Sí, ja ho sé que Les Ballets C de la B són una companyia de dansa contemporània, però malgrat tot no m'agradaria que passessin per Barcelona sense fer-ne esment.
Tothom que va a veure dansa contemporània sap que cada cop més s'està utilitzant la dansa acrobàtica (encara no arriben a fer exercicis de mà a mà, però temps al temps...). En concret l'espectacle comença amb un "número" de verticals molt interessant i gens fàcil, si bé no marcant molt les figures sí que feia unes transicions molt més originals i salvatges del què estem acostumats a veure al circ. La següent escena era d'acrobàcia i van fer postures realment sorprenents. És cert que la dansa és de les arts que ha estat més oberta a incorporar altres disciplines, en particular, s'han fixat molt en el circ. Si bé de moment el dansa es fixava en el circ, potser s'està a punt de girar la truita i seria el circ el què s'hauria de fixar en el què fa la dansa. Jo crec que alguns ballarins estan trobant equilibris acrobàtics realment sorprenents i sobretot tracten la transició entre figures amb una seguretat que no es veu al circ. I encara cal afegir que en aquest muntatge es fa corda. Realment hi havia un parell de ballarins que semblaven d'una escola de circ.
Res més, que la fan encara avui i demà al Mercat de les Flors. Si comencés a parlar de l'obra m'allargaria molt, només dir que va de la compassió que hi ha 3 cantants, 8 músics i 10 ballarins, que hi ha molts elements al·legòrics i que està molt ben feta. Potser afegir que està "basada" en la passió segons St. Mateu de Bach, en una versió musical que recorda a Glass i malgrat tot queda bé. L'exigència dels artistes també és destacable, tenint en compte que l'obra dura quasi dues hores (tot un privilegi que al Mercat facin coses de més d'una hora, però clar estem parlant de la "millor" companyia europea de dansa contemporània).
Tothom que va a veure dansa contemporània sap que cada cop més s'està utilitzant la dansa acrobàtica (encara no arriben a fer exercicis de mà a mà, però temps al temps...). En concret l'espectacle comença amb un "número" de verticals molt interessant i gens fàcil, si bé no marcant molt les figures sí que feia unes transicions molt més originals i salvatges del què estem acostumats a veure al circ. La següent escena era d'acrobàcia i van fer postures realment sorprenents. És cert que la dansa és de les arts que ha estat més oberta a incorporar altres disciplines, en particular, s'han fixat molt en el circ. Si bé de moment el dansa es fixava en el circ, potser s'està a punt de girar la truita i seria el circ el què s'hauria de fixar en el què fa la dansa. Jo crec que alguns ballarins estan trobant equilibris acrobàtics realment sorprenents i sobretot tracten la transició entre figures amb una seguretat que no es veu al circ. I encara cal afegir que en aquest muntatge es fa corda. Realment hi havia un parell de ballarins que semblaven d'una escola de circ.
Res més, que la fan encara avui i demà al Mercat de les Flors. Si comencés a parlar de l'obra m'allargaria molt, només dir que va de la compassió que hi ha 3 cantants, 8 músics i 10 ballarins, que hi ha molts elements al·legòrics i que està molt ben feta. Potser afegir que està "basada" en la passió segons St. Mateu de Bach, en una versió musical que recorda a Glass i malgrat tot queda bé. L'exigència dels artistes també és destacable, tenint en compte que l'obra dura quasi dues hores (tot un privilegi que al Mercat facin coses de més d'una hora, però clar estem parlant de la "millor" companyia europea de dansa contemporània).
Comentaris