Passa al contingut principal

Sobre la rellevancia i l'anonimat d'A mi m'agrada el circ

Avui, per primera vegada, que jo sàpiga, el bloc ha sortit en un diari. Es tracte del Diari de Girona, que, en un article de Carles Navales sobre Euroclowns (que és com el que va sortir al Singular Digital, però amb algun afegit i modificació subtil), cita alguns cometaris que jo vaig fer en aquest bloc. Genial! Nosaltres no parem de citar als diaris, està bé que hi hagi una correspondència, o sigui que ells s'aprofitin de nosaltres igual que nosaltres ens aprofitem d'ells (en positiu). De fet, això és una avantatge del bloc, que tothom pot contestar. I no només això, sinó que tothom a qui li interessi reflexionar en pot ser autor (només li heu de demanar al Joan Ramón). Jo pensava que els diaris en paper eren una cosa massa estàtica com per fer evolucionar un discurs, ja que un cop publicat l'article...ja està. En canvi el bloc permet rectificar o disculpar-se en cas de dir alguna cosa falsa o inadequada (com jo he fet algun cop també). L'article del Diari de Girona demostra que estava equivocat, els diaris en paper també poden tenir certa flexibilitat.

Però aquí sorgeix un tema que em comentaven l'altre dia, hi ha qui pensa que l'autoria de cada missatge no queda clara en el bloc (ja que és costum d'usar pseudònim), de fet molta gent encara es pensa que tots els missatges els escriu el Ganyet. Per part meva, he canviat el meu perfil perquè hi aparegui el meu nom (Oriol Raventós) i hi posaré una foto més adequada. No crec que cap de les persones del bloc busqui cap anonimat, però en el meu cas, com no soc artista, potser era més complicat ubicar-me.

Comentaris

antonio pa i circ ha dit…
Jo crec que es interessant poder seguir opinat en aquest bloc, jo tampoc sóc cap artista, ni sóc cap especialitat en el tema, ni de bon tros i tot i i això crec que els espectadors anònims podem opinar.

Potser els especialites, els periodistes, els crítics han de signar amb noms i cognoms i per això tenen els seus "mitjans oficials". A mi es que m'agrada el circ, que hi farem.
Joan Ramon ha dit…
Ara mobligareu a dir que jo si que ho soc d`artista?? Amb tot el que comporta filosoficament?? Be direm que visc de l`art i que de tant en tant el practico...

Quan vaig comen¢ar el blog tot i que vaig posar el meu nom complert al perfil(que per aixô hi es ) el que menys em preocupava era el meu anonimat.
El que em preocupava de veritat era l`anonimat del circ, que per molta gent nomes existis un o dos circs, un o dos critics, un o dos pallassos...
Jo crec que hem posat un gra de sorra a la difusio del circ. Hi ha molta gent que em diu que mira el blog i que li serveix d`alguna cosa.
Pel que fa al pseudonim, es una eina d`internet que tambe permet de fer-te unic: per exemple si poses Jordi Jane al google et surt un candidat de CIU. Si poses cirquetincson, vas a parar al blog. I si vols saber mes sobre mi pots mirar al perfil.
Pel que fa al meu anonimat, estic disposat a sortir per la tele,o a fer el prego de la Mer¢e si algu m`ho demana, o fer una festa l`abril quan torni a barcelona.
De moment dono les gracies a tots els que participen al blog, no tant per el seu nom, sino per els seus arguments i imformacions.
VISCA EL CIRC!!!!!

Per cert, no em dic ganyet, em dic Joan Ramon Graell Gabriel.
i el meu mail es ganyet@yahoo.com
per que era el segon cognom del meu avi i m`agrada per que sona a pallasso català: Claret, Quimet, Maginet, Xumet...
OuCosmic ha dit…
Encara que poseu el vostre nom o el vostre pseudònim, ni que possessiu el DNI al signar els articles d'aquest blog per a mi seguiríeu sent anònims ja que no us conec.
El què si que tinc clar és que m'agrada aquest blog perquè m'agrada el circ.
sAlut

Entrades populars d'aquest blog

Traces al Mercat de les Flors

Ahir al Mercat s´hi respirava un aire diferent, abans de començar ja s´hi notava alegria, la gent hi anava per a veure circ. Traces es una proposta de la Cia Les sept doights de la main, ( per explicar-ho millor, els de Les sept doights de la main van agafar cinc joves recent sortits de l´escola de Montreal per a muntar un espectacle). Una proposta molt coreografiada amb petits esquitxos de text, que revelen una mica la personalitat de cada un i deixen florir les seves virtuts en un ritme i una energia molt potents. Amb 25 anys mes o menys semblen criatures jugant amunt hi avall, amb tot el que troben, una cosa després de l`altra oferint a vegades petites estones una mica lentes, al costat d´unes del tot trepidants. La majoria d´ells, provenen d´una escola de circ de Sant Francisco on hi ha un professor originari de Xina. I els moments d´acrobàcia, son els que realment sobresurten i et queden al cap: Mortal amb pirueta d´un dels germans Cruz, en torre a sobre del altre ( clau d´un m

Mirando a YUkali al CAixa Forum

Aquest dissabte a les 21 hores Mirando A Yukali a l'Auditori del Caixaforum. es veu que han retallat un munt tota la programació cultural, la cultura és una de les principals formes que es veuen amenaçades per la crisis econòmica, quan nosaltres no hem pogut fer cap tipus d'especulació i intentem viure al marge de tot capitalisme liberal brusc i assassí. però bé que necessitem treballar!! els bancs per tal de blanquejar diners inverteixen amb art però ara que no en tenen ni dels bancs podrem viure.... és tot un rollo!!! ens pensàvem que tot baixaria i que per fi la crisis posaria un altre cop el món , la gasolina els habitatges més assequibles, però qui acaba pagant els errors dels avariciosos son els més febles i no sé si ells hi paguen gaire!! bé jo no hi entenc però m'han demanat que s'ha de omplir la sala si no segurament ja no es faran més coses de aquestes de circ al caixa forum, com si ara nosaltres haguéssim de fer la promoció! doncs aquí estic, convidant-vos a

SOPAPO WEON , Ricardo Gallardo

                En Ricardo Gallardo ens ha deixat L'artista, formador, director i col·laborador de nombroses iniciatives de circva morir dissabte a la nit en un accident El nostre amic Ricardo Gallardo va morir la nit de dissabte en un accident de moto. Ricardo, format a a la Universitat ARCIS de Santiago de Xile, i més tard a Bèlgica, Paris i Cuba, va formar amb Irina Zadek el duo Lavados amb el qual va participar a nombrosos festivals i cabarets a Holanda, Suïssa i Alemanya. A Barcelona, va crear amb Andrés Melero la companyia Deados, de la qual destaca la producció Kampingplatz, amb la qual han girat per nombrosos països. Ricardo Gallardo, soci de l’APCC, era profesor de l’escola, de circ Rogelio Rivel, membre de la comissió artística de l’Ateneu Popular 9 Barris i col•laborador de La Central del Circ en diversos projectes, com els actuals Circoneta o Disparate!. Gallardo també va ser director de muntatges com el 15è Circ d'Hivern, l'espectacle Circumstàncie