Passa al contingut principal

El combinat de nou barris

Moltes coses el cap de setmana passat i ningú explica res! M'agradaria saber com ho van fer els malabaristes de Mataró... si no, ja els veurem un altre dia.

Divendres vaig anar a veure "Los sueños de Leonor" d'Anita Maravillas Teatro. És molt bona. Aconsegueix construir un personatge perdurable (la Leonor) i altres personatges molt carismàtics (com la mort). A més, la història no és tan banal com semblen la majoria d'arguments del teatre de titelles. No contentes amb això també despleguen una gran gamma de textures en això dels titelles: Des de titelles de pal que interpel·len als espectadors, fins a espectrals titelles de fils que floten per l'escenari i també titelles gegants que semblen de carn i ossos (o només d'ossos més concretament). L'altra obra que tenen en gira i que es va poder veure a l'Ateneu de 9 barris l'altre diumenge (Sarean Sun Sun) no em va agradar tant, peca una mica d'infantil en alguns moments i de transcendental en d'altres, encara que té els seus moments i alguns titelles magnífics.

Dissabte vaig optar pel clàssic: el Combinat de l'Ateneu. Menys cohesionat temàticament que d'altres vegades, però molt fluït i amb números van ser tots prou bons i nous (per mi si més no). El que més em va agradar (contra tot pronòstic) va ser el duo de trapezi fix de Contxita i Merceditas, ple de figures interessants i de molta força i els personatges eren prou simpàtics. El número de Chapa y Beni que combinava "masteler" (mástil en castellà) amb la bàscula es veu amb moltes possibilitats, però potser amb un ritme més ràpid hagués guanyat espectacularitat. L'Adriano (Disco-Lover) té un personatge molt ben creat que omple l'escena faci el què faci, en aquest cas va fer alguns equilibris sobre el rola-rola i va aguantar coses amb un pal agafat amb les dents (¿té nom això? Si tinguéssim un diccionari què bé aniria! (o;). També hi va haver en Dudu, un mim ("mim-que-parla" de fet) que va servir de fil conductor de l'espectacle i va tenir un parell de moments de protagonisme, relatant una història de pesca i deixant volar la imaginació amb un metro d'aquells antics. Potser el número més tècnic del combinat i l'únic que no va usar el sentit de l'humor com a punt de contacte amb el públic, va ser el l'impressionant i hipnòtic número d'equilibris sobre mans de Marion Guyez fet com a càmera lenta (una mica rollo butoh) amb la dificultat afegida que això dona als equilibris. Va ser com un moment de relax en mig del combinat que va contrastar perfectament.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Traces al Mercat de les Flors

Ahir al Mercat s´hi respirava un aire diferent, abans de començar ja s´hi notava alegria, la gent hi anava per a veure circ. Traces es una proposta de la Cia Les sept doights de la main, ( per explicar-ho millor, els de Les sept doights de la main van agafar cinc joves recent sortits de l´escola de Montreal per a muntar un espectacle). Una proposta molt coreografiada amb petits esquitxos de text, que revelen una mica la personalitat de cada un i deixen florir les seves virtuts en un ritme i una energia molt potents. Amb 25 anys mes o menys semblen criatures jugant amunt hi avall, amb tot el que troben, una cosa després de l`altra oferint a vegades petites estones una mica lentes, al costat d´unes del tot trepidants. La majoria d´ells, provenen d´una escola de circ de Sant Francisco on hi ha un professor originari de Xina. I els moments d´acrobàcia, son els que realment sobresurten i et queden al cap: Mortal amb pirueta d´un dels germans Cruz, en torre a sobre del altre ( clau d´un m

Mirando a YUkali al CAixa Forum

Aquest dissabte a les 21 hores Mirando A Yukali a l'Auditori del Caixaforum. es veu que han retallat un munt tota la programació cultural, la cultura és una de les principals formes que es veuen amenaçades per la crisis econòmica, quan nosaltres no hem pogut fer cap tipus d'especulació i intentem viure al marge de tot capitalisme liberal brusc i assassí. però bé que necessitem treballar!! els bancs per tal de blanquejar diners inverteixen amb art però ara que no en tenen ni dels bancs podrem viure.... és tot un rollo!!! ens pensàvem que tot baixaria i que per fi la crisis posaria un altre cop el món , la gasolina els habitatges més assequibles, però qui acaba pagant els errors dels avariciosos son els més febles i no sé si ells hi paguen gaire!! bé jo no hi entenc però m'han demanat que s'ha de omplir la sala si no segurament ja no es faran més coses de aquestes de circ al caixa forum, com si ara nosaltres haguéssim de fer la promoció! doncs aquí estic, convidant-vos a

SOPAPO WEON , Ricardo Gallardo

                En Ricardo Gallardo ens ha deixat L'artista, formador, director i col·laborador de nombroses iniciatives de circva morir dissabte a la nit en un accident El nostre amic Ricardo Gallardo va morir la nit de dissabte en un accident de moto. Ricardo, format a a la Universitat ARCIS de Santiago de Xile, i més tard a Bèlgica, Paris i Cuba, va formar amb Irina Zadek el duo Lavados amb el qual va participar a nombrosos festivals i cabarets a Holanda, Suïssa i Alemanya. A Barcelona, va crear amb Andrés Melero la companyia Deados, de la qual destaca la producció Kampingplatz, amb la qual han girat per nombrosos països. Ricardo Gallardo, soci de l’APCC, era profesor de l’escola, de circ Rogelio Rivel, membre de la comissió artística de l’Ateneu Popular 9 Barris i col•laborador de La Central del Circ en diversos projectes, com els actuals Circoneta o Disparate!. Gallardo també va ser director de muntatges com el 15è Circ d'Hivern, l'espectacle Circumstàncie