Passa al contingut principal

Critica de l'espectacle "Acrobat"


Fa ja un mes i mig vaig anar al festival de Neerpelt "Theatre op the Markt", a la zona nord de la Bèlgica flamenca. És un festival petit en programació (un màxim de 15 a 20 companyies) però amb un gran ressó a nivell de programadors i difusors de l'Europa central, i en conseqüència els espectacles que s'hi veuen acustumen a estar mínimament rodats i confirmats com a propostes escèniques que omplen tot el ventall de públic possible, desde infantil, tots públics i d'altres majoritàriament per adults.
Dins d'aquesta programació vaig poder anar a veure la companyia australiana "acrobat" amb la seva última creació "closer, cheapper, poorer". Tres acròbates i dos músics amb les funcions de tècnics són els encarregats d'un espectacle que no deixa a ningú indiferent. Amb una escenografia mínima, una cortina d'entrada sense caixa negre ni contracortina, un pòrtic, una taula, un cabas i un aspirador, i un equip de llums força especial a base de làmpares de taula i projectors petits ja et ficaven en un ambient curiós. L'espectacle està dividit en tres parts diferenciades per muntatges a les fosques a on cada un dels acròbates és el protagonista en solo de cada part. Comença la noia entrant despullada, es posa unes calces, rutina d'acrobàcia, rutina de trapzi gran balant i acaba amb una crítica del concepte de la dona en la societat. Segona part, surt el segon artista, aparició de mocadors fins a quedar nu, passejadeta amb patins, rutina de trapezi balant, rutina de corda llisa ... amb imatges impressionants ja que durant la rutina hi ha l'efecte de que cau sang per la corda. Preparació de l'estructura de corda fluixa, i entrada del següent acròbata amb uns costals desde rondada que feien molt goig, ful de parat i número de corda fluixa, molt ben trobat. I per acabar, i després d'una meticulosa preparció, un doble coca-cola (doble salt mortal agrupat amb obertura ente un mortal i l'altre) a la bàscula amb la propulció donada per un sac de boxa enorme penjat desde dalt del pòrtic.
Un espectacle realment hardcore. Amb una tècnica impressionat en totes les disciplines. Cal destacar les dues rutines de trapezi balant, de correctíssima realització i amb uns encadenaments de figures seguits que tallen la respiració a qualsevol. Un espectacle sec en presentació, sense retòrica, en què tres hores després de l'espectacle tothom parlava encara de la forta proposta que ofereix aquesta companyia australiana, que no poden amagar d'on venen. Espero que puguin ser programats per aquí perquè és un espectacle diferent que ningú es pot perdre perquè dóna a què pensar i encara més a parlar.

Comentaris

Joan Ramon ha dit…
Estic completament d´acord amb tu, Si Roma, Londres, Nerpelt... Per que no Barcelona i per que no el Colectif aoc per exemple??
Anònim ha dit…
Perque l'Institut de Cultura de Barcelona (i altres serveis de cultura Municipals) pateixen un retrás d'uns quinze anys en el camp de les arts escèniques.
Si volem veure bons espectacles de circ em d'annar a les provincies, a Barcelona encara no.

Entrades populars d'aquest blog

Traces al Mercat de les Flors

Ahir al Mercat s´hi respirava un aire diferent, abans de començar ja s´hi notava alegria, la gent hi anava per a veure circ. Traces es una proposta de la Cia Les sept doights de la main, ( per explicar-ho millor, els de Les sept doights de la main van agafar cinc joves recent sortits de l´escola de Montreal per a muntar un espectacle). Una proposta molt coreografiada amb petits esquitxos de text, que revelen una mica la personalitat de cada un i deixen florir les seves virtuts en un ritme i una energia molt potents. Amb 25 anys mes o menys semblen criatures jugant amunt hi avall, amb tot el que troben, una cosa després de l`altra oferint a vegades petites estones una mica lentes, al costat d´unes del tot trepidants. La majoria d´ells, provenen d´una escola de circ de Sant Francisco on hi ha un professor originari de Xina. I els moments d´acrobàcia, son els que realment sobresurten i et queden al cap: Mortal amb pirueta d´un dels germans Cruz, en torre a sobre del altre ( clau d´un m

Mirando a YUkali al CAixa Forum

Aquest dissabte a les 21 hores Mirando A Yukali a l'Auditori del Caixaforum. es veu que han retallat un munt tota la programació cultural, la cultura és una de les principals formes que es veuen amenaçades per la crisis econòmica, quan nosaltres no hem pogut fer cap tipus d'especulació i intentem viure al marge de tot capitalisme liberal brusc i assassí. però bé que necessitem treballar!! els bancs per tal de blanquejar diners inverteixen amb art però ara que no en tenen ni dels bancs podrem viure.... és tot un rollo!!! ens pensàvem que tot baixaria i que per fi la crisis posaria un altre cop el món , la gasolina els habitatges més assequibles, però qui acaba pagant els errors dels avariciosos son els més febles i no sé si ells hi paguen gaire!! bé jo no hi entenc però m'han demanat que s'ha de omplir la sala si no segurament ja no es faran més coses de aquestes de circ al caixa forum, com si ara nosaltres haguéssim de fer la promoció! doncs aquí estic, convidant-vos a

SOPAPO WEON , Ricardo Gallardo

                En Ricardo Gallardo ens ha deixat L'artista, formador, director i col·laborador de nombroses iniciatives de circva morir dissabte a la nit en un accident El nostre amic Ricardo Gallardo va morir la nit de dissabte en un accident de moto. Ricardo, format a a la Universitat ARCIS de Santiago de Xile, i més tard a Bèlgica, Paris i Cuba, va formar amb Irina Zadek el duo Lavados amb el qual va participar a nombrosos festivals i cabarets a Holanda, Suïssa i Alemanya. A Barcelona, va crear amb Andrés Melero la companyia Deados, de la qual destaca la producció Kampingplatz, amb la qual han girat per nombrosos països. Ricardo Gallardo, soci de l’APCC, era profesor de l’escola, de circ Rogelio Rivel, membre de la comissió artística de l’Ateneu Popular 9 Barris i col•laborador de La Central del Circ en diversos projectes, com els actuals Circoneta o Disparate!. Gallardo també va ser director de muntatges com el 15è Circ d'Hivern, l'espectacle Circumstàncie