ricardo Gallardo va morir la nit de dissabte en un accident de moto. Ricardo, format a a la Universitat ARCIS de Santiago de Xile, i més tard a Bèlgica, Paris i Cuba, va formar amb Irina Zadek el duo Lavados amb el qual va participar a nombrosos festivals i cabarets a Holanda, Suïssa i Alemanya. A Barcelona, va crear amb Andrés Melero la companyia Deados, de la qual destaca la producció Kampingplatz, amb la qual han girat per nombrosos països. Ricardo Gallardo, soci de l’APCC, era profesor de l’escola, de circ Rogelio Rivel, membre de la comissió artística de l’Ateneu Popular 9 Barris i col•laborador de La Central del Circ en diversos projectes, com els actuals Circoneta o Disparate!. Gallardo també va ser director de muntatges com el 15è Circ d'Hivern, l'espectacle Circumstàncie