Passa al contingut principal

Combinat de circ 38




Va estar bé el combinat del cap de setmana a l'Ateneu. Amb un fil conductor molt senzill però eficaç, donant tot el protagonisme als artistes i als seus números.

Tots els artistes sortien com d'una galeria de quadres antics i plens de pols (de talc) repartits per la sala. Van començar els Rucs Rics amb acrobàcia de terra còmica i música del Doors (Alabama song), després hi va haver dansa contemporània i conseqüentment la ballarina (Cristina Gòmez) va ensenyar els pits amb tota naturalitat (el nen del meu davant va dir "mama, que se despelota!" però ja està...) fent un solo molt aràcnid i muscular que va encaixar perfectament dins del combinat (o així m'ho va semblar). Després un número com de corretges, però movibles, que li permetien fer coses molt originals i a vegades semblant a les anelles (olímpiques) a ritme de bossa nova (em falta el nom de la noia que devia ser brazilenya com a mínim/però em confirmen que es diu Tania i és mexicana, adjunto dues fotos que m'envia l'Ulls per redimir el meu error). Tot seguit un número de diabolo amb Diegolow força clàssic i amb molta classe, només amb un parell de suicides com a colofó. Per tancar l'actuació dels Bot & project amb un número còmic de llit elàstic i bons exercicis combinats amb acrobàcia mà a mà sobre el llit.

Com a fil conductor unes projeccions i les reprèses del clown Cris Oller (Guasoski) molt ben fetes i també va fer un número de malabars amb barrets.

La foto és cortesia d'Ulls i té moltes més fotos d'aquest combinat i de l'anterior a la seva web.

Comentaris

Anònim ha dit…
hola uri, les musiques els hi vam inculcar a tots als erites des de el primer dia, aixo feia tenir mes merit a que ho fecin tant bé ja que nomes van tenir una setmana per provar les noves músiques. tot eren diferentes vercions de cançons de curt waild i bertol breht, la noia de les eslingues és la Tania, és maxicana i esta fent tercer a toulous!!!
ha sigut un enorme plaer poder treballar amb tots aquets grans p`rofecionals.
gracies a tots els qui van venir perque sense ells aixo no era possible.
URI ha dit…
Molt bo això de les músiques, però he de reconèixer que no ho vaig notar ja que eren versions amb estils molt diferents. És bo saber que vam veure entrades exclusives en el Cabaret i no les mateixes que fan en els seus respectius espectacles.

No sé si es va editar programa de mà, jo no el vaig veure, però estaria bé que es fes, ja que la música (i l'autor de la música) també mereixen la seva part de reconeixement. I, de pas, es pot posar el nom dels artistes d'última hora.
antonio pa i circ ha dit…
A mi em va agradar molt el combinat, i molt més si ho comparo amb altres combinats de circ. Penso un combinat de circ ha de tenir un fil conductor que unifiqui tot l'espectacle. En aquest cas crec que es va aconseguir molt be. Es cer que potser el combinat de circ anterior (el 37) tenia numeros més tecnics, pero jo vaig disfrutar molt més amb aquest.

Uri, no se si afirmar "després hi va haver dansa contemporània i conseqüentment la ballarina (Cristina Gòmez) va ensenyar els pits amb tota naturalitat" es una bona manera de comentar l'espectacle m'agrada més " un solo molt aràcnid i muscular que va encaixar perfectament dins del combinat ".

També em va agradar molt com es feia servir les projeccions de video en l'espectacle.

Felicitar a l'Alba i a la Clara per la direcció artistica
Joan Ramon ha dit…
Be, jo no l´he vist, però es curiós que hagi hagut de venir una ballarina per que algú ensenyi els pits... a reflexionar...
URI ha dit…
Primer: No puc resistir de la temptació de fer comentaris poc ortodoxos de dansa contemporània o de trapezi fix... és un problema que tinc.

La setmana passada vaig veure dos espectacles de dansa contemporània, aquesta possiblement en veure dos més i em fa gràcia que hagi adoptat com a tret característic el nu gratuït.

La gratuïtat en l'art és un tret característic de l'art d'avui i si no mireu les pelis del Tarantino, el fet que els ballarins tinguin més tendència a despullar-se que els altres artistes no sé d'on bé, ni tampoc perquè no és més comú en el teatre tenint un referent com Joan Brossa.
Enámbar Danza ha dit…
Hola! Soc la Cris, la de els pits...Quería aclarar que la decisión de cerrar así el solo arácnido, sin el corset, tiene un por qué. Para nada es algo gratuito. Me alegro de que te gustara el combinat. Nosotros lo pasamos genial en los ensayos y en las funciones.
P.D. La danza contemporánea así como otras disciplinas artísticas usan y abusan del desnudo, no lo niego, pero no metas a todos en el mismo saco. En mi caso y llevo unos añikos en esto, nunca lo había hecho. Pero esta vez el trabajo de investigación y el desarrollo de la pieza me condujeron a este final, y creo que quien lo vió y lo trató de entender vió y entendió algo más que un par de pits.
URI ha dit…
Aquí teniu més fotos del combinat que ha penjat l'Ulls:

http://www.ulls.info/galeria/

El tema dels nus en el circ contemporani ja venia d'antic en aquest bloc, el fet d'insinuar que en la dansa contemporània és molt comú que els ballarins i les ballarines es despullin ha quedat potser una mica frívol. Simplement volia marcar el contrast: Vas a veure dansa contemporània i quasi segur que algun ballarí es despulla (sigui gratuït o no) i en el circ contemporani quasi segur que ningú es despulla. Evidentment cadascú pot fer el què vulgui, però és sorprenent que existeixin tendències tan majoritàries restringides a cada disciplina en contrast amb la interdisciplinaritat de que tothom parla.

A vegades també s'utilitza el nu com element d'avantguarda escènica i es dona la impressió que la recerca i la investigació en l'art passa pel nu, en canvi el circ (que fa tanta o més recerca i investigació que la dansa) no l'utilitza.
Anònim ha dit…
Fui al último combinado en el Ateneo de 9 barris y no me explico por qué habiendo tantos malabaristas que se quieren presentar en el Ateneo REPITAN al malabarista de los DIÁBOLOS, creo que como siempre se trata de AMIGUISMO, porque en el combinado pasado actuaron los Galindos con 2 números diferentes, que los Galindos me parecen fenomenales pero tanto como para que presenten 2 números en un mismo combinado NO, a donde voy, hay que darle oportunidad a los demás de presentarse en ese espacio y que un mismo artista presente 2 números en el mismo cabaret y que otro artista repita con el mismo número en otro cabaret me parece que algo raro se cocina allá adentro... ah, y que se pasen una semana ensayando para lo corto que fue el último combinado creo que es una pérdida de tiempo para los artistas que además ya tienen sus números armados y para bañarse en talco 1 semana de ensayo no necesita nadie. ;)
Anònim ha dit…
si quieres te explico tu duda, el xico que havia de actuar se llama Mimo pero se puso con unas amigdalitis enormes ingresado durante los dias de ensayo, entonces buscamos una solucion, lo importante era encontrar el personage ya que no solo era banyarse en polvo aunque des de tu odio y desprecio y sobre todo celos puedo entener que solo veas esto... asi que justo estaba en el bar el diabolista con la obcion de hacer algo nuevo, a la directora le gusto la idea de hacer el numero muy diferente y haciendo así muy importantes los dias de ensayo , ya que se cambio la musica, los bestuarios y la importancia de un orden coerente con lo que pasa, si tu nnca has hecho ningun combinat entiendo que no lo entiendas y que te proboque duda, pero tanto como la rabia con la que escribes, y si los galindos hacen dos es porque el cobiant es un lugar para probar numeros no para que tu vaias a pensar lo que se te de l gana de celos y si te gusta y no... el proceso de creacion donde se encuentran eso es lo interesante, pero bueno, yo si entiendo porque no te llaman para colaborar en uno de los combinats siguientes.
apa deu
Anònim ha dit…
Nunca he ofrecido mi trabajo para los combinats de 9 barris pero tengo amigos que sí, y hacen técnicas poco vistas y aún así los dejan en la lista de espera hasta que se olvidan... Y no le tengo celos ni rabia a lo que hacen allí, pero si me fastidia ir a dos combinats y encontrarme lo mismo que la ves anterior... es por eso que decidí no ir... porque para seguir viendo lo mismo una y otra vez... Y las varietés son varietés, cada artísta muestra lo suyo que por más que les cambies y les pongas y los trates de atar con hilos de polvos de talco jeje no lograrás darle sentido a uno que lanza sombreros con otra que viene a colgarse de unas cintas... Lo bonito es que cada artísta muestre su trabajo sin que venga otro a querer modificarselo... como si crear un número no tiene trabajo para que venga otro a decirte qué música o qué vestuario le va mejor!

Entrades populars d'aquest blog

Traces al Mercat de les Flors

Ahir al Mercat s´hi respirava un aire diferent, abans de començar ja s´hi notava alegria, la gent hi anava per a veure circ. Traces es una proposta de la Cia Les sept doights de la main, ( per explicar-ho millor, els de Les sept doights de la main van agafar cinc joves recent sortits de l´escola de Montreal per a muntar un espectacle). Una proposta molt coreografiada amb petits esquitxos de text, que revelen una mica la personalitat de cada un i deixen florir les seves virtuts en un ritme i una energia molt potents. Amb 25 anys mes o menys semblen criatures jugant amunt hi avall, amb tot el que troben, una cosa després de l`altra oferint a vegades petites estones una mica lentes, al costat d´unes del tot trepidants. La majoria d´ells, provenen d´una escola de circ de Sant Francisco on hi ha un professor originari de Xina. I els moments d´acrobàcia, son els que realment sobresurten i et queden al cap: Mortal amb pirueta d´un dels germans Cruz, en torre a sobre del altre ( clau d´un m

Mirando a YUkali al CAixa Forum

Aquest dissabte a les 21 hores Mirando A Yukali a l'Auditori del Caixaforum. es veu que han retallat un munt tota la programació cultural, la cultura és una de les principals formes que es veuen amenaçades per la crisis econòmica, quan nosaltres no hem pogut fer cap tipus d'especulació i intentem viure al marge de tot capitalisme liberal brusc i assassí. però bé que necessitem treballar!! els bancs per tal de blanquejar diners inverteixen amb art però ara que no en tenen ni dels bancs podrem viure.... és tot un rollo!!! ens pensàvem que tot baixaria i que per fi la crisis posaria un altre cop el món , la gasolina els habitatges més assequibles, però qui acaba pagant els errors dels avariciosos son els més febles i no sé si ells hi paguen gaire!! bé jo no hi entenc però m'han demanat que s'ha de omplir la sala si no segurament ja no es faran més coses de aquestes de circ al caixa forum, com si ara nosaltres haguéssim de fer la promoció! doncs aquí estic, convidant-vos a

SOPAPO WEON , Ricardo Gallardo

                En Ricardo Gallardo ens ha deixat L'artista, formador, director i col·laborador de nombroses iniciatives de circva morir dissabte a la nit en un accident El nostre amic Ricardo Gallardo va morir la nit de dissabte en un accident de moto. Ricardo, format a a la Universitat ARCIS de Santiago de Xile, i més tard a Bèlgica, Paris i Cuba, va formar amb Irina Zadek el duo Lavados amb el qual va participar a nombrosos festivals i cabarets a Holanda, Suïssa i Alemanya. A Barcelona, va crear amb Andrés Melero la companyia Deados, de la qual destaca la producció Kampingplatz, amb la qual han girat per nombrosos països. Ricardo Gallardo, soci de l’APCC, era profesor de l’escola, de circ Rogelio Rivel, membre de la comissió artística de l’Ateneu Popular 9 Barris i col•laborador de La Central del Circ en diversos projectes, com els actuals Circoneta o Disparate!. Gallardo també va ser director de muntatges com el 15è Circ d'Hivern, l'espectacle Circumstàncie