Passa al contingut principal

CORNELLÀ “copiar i enganxar”



Hola, família de circ! Quanta alegria que corre pel bloc. Felicitats a tots , per tantes visites , i el contacte amb la premsa escrita.

En el bloc vaig publicar la crítica de Carles Navales amb el títol "Toc d'alerta per les noves generacions" perquè està dient quelcom que és molt seriós per a la professió, i també vaig publicar la relació de companyies en el festival perquè és alarmant la participació catalana que, a poc a poc, ha desaparegut, i s'està convertint en un festival amb parcel·la vitalícia, tal com va dir Carles Navales

Es van quedar en el “copiar i enganxar” números curts, de molts dels quals ni tan sols eren autors.

Jigalov és un pallasso genial , doncs res de res, perquè és una còpia d'un gran pallasso de nom KARANDASH. Jigalov li copia tot fins els pantalons, però són russos els dos.

KARANDASH,nom: Rumyantser Mikhail
nascut el 10 de desembre 1901
mort el dia 31 de Març 1983

http://www.youtube.com/watch?v=oQGg7tEPdmI

Comentaris

URI ha dit…
Bé, això de la parcel·la vitalícia, encara ho diu més clarament el Jordi Jané a l'Avui en un article que potser ha quedat massa desapercebut:

http://paper.avui.cat/article/cultura/147627/cornella/final/detapa.html

Pel què fa al Jigalov, continuo pensant què per a un pallasso és més important el com que el què. I que el tio és boníssim, encara que faci algunes entrades "clàssiques". Després de veure el vídeo del Karandash (que, a més,he llegit a la Wikipedia que va començar fent d'imitador del Charlot) penso que els dos tenen estils prou diferents. A més, el Jigalov s'ha inventat alguna entrada també, com la del conill i el caçador (encara que, de fet, estigui copiada del Bugs Bunny). Crec que els pallassos van diferenciant-se amb el temps, de fet tots els pallassos venen el Chaplin, el Grock i algun altre.

Per altra banda, això ho podríem fer extensiu a tot el circ ¿quants artistes inventen coses REALMENT noves, en el trapezi, en els malabars,...?

Parlem dels pallassos de casa: La Monti Cia. que és un dels trios de pallassos més populars (i al meu parer més bons que hem tingut últimament) no té quasi res original. El Tortell Poltrona, combina coses originals com les cadires o la bomba amb coses com l'abric i el micròfon (que és del George Carl) i això no li treu mèrit, ja que ho fa amb un estil totalment diferent de l'original.

Sóc plenament conscient de la còpia al circ i crec que més que una patologia és una característica.
Joan Ramon ha dit…
Ai Oriol, que em sembla que ens estem liant... Crec que escrivint, escrivint, ens pensem que ho sabem tot i ens equiboquem. ( Sobretot jo eh..) Parlar de l`originalitat d`un numero es com parlar d`una teoria Fisica o Matematica: Es pot refusar una teoria dient que no es valida, pero no es pot demostrar que es valida, si no que amb els coneixements actuals serveix...

En resum jo no vull pas dir que karandash no hagi fet res sobre ca¢a, http://video.mail.ru/mail/baks-show/mult/552.html
T; imagines que son els de buggs bunny que s ho van copiar d`algu altre.
Karandash es un dels primers estudiants de l`escola nacional de Russia, i el seu nom vol dir llapis.
El marabellos blog circo melies en parla http://www.circomelies.com/search?q=karandash

Es un dels pilars del pallassos russos, amb Popov, Dimitri, Slava...

En resum gracies Karoli per fer-nos baixar dels nuvols i tornar-nos els peus a terra.
URI ha dit…
D'acord, pot ser que el Karandash hagués fet un número sobre caça i que fins hi tot la gràcia del número fos que hi hagués un pallasso disfressat de conill gegant com fa el Jigalov, no ho sé. El què vull dir és que un artista pot ser bo tot i no interpretar res original, mireu els cantants d'òpera. Si voleu dir que el Jigalov és com la Caballé que només canta coses que es porten cantant centenars d'anys, d'acord, però això no treu que sigui bo. El què sí es podria reivindicar és que al programa de mà es digués l'autor original, això a mi em semblaria perfecte.

L'altre cosa que potser sí que es pot reivindicar és la "quota catalana" en el festival o la "quota de creació original".

Per cert, el primer dibuix animat del Bugs Bunny enfotent-se d'un caçador és dels anys 30 i basada en "una fàbula d'Esopo que situava a Max contra la tortuga Toby". El vídeo que m'ensenyes és del 54 (i no és pas l'estil del Bugs Bunny) i el Karandash es comença a fer famós imitant al Charlot als anys 30 també. I d'altra banda tots em semblen molt bons el Karandash, el Jigalov, els dibuixos animats russos i per sobre de tots el Bugs Bunny (però això és culpa d'haver crescut davant la tele).
Anònim ha dit…
Ara no entraré en el tema de la originalitat de cada artista. Simplement diré que un pallasso ha de fer riure, cada un te la seva manera de treballar i el seu estil, i Jigalov va ser un dels que mes somriures van treure al públic de Euroclowns 6.

Entrades populars d'aquest blog

Traces al Mercat de les Flors

Ahir al Mercat s´hi respirava un aire diferent, abans de començar ja s´hi notava alegria, la gent hi anava per a veure circ. Traces es una proposta de la Cia Les sept doights de la main, ( per explicar-ho millor, els de Les sept doights de la main van agafar cinc joves recent sortits de l´escola de Montreal per a muntar un espectacle). Una proposta molt coreografiada amb petits esquitxos de text, que revelen una mica la personalitat de cada un i deixen florir les seves virtuts en un ritme i una energia molt potents. Amb 25 anys mes o menys semblen criatures jugant amunt hi avall, amb tot el que troben, una cosa després de l`altra oferint a vegades petites estones una mica lentes, al costat d´unes del tot trepidants. La majoria d´ells, provenen d´una escola de circ de Sant Francisco on hi ha un professor originari de Xina. I els moments d´acrobàcia, son els que realment sobresurten i et queden al cap: Mortal amb pirueta d´un dels germans Cruz, en torre a sobre del altre ( clau d´un m

Mirando a YUkali al CAixa Forum

Aquest dissabte a les 21 hores Mirando A Yukali a l'Auditori del Caixaforum. es veu que han retallat un munt tota la programació cultural, la cultura és una de les principals formes que es veuen amenaçades per la crisis econòmica, quan nosaltres no hem pogut fer cap tipus d'especulació i intentem viure al marge de tot capitalisme liberal brusc i assassí. però bé que necessitem treballar!! els bancs per tal de blanquejar diners inverteixen amb art però ara que no en tenen ni dels bancs podrem viure.... és tot un rollo!!! ens pensàvem que tot baixaria i que per fi la crisis posaria un altre cop el món , la gasolina els habitatges més assequibles, però qui acaba pagant els errors dels avariciosos son els més febles i no sé si ells hi paguen gaire!! bé jo no hi entenc però m'han demanat que s'ha de omplir la sala si no segurament ja no es faran més coses de aquestes de circ al caixa forum, com si ara nosaltres haguéssim de fer la promoció! doncs aquí estic, convidant-vos a

SOPAPO WEON , Ricardo Gallardo

                En Ricardo Gallardo ens ha deixat L'artista, formador, director i col·laborador de nombroses iniciatives de circva morir dissabte a la nit en un accident El nostre amic Ricardo Gallardo va morir la nit de dissabte en un accident de moto. Ricardo, format a a la Universitat ARCIS de Santiago de Xile, i més tard a Bèlgica, Paris i Cuba, va formar amb Irina Zadek el duo Lavados amb el qual va participar a nombrosos festivals i cabarets a Holanda, Suïssa i Alemanya. A Barcelona, va crear amb Andrés Melero la companyia Deados, de la qual destaca la producció Kampingplatz, amb la qual han girat per nombrosos països. Ricardo Gallardo, soci de l’APCC, era profesor de l’escola, de circ Rogelio Rivel, membre de la comissió artística de l’Ateneu Popular 9 Barris i col•laborador de La Central del Circ en diversos projectes, com els actuals Circoneta o Disparate!. Gallardo també va ser director de muntatges com el 15è Circ d'Hivern, l'espectacle Circumstàncie