Passa al contingut principal

Espectacles amb poca tècnica visible.

Crec que al menys per aquí, estem acostumats a veure dansa amb molt poc moviment coreografiat, arts plàstiques abstractes on s'hi intueix poca tècnica, teatre amb poc text i completament incoherent, o concerts de música molt semblant al soroll. Art que depèn més del concepte que de la demostració de tècnica.
Totes aquestes formes tenen un públic, una èlit que entén o fa veure que entén l'evolució de l'artista. Poca gent és capaç d´apreciar un saxofonista que fa cridar la canya de manera desagradable, només perquè és molt difícil de controlar-ho, o veure una peça de dansa on dos nois només es creuen caminant i cridant pel que simbolitza.

El Trapezi de Reus, és un dels pocs moments de l´any on podem veure espectacles de circ d'aquestes característiques.
Divendres a la nit vaig anar a veure les Jardins Circulaires. de la cie Vent d´Autan.
un duo entre un músic ( es clar amb un pedal de loops!!) i un acròbata: Rémy Balagué que juga amb una taula i un tamboret durant una hora.
L'estira, l'aixeca, hi dansa, en fa equilibris, però és clar, amb una lentitud cerimonial. L'espectacle estava molt ben fet però després de la jornada tant moguda que havia tingut em va semblar un pel lent.

Dissabte vaig veure Cridacompany, que anava entre el moviment, el cant i els malabars de contacte entre dos... Em va apassionar la presència d´ells dos i també la precisió de moviments, però també se'm va fer lent.

Diumenge vaig anar al Circo aèreo, i em va impressionar el número de malabars utilitzant la gabardina, es posava una pilota a la butxaca i li apareixia sobre el peu, i la tornava a llençar a dins i un altre cop a la butxaca i cap al peu i cap al coll i.... La resta de l'espectacle molt visual però també un pel lent, encara que com jo estava molt cansat va passar prou bé.

Bé, suposo que no he acabat d'entrar en aquests espectacles parlant tant dels espectacles com de la meva sensibilitat, però m'agrada que hi hagi espectacles per a tots els gustos al Trapezi.

Comentaris

URI ha dit…
Quin greu no haver pogut veure Circo Aereo... però al menys puc parlar de Cridacompany. A mi em va agradar a estones, però també se'm va fer pesada. És molt arriscat no posar música en exercicis tan metòdics, ja que acaben transmetent només l'estructura sense res a dins. Cert que aconseguien efectes diferents als de les companyies habituals, però tot l'espectacle és molt fred i molt distant amb el públic (tot i que he de reconèixer que les nenes del meu davant van riure força fins que es van acostumar als moviments dels artistes). Suposo que l'interès és un altre, potser pretenen connectar sensorialment a un altre nivell, però a nivell racional es fa pesat. En part, crec que el què proven és evitar que l'espectador pensi i en canvi es deixi portar per les formes, els sons, les repeticions... però crec que això requereix una predisposició de l'espectador i potser no estaria de més un apropament per part de l'artista, obrir una mica l'univers personal a l'univers comú perquè la gent hi pugui entrar. Per dir-ho d'una altra manera les sensacions del públic són aleatòries, ja que l'artista no intenta induir-lo a res (exemple: la gent per qui era estrany el què estava veient reia, la gent per qui no no hi veia cap gràcia).

Em va agradar la manera tan primitiva de cantar, el què passa és que ordenada en mig d'un esquema tan quadrat era més desconcertant que altra cosa. L'atmosfera que podia aconseguir crear de seguida es desfeia.

També és de valorar el treball d'investigació i compenetració dels dos ballarins-malabaristes. A mi, com a malabarista, em va interessar.

Per altra banda, no crec que es pugui classificar, a aquestes alçades, de espectacle contemporani, fa 20 anys que es veuen espectacles com aquest per tot arreu. Haurem de buscar un altre nom, però el fet que la gent no els vagi a veure sovint o que no siguin gaire populars simplement els converteix en elitistes o experimentals. Però estilísticament no estan trencant cap motllo, això de despullar-se ja ho hem vist fins i tot en un Combinat de l'Ateneu.

Entrades populars d'aquest blog

Traces al Mercat de les Flors

Ahir al Mercat s´hi respirava un aire diferent, abans de començar ja s´hi notava alegria, la gent hi anava per a veure circ. Traces es una proposta de la Cia Les sept doights de la main, ( per explicar-ho millor, els de Les sept doights de la main van agafar cinc joves recent sortits de l´escola de Montreal per a muntar un espectacle). Una proposta molt coreografiada amb petits esquitxos de text, que revelen una mica la personalitat de cada un i deixen florir les seves virtuts en un ritme i una energia molt potents. Amb 25 anys mes o menys semblen criatures jugant amunt hi avall, amb tot el que troben, una cosa després de l`altra oferint a vegades petites estones una mica lentes, al costat d´unes del tot trepidants. La majoria d´ells, provenen d´una escola de circ de Sant Francisco on hi ha un professor originari de Xina. I els moments d´acrobàcia, son els que realment sobresurten i et queden al cap: Mortal amb pirueta d´un dels germans Cruz, en torre a sobre del altre ( clau d´un m

Mirando a YUkali al CAixa Forum

Aquest dissabte a les 21 hores Mirando A Yukali a l'Auditori del Caixaforum. es veu que han retallat un munt tota la programació cultural, la cultura és una de les principals formes que es veuen amenaçades per la crisis econòmica, quan nosaltres no hem pogut fer cap tipus d'especulació i intentem viure al marge de tot capitalisme liberal brusc i assassí. però bé que necessitem treballar!! els bancs per tal de blanquejar diners inverteixen amb art però ara que no en tenen ni dels bancs podrem viure.... és tot un rollo!!! ens pensàvem que tot baixaria i que per fi la crisis posaria un altre cop el món , la gasolina els habitatges més assequibles, però qui acaba pagant els errors dels avariciosos son els més febles i no sé si ells hi paguen gaire!! bé jo no hi entenc però m'han demanat que s'ha de omplir la sala si no segurament ja no es faran més coses de aquestes de circ al caixa forum, com si ara nosaltres haguéssim de fer la promoció! doncs aquí estic, convidant-vos a

SOPAPO WEON , Ricardo Gallardo

                En Ricardo Gallardo ens ha deixat L'artista, formador, director i col·laborador de nombroses iniciatives de circva morir dissabte a la nit en un accident El nostre amic Ricardo Gallardo va morir la nit de dissabte en un accident de moto. Ricardo, format a a la Universitat ARCIS de Santiago de Xile, i més tard a Bèlgica, Paris i Cuba, va formar amb Irina Zadek el duo Lavados amb el qual va participar a nombrosos festivals i cabarets a Holanda, Suïssa i Alemanya. A Barcelona, va crear amb Andrés Melero la companyia Deados, de la qual destaca la producció Kampingplatz, amb la qual han girat per nombrosos països. Ricardo Gallardo, soci de l’APCC, era profesor de l’escola, de circ Rogelio Rivel, membre de la comissió artística de l’Ateneu Popular 9 Barris i col•laborador de La Central del Circ en diversos projectes, com els actuals Circoneta o Disparate!. Gallardo també va ser director de muntatges com el 15è Circ d'Hivern, l'espectacle Circumstàncie