Passa al contingut principal

"One day a la Bobitch" del clown Boris Arquier

El dissabte vaig anar a veure una doble sessió d´espectacles a l´acollidor teatre de Pennautier, situat a 5 minuts de Carcassonne. Al programa, el clown Boris Arquier i la Crida Company amb la Jur Domingo (Teatre Fortuny, Reus 2009).

L´espectacle que proposa aquest clown és realment impressionant, abrumador... El Boris ens transporta al futur, al 2039, per compartir un dia de la vida de Bob, un treballador de la World
Domination Company. Desde que s´aixeca al matí, arriba a la feina, fins que després d´un dia de treball carregat de peripècies li anuncien que es pot jubilar i aquell resulta doncs el seu últim dia de feina. Tot l´espectacle resulta ser un crit d´atenció a la evolució de la societat, carnets per tot, controls de seguretat de tot tipus, automatització de qualsevol acció manual, menjar en pastilles,abús laboral infantil, etc...¡Gràcies Boris!, una lliçó en clau clownesca, molt humil.Firma la posada en escena Michelle Dallaire.
Boris té un domini increible de la tècnica vocal, és capaç de reproduir quasevol so cuotidià i crear diàlegs entre ell i uns 10 o 12 personatges que apareixen a la nostra imaginació gràcies a les diferents tonalitats que utilitza ell mateix. També té un treball de cos important i un treball de canvis de vestuari sorprenent, completíssim.
La llàstima és que l´espectacle és integrament en françès i no crec que es vegi per Catalunya, pro pels que volteu per França no ho dubteu.

Després la Jur i en Julien, que no havia vist desde Jeunes Talents circ fa tres anys. Un treball de cos impressionant, de malabars i de portes poètics i preciosos. Una absurditat gestual i vocal ben assumida i treballada que contrasta amb una posada en escena semblant a la dansa més contemporanea, que per mi és arritmica i provoca moments d´avorriment. Diré el mateix de les llums, que no m´aportaven res sino més aviat em treien fora de l´espectacle. En tot cas bravo a la Crida Company per seva generositat a l´escena i per proposar aquest tipus d´espectacle. Per cert ja estan preparant una nova aventura..

Comentaris

Joan Ramon ha dit…
Si molts pallassos han vist el futur en les seves obres, i a vegades l´encerten.
Pel que fa al francès he vist espectacles subtitulats, al teatre lliure, al mercat de les flors, al nacional i al Liceu, Si es bo no se per que no hauria de venir.
suprunaman ha dit…
seria fantastic!! a lo millor no faria falta ni entendre´l, pro em sembla que seria molt dificil de subtitular perque a vegades ni ell sap el que diu!! jaja!

Entrades populars d'aquest blog

Traces al Mercat de les Flors

Ahir al Mercat s´hi respirava un aire diferent, abans de començar ja s´hi notava alegria, la gent hi anava per a veure circ. Traces es una proposta de la Cia Les sept doights de la main, ( per explicar-ho millor, els de Les sept doights de la main van agafar cinc joves recent sortits de l´escola de Montreal per a muntar un espectacle). Una proposta molt coreografiada amb petits esquitxos de text, que revelen una mica la personalitat de cada un i deixen florir les seves virtuts en un ritme i una energia molt potents. Amb 25 anys mes o menys semblen criatures jugant amunt hi avall, amb tot el que troben, una cosa després de l`altra oferint a vegades petites estones una mica lentes, al costat d´unes del tot trepidants. La majoria d´ells, provenen d´una escola de circ de Sant Francisco on hi ha un professor originari de Xina. I els moments d´acrobàcia, son els que realment sobresurten i et queden al cap: Mortal amb pirueta d´un dels germans Cruz, en torre a sobre del altre ( clau d´un m

Mirando a YUkali al CAixa Forum

Aquest dissabte a les 21 hores Mirando A Yukali a l'Auditori del Caixaforum. es veu que han retallat un munt tota la programació cultural, la cultura és una de les principals formes que es veuen amenaçades per la crisis econòmica, quan nosaltres no hem pogut fer cap tipus d'especulació i intentem viure al marge de tot capitalisme liberal brusc i assassí. però bé que necessitem treballar!! els bancs per tal de blanquejar diners inverteixen amb art però ara que no en tenen ni dels bancs podrem viure.... és tot un rollo!!! ens pensàvem que tot baixaria i que per fi la crisis posaria un altre cop el món , la gasolina els habitatges més assequibles, però qui acaba pagant els errors dels avariciosos son els més febles i no sé si ells hi paguen gaire!! bé jo no hi entenc però m'han demanat que s'ha de omplir la sala si no segurament ja no es faran més coses de aquestes de circ al caixa forum, com si ara nosaltres haguéssim de fer la promoció! doncs aquí estic, convidant-vos a

SOPAPO WEON , Ricardo Gallardo

                En Ricardo Gallardo ens ha deixat L'artista, formador, director i col·laborador de nombroses iniciatives de circva morir dissabte a la nit en un accident El nostre amic Ricardo Gallardo va morir la nit de dissabte en un accident de moto. Ricardo, format a a la Universitat ARCIS de Santiago de Xile, i més tard a Bèlgica, Paris i Cuba, va formar amb Irina Zadek el duo Lavados amb el qual va participar a nombrosos festivals i cabarets a Holanda, Suïssa i Alemanya. A Barcelona, va crear amb Andrés Melero la companyia Deados, de la qual destaca la producció Kampingplatz, amb la qual han girat per nombrosos països. Ricardo Gallardo, soci de l’APCC, era profesor de l’escola, de circ Rogelio Rivel, membre de la comissió artística de l’Ateneu Popular 9 Barris i col•laborador de La Central del Circ en diversos projectes, com els actuals Circoneta o Disparate!. Gallardo també va ser director de muntatges com el 15è Circ d'Hivern, l'espectacle Circumstàncie