Avui he anat a una xerrada sobre Eines digitals per a la internacionalització. En ella s´ha parlat de diferents mitjans d´estudiar els mercats on anem per a veure com hem de vendre els nostres espectacles. Una d´aquestes eines es Google Estadistiques de cerca (google Insights ). Per que serveix us preguntareu, dons ni mes ni menys per veure que es busca al google, algú nega a hores d´ara que es com a mínim una visió de l´interes de la gent???
Quan he arribat a casa m´he posat a jugar amb aquesta nova joguina hi n´he tret això:
He comparat el circ amb la dansa... ( de fet hi han alguns límits, hi ha d´haver un mínim de cerques i amb només Catalunya no hi arribava per tant he fet la cerca a Espanya, però només en Català)
I comparant-ho amb el teatre:
Jugant més ho he comparat amb la Ópera i els Titelles, això es trampa per que Òpera s´escriu googelianament igual en català que en casltellà per tant dono el resultats de la província de Barcelona:
circ: 9
dansa: 9
teatre: 100
opera: 56
titelles: 2
La pregunta és ( les ajudes han d´esser un reflex de l´interes de la ciutadania?? )
Quan he arribat a casa m´he posat a jugar amb aquesta nova joguina hi n´he tret això:
He comparat el circ amb la dansa... ( de fet hi han alguns límits, hi ha d´haver un mínim de cerques i amb només Catalunya no hi arribava per tant he fet la cerca a Espanya, però només en Català)
I comparant-ho amb el teatre:
Jugant més ho he comparat amb la Ópera i els Titelles, això es trampa per que Òpera s´escriu googelianament igual en català que en casltellà per tant dono el resultats de la província de Barcelona:
circ: 9
dansa: 9
teatre: 100
opera: 56
titelles: 2
La pregunta és ( les ajudes han d´esser un reflex de l´interes de la ciutadania?? )
Comentaris
Per començar els artistes també són ciutadania i clarament cadascun estarà interessat en el seu camp (o això és el que sembla).
Després, és clar que les coses amb més ajuda tenen certa avantatge.
Les ajudes haurien de donar-se segons la qualitat i l'impuls.
L'impuls hauria de fer-se d'una manera transversal, sobretot amb les companyies joves i els sectors emergents (per tant tenint en compte la demanda dels artistes que existeixen i passant una mica del públic i les estadístiques).
La manera de premiar la qualitat és problemàtica. Sobretot per la manca de crítica i reflexió sobre els resultats de les ajudes. És cert que en l'art hi ha una part subjectiva molt important, però també hi ha un part objectiva que no té prou pes (la estadística que ensenyes forma part d'aquesta part, però no ho és tot).
I finalment hi ha la part que les ajudes s'acaben convertint en un repartiment. Vull dir que no es fa la pregunta ¿quants diners necessitem? I després s'intenta invertir tot el necessari, sinó que es parteix d'una xifra i es divideix en parts. I d'aquestes parts n'hi ha algunes d'inamovibles que coaccionen tota l'altre subvenció (per exemple: subvencions Liceu, Auditori, TNC, Grec...). Evidentment no es tracten igual les infraestructures, imaginem-nos que diuen "Em de construir el Tren d'Alta Velocitat, però només tenim diners per fer la línia en una direcció, que la gent torni en autobús"?.