Passa al contingut principal

Antic Circ Reformista del Futur Arcaic

Potser la utilitat fonamental d'inscriure una peça dins un moviment artístic o un moment històric sigui preparar al public cap allò que va a veure.

Peró cal? 

La opinió del public mai es una única i monolítica resposta. Peró potser classificar una peça així o aixà els ajuda a l'hora d'escollir que volen veure.

Si l'artista o artistes classificats ho accepten, endavant.

L'altre es agafar un pot de vernís estilístic i abocar-lo sobre una peça o un artista, paralitzant-los i jutjant...

-Miri'n. Això es una peça perfectament contemporània!!

Hi han espectacles o números de circ auto-denominats contemporanis on no es veu cap feina ni cap evolució cap enlloc, poden passar molt dignament per tradicionals.

I a l'invers... espectacles de circ tradicionals que traspuen un esforç de sacrifici cotidià i de recerca, a banda d'una originalitat tan encertada, que ens poden semblar la cosa mes contemporània o nova del món.

La resposta pot estar en la emoció i la bellesa, dos fenòmens tant subjectius que en el moment que es volen explicar moren i desapareixen.

Aconseguir una màgia cada dia no es gens evident.

Després, a l’hora de muntar una peça es jugar amb el que vulguis i… bona sort!!

Ara… si després arriba algú i et diu que ets pal.ladianista i tu volies ser xorigueresc…

Hi han uns col.legues, el Cirque Sans Noms que es feien dir; Nouveau Cirque Traditionel d'Aujourd'hui.

Tradicional-Avantguardista.

Antic-Modern.

Fresc-Ranci.

De vint-i-un botons-Estripat.

De Sempre-Altrament.

Niquelat-Rovellat.

Sobre Aigua-Sobre Gel.

Heterosexual-Homosexual.

Cantaire-Mut.

Arpista-Graller.

Impersonal-De Carácter.

Retro-Futurista.

Vell-Nou.

Classic-Contamporani.

 

Malgrat que els grans nuclis estilístics en elc circ ja han estat catalogats i recatalogats queda molta cosa per fer.

Entre altres coses el que el propi circ ens evoca.

Comentaris

el circ aquell ha dit…
mmmh...
potser hauriem de tenir altres punts de vista en relació a la feina que certes cies. catalanes...
(si, i de circ. i el podem anomenar nou, contemporani, d'avantguarda i a més a més de carrer, i que?)
...han anat mostrant per tot arreu en els darrers quasi vint anys.
potser el que el Sr. Jordi Jane demana es veure Circ Experimental, aixó encara no ho se.
el que si que es cert, Senyor Jané, es de la bona consideració que el circ català té més enllà de les seves fronteres.
Un referent de circ que ha renovat el génere i no només al carrer...
on estem?
es que ara haurem de publicar la llista d'artistes catalans que tenim per tot arreu fent circ i que segurament el podem anomenar innovador?

Entrades populars d'aquest blog

Traces al Mercat de les Flors

Ahir al Mercat s´hi respirava un aire diferent, abans de començar ja s´hi notava alegria, la gent hi anava per a veure circ. Traces es una proposta de la Cia Les sept doights de la main, ( per explicar-ho millor, els de Les sept doights de la main van agafar cinc joves recent sortits de l´escola de Montreal per a muntar un espectacle). Una proposta molt coreografiada amb petits esquitxos de text, que revelen una mica la personalitat de cada un i deixen florir les seves virtuts en un ritme i una energia molt potents. Amb 25 anys mes o menys semblen criatures jugant amunt hi avall, amb tot el que troben, una cosa després de l`altra oferint a vegades petites estones una mica lentes, al costat d´unes del tot trepidants. La majoria d´ells, provenen d´una escola de circ de Sant Francisco on hi ha un professor originari de Xina. I els moments d´acrobàcia, son els que realment sobresurten i et queden al cap: Mortal amb pirueta d´un dels germans Cruz, en torre a sobre del altre ( clau d´un m

Mirando a YUkali al CAixa Forum

Aquest dissabte a les 21 hores Mirando A Yukali a l'Auditori del Caixaforum. es veu que han retallat un munt tota la programació cultural, la cultura és una de les principals formes que es veuen amenaçades per la crisis econòmica, quan nosaltres no hem pogut fer cap tipus d'especulació i intentem viure al marge de tot capitalisme liberal brusc i assassí. però bé que necessitem treballar!! els bancs per tal de blanquejar diners inverteixen amb art però ara que no en tenen ni dels bancs podrem viure.... és tot un rollo!!! ens pensàvem que tot baixaria i que per fi la crisis posaria un altre cop el món , la gasolina els habitatges més assequibles, però qui acaba pagant els errors dels avariciosos son els més febles i no sé si ells hi paguen gaire!! bé jo no hi entenc però m'han demanat que s'ha de omplir la sala si no segurament ja no es faran més coses de aquestes de circ al caixa forum, com si ara nosaltres haguéssim de fer la promoció! doncs aquí estic, convidant-vos a

SOPAPO WEON , Ricardo Gallardo

                En Ricardo Gallardo ens ha deixat L'artista, formador, director i col·laborador de nombroses iniciatives de circva morir dissabte a la nit en un accident El nostre amic Ricardo Gallardo va morir la nit de dissabte en un accident de moto. Ricardo, format a a la Universitat ARCIS de Santiago de Xile, i més tard a Bèlgica, Paris i Cuba, va formar amb Irina Zadek el duo Lavados amb el qual va participar a nombrosos festivals i cabarets a Holanda, Suïssa i Alemanya. A Barcelona, va crear amb Andrés Melero la companyia Deados, de la qual destaca la producció Kampingplatz, amb la qual han girat per nombrosos països. Ricardo Gallardo, soci de l’APCC, era profesor de l’escola, de circ Rogelio Rivel, membre de la comissió artística de l’Ateneu Popular 9 Barris i col•laborador de La Central del Circ en diversos projectes, com els actuals Circoneta o Disparate!. Gallardo també va ser director de muntatges com el 15è Circ d'Hivern, l'espectacle Circumstàncie