Passa al contingut principal

Curs de teatralitat del moviment per a artistes de circ i actors Yves Marce


Aquest curs proposa descobrir de manera pràctica les dimensions dramàtiques del moviment, per tal d’ajudar-vos a l’execució de números de circ. El curs caminarà a través de les nocions d’interpretació i de creativitat fins a la composició gestual.

El cos i el moviment és un punt comú entre l’artista del circ i l’actor i per aquest motiu, aquest curs està organitzat de forma conjunta per l’Associació de Professionals del Circ de Catalunya (APCC) i l’Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya (AADPC).





Inici del curs: 1 de febrer de 2010

Fi del curs: 5 de febrer de 2010

Durada: Curs de 30 hores. De dilluns a divendres de 10.00 a 13.00 h i de 14.00 a 17.00 h.

Traducció: hi haurà traducció francès – català/ castellà

Preu: 200 euros (socis APCC i AADPC); 400 euros per a no socis.

Hi ha un màxim de 20 places, 10 per a actors i 10 per a artistes de circ, que s’ocuparan per selecció de currículum.



Cal adreçar el currículum del 15 al 31 de desembre de 2009 a:

Artistes de circ: activitats@lacentraldelcirc.cat

Actors: elsa-lesgolfes@aadpc.cat



Teatralitat del moviment pels actors i artistes del circ.

Aquest curs proposa descobrir i desenvolupar de manera pràctica els vocabularis i les dimensions dramàtiques possibles del moviment, per tal d’ajudar-vos de cara a l’execució de papers dramàtics o números de circ.

El cos i el moviment ha estat un dels primers punts comuns entre l’actor i l’artista del circ. Yves Marc proposa explorar els fonaments anatòmics i fisiològics del cos i del moviment, amb la finalitat d’alimentar cada artista en la seva pràctica escènica.

El desenvolupament del curs, enriquit amb la diversitat de pràctiques artístiques dels participants, caminarà a través de les nocions d’interpretació, de creativitat fins a la composició gestual.



Yves Marc és codirector artístic, juntament amb Claire Heggen, de la companyia Théâtre du Mouvement, fundada el 1975. Ha estudiat mim corporal amb Etienne Decroux i s’ha format en diverses tècniques i estètiques corporals (esport d’alt nivell, quinesiologia, consciència corporal).

La seva concepció de l’art de l’actor i del mim contemporani està basada en la teatralitat del moviment i la gestualitat. Integra el coneixement del mim corporal i l’elabora a les fronteres de la dansa dramàtica, d’un teatre d’objectes, del teatre textual on el cos hi està implicat. El cos de l’actor se situa al cor mateix de la creació artística.

Actualment, representa l’última obra que ha creat, «Je pense donc ça se voit»

Més informació del docent i de la companyia: www.theatredumouvement.com

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Traces al Mercat de les Flors

Ahir al Mercat s´hi respirava un aire diferent, abans de començar ja s´hi notava alegria, la gent hi anava per a veure circ. Traces es una proposta de la Cia Les sept doights de la main, ( per explicar-ho millor, els de Les sept doights de la main van agafar cinc joves recent sortits de l´escola de Montreal per a muntar un espectacle). Una proposta molt coreografiada amb petits esquitxos de text, que revelen una mica la personalitat de cada un i deixen florir les seves virtuts en un ritme i una energia molt potents. Amb 25 anys mes o menys semblen criatures jugant amunt hi avall, amb tot el que troben, una cosa després de l`altra oferint a vegades petites estones una mica lentes, al costat d´unes del tot trepidants. La majoria d´ells, provenen d´una escola de circ de Sant Francisco on hi ha un professor originari de Xina. I els moments d´acrobàcia, son els que realment sobresurten i et queden al cap: Mortal amb pirueta d´un dels germans Cruz, en torre a sobre del altre ( clau d´un m

Mirando a YUkali al CAixa Forum

Aquest dissabte a les 21 hores Mirando A Yukali a l'Auditori del Caixaforum. es veu que han retallat un munt tota la programació cultural, la cultura és una de les principals formes que es veuen amenaçades per la crisis econòmica, quan nosaltres no hem pogut fer cap tipus d'especulació i intentem viure al marge de tot capitalisme liberal brusc i assassí. però bé que necessitem treballar!! els bancs per tal de blanquejar diners inverteixen amb art però ara que no en tenen ni dels bancs podrem viure.... és tot un rollo!!! ens pensàvem que tot baixaria i que per fi la crisis posaria un altre cop el món , la gasolina els habitatges més assequibles, però qui acaba pagant els errors dels avariciosos son els més febles i no sé si ells hi paguen gaire!! bé jo no hi entenc però m'han demanat que s'ha de omplir la sala si no segurament ja no es faran més coses de aquestes de circ al caixa forum, com si ara nosaltres haguéssim de fer la promoció! doncs aquí estic, convidant-vos a

SOPAPO WEON , Ricardo Gallardo

                En Ricardo Gallardo ens ha deixat L'artista, formador, director i col·laborador de nombroses iniciatives de circva morir dissabte a la nit en un accident El nostre amic Ricardo Gallardo va morir la nit de dissabte en un accident de moto. Ricardo, format a a la Universitat ARCIS de Santiago de Xile, i més tard a Bèlgica, Paris i Cuba, va formar amb Irina Zadek el duo Lavados amb el qual va participar a nombrosos festivals i cabarets a Holanda, Suïssa i Alemanya. A Barcelona, va crear amb Andrés Melero la companyia Deados, de la qual destaca la producció Kampingplatz, amb la qual han girat per nombrosos països. Ricardo Gallardo, soci de l’APCC, era profesor de l’escola, de circ Rogelio Rivel, membre de la comissió artística de l’Ateneu Popular 9 Barris i col•laborador de La Central del Circ en diversos projectes, com els actuals Circoneta o Disparate!. Gallardo també va ser director de muntatges com el 15è Circ d'Hivern, l'espectacle Circumstàncie