Passa al contingut principal

La vie!


Dijous passat vaig anar a veure la Vie dels ¨Le sept doights de la main¨ (els que van dirigir ¨traces¨ Grec 08) a la Tohu (Montreal).
Un espectacle amb referències de cabaret, amb un presentador que simbolitza que es l´encarregat del purgatori, i tots els artistes i públic estan morts. A partir d´aquest principi, ens explica les històries del les morts amb humor, erotisme. I aconsegueixen fer riure el públic.
Hi han diferents personatges, però el mes aconseguit es el d´una boja que fa un número de contorsió, i un de teles.
L´ambient i el decorat està molt ben aconseguit, i tot es fa en una petita pista de circ d´uns tres metres de diàmetre.
Tot i que hi han alguns errors de coherència com un home que no pot caminar, però ho fa??) l´espectacle es impressionant, una bona combinació entre tècnica i personatge.
A veure si la companyia torna per aqui...

A part de l´espectacle cal a dir que definitivament la pista es el lloc escènic ideal, ja que hi ha mes gent que hi veu millor. No entenc per que no s´utilitza mes amb teatre i dansa...

Comentaris

jordicaputxí ha dit…
Apa, presumit!: "dijous vaig anar a la Tohu..."
El video que ens poses de link mostra que és un bon espectacle. Estic completament d'acord amb el que dius sobre la pista. M'has donat una idea per reflexionar al nou apartat del bloc: Per què una pista crea més complicitat?
jordicaputxí
URI ha dit…
No és per buscar-li 3 peus al gat, però la Tohu no és només una pista. Vull dir que no tens l'inconvenient de les torres com quan la pista està en una carpa i que les graderies fan més pendent i hi ha bona visibilitat des de tot arreu. Crec que habitualment no és així. Sincerament, crec que la pista és ideal segons per què. Per exemple hi ha coreografies de dansa que si no ets ben bé al davant et perts l'efecte optic (exemple: Sombreros al TNC).
Anònim ha dit…
nou apartat del bloc: SI YA
Contestant a la pregunta del jordicaputxí

Per què una pista crea més complicitat?

reflexio

Amb l'experiència que he anat rebent Amb els anys de professió i especialitzat en carrer i tots els espais convencionals o no convencionals

per mi és el cercla la millor forma d'espai escènic

Sempre quan actuo realitzo amb un compàs casolà una corda i un guix de dibuixar , un cercla, el public al voltant, nens en el sòl cadires darrere i al final public dempeus quedant el public com si estigués en una graderia

Si el public esta bén situat la visió serà total i l'espectacle pot arribar a la catarsi col·lectiva

Perquè l'energia que desprèn el public els riures les sorpreses , els aplaudiments són vibracions positives que reboten entre el public i els artistes

Però el costum de molts artistes és tenir un fons on tenir els objectes , que en el fons , és com un teatre (caixa escènica) o com els circs amb Carpa que sempre per costum té un teló de fons Per a entrades i sortides de numeros


A mes a mes quan s'actua en teatre, el públic esta situat com si estigués veient la tele i a l'artista li costa mes arribar hi ha una foscor davant de l'escenari on esta el public i al que vols convèncer de la teva història.

En pista l'artista i el public es veuen les cares i esta veient moltes mes coses

Però en veritat el millor espai per a actuar és en cercla total Amb el public al rededor perquè si t'acostumes l'artista pot variar La seva forma de treball en relació amb el public , perquè pot escollir diferents plànols del public improvisant En l'espai i no guardar un lateral únic

Entrades populars d'aquest blog

Traces al Mercat de les Flors

Ahir al Mercat s´hi respirava un aire diferent, abans de començar ja s´hi notava alegria, la gent hi anava per a veure circ. Traces es una proposta de la Cia Les sept doights de la main, ( per explicar-ho millor, els de Les sept doights de la main van agafar cinc joves recent sortits de l´escola de Montreal per a muntar un espectacle). Una proposta molt coreografiada amb petits esquitxos de text, que revelen una mica la personalitat de cada un i deixen florir les seves virtuts en un ritme i una energia molt potents. Amb 25 anys mes o menys semblen criatures jugant amunt hi avall, amb tot el que troben, una cosa després de l`altra oferint a vegades petites estones una mica lentes, al costat d´unes del tot trepidants. La majoria d´ells, provenen d´una escola de circ de Sant Francisco on hi ha un professor originari de Xina. I els moments d´acrobàcia, son els que realment sobresurten i et queden al cap: Mortal amb pirueta d´un dels germans Cruz, en torre a sobre del altre ( clau d´un m

Mirando a YUkali al CAixa Forum

Aquest dissabte a les 21 hores Mirando A Yukali a l'Auditori del Caixaforum. es veu que han retallat un munt tota la programació cultural, la cultura és una de les principals formes que es veuen amenaçades per la crisis econòmica, quan nosaltres no hem pogut fer cap tipus d'especulació i intentem viure al marge de tot capitalisme liberal brusc i assassí. però bé que necessitem treballar!! els bancs per tal de blanquejar diners inverteixen amb art però ara que no en tenen ni dels bancs podrem viure.... és tot un rollo!!! ens pensàvem que tot baixaria i que per fi la crisis posaria un altre cop el món , la gasolina els habitatges més assequibles, però qui acaba pagant els errors dels avariciosos son els més febles i no sé si ells hi paguen gaire!! bé jo no hi entenc però m'han demanat que s'ha de omplir la sala si no segurament ja no es faran més coses de aquestes de circ al caixa forum, com si ara nosaltres haguéssim de fer la promoció! doncs aquí estic, convidant-vos a

SOPAPO WEON , Ricardo Gallardo

                En Ricardo Gallardo ens ha deixat L'artista, formador, director i col·laborador de nombroses iniciatives de circva morir dissabte a la nit en un accident El nostre amic Ricardo Gallardo va morir la nit de dissabte en un accident de moto. Ricardo, format a a la Universitat ARCIS de Santiago de Xile, i més tard a Bèlgica, Paris i Cuba, va formar amb Irina Zadek el duo Lavados amb el qual va participar a nombrosos festivals i cabarets a Holanda, Suïssa i Alemanya. A Barcelona, va crear amb Andrés Melero la companyia Deados, de la qual destaca la producció Kampingplatz, amb la qual han girat per nombrosos països. Ricardo Gallardo, soci de l’APCC, era profesor de l’escola, de circ Rogelio Rivel, membre de la comissió artística de l’Ateneu Popular 9 Barris i col•laborador de La Central del Circ en diversos projectes, com els actuals Circoneta o Disparate!. Gallardo també va ser director de muntatges com el 15è Circ d'Hivern, l'espectacle Circumstàncie